וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי תצפיתניות בגבול לבנון: "עושות עבודת קודש - וזוכות לתת תנאים"

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 11:59

קללות, התפרצויות זעם - ומחסור באוכל: בני משפחותיהן של תצפיתניות המשרתות בצפון מספרים על יחס משפיל שסופגות הבנות. אחד ההורים: "רוב המשכורת של בתי יוצאת על אוכל". במקרה אחר ומקומם במיוחד, נמנע מחיילת לצאת להלוויית בת דודתה שנרצחה ב-7 באוקטובר

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר/מערכת וואלה

הורי תצפיתניות בגבול לבנון מותחים ביקורת על יחס מפקדים לבנותיהם, אותו הגדירו כ"פוגעני", "מעליב", "באופן שפוגע בחיילות ללא סיבה מיוחדת, וכולל צרחות". בין היתר, תקפו ההורים את היחס לו זכו החיילות בסמוך לאירועי 7 באוקטובר, אז למשל לא זכתה בת דודתה של אחת מנרצחות אירועי הטרור לאישור ממפקדיה לנכוח בהלווית קרובתה - כמו גם בשבעתה.

עוד טוענים ההורים כי גם התנאים להם זכו החיילות, המשרתות כתצפיתניות כאמור, בבסיס הקודם בשומרה וכן בבסיס הזמני אליו הועברו לאחרונה, הינן "מתחת לכל ביקורת". כמו כן, בשל סיכום לפיו ייפתח עבורן המטבח בתום כל משמרת, ספגו החיילות קללות מהטבחים - תחת הטענה כי בגללן הם נאלצים לעבוד בשעות מאוחרות.

חמ״ל תצפיות אוגדה 210 על גבול סוריה-ישראל. דובר צה"ל
״החיילות האלה עושות עבודת קודש ומקבלות תת תנאים"/דובר צה"ל

המצב ביחידה הובא לידיעת המפקדים, כשלטענת ההורים בעקבות הצעד נוצר שינוי חיובי. אולם, היה הוא לזמן קצר בלבד, לאחריו שבו הדברים לקדמותם.

לצד טענות אלו, עלו טענות נוספות הנגעו להתנהלות הפיקוד מול החיילות בעקבות אירועי 7 באוקטובר. לצורך העניין, לא זכתה בת דודתה של אחת מנרצחי 7 באוקטובר לנכוח בהלווית קרובתה, אף לא קיבלה אישור לצאת לצורך ביקור בשבעה. זאת, גם לאחר שהוריה שוחחו מספר פעמים עם מפקידה, ועד שאביה של החיילת, שאחיינתו נרצחה, התעקש להגיע אל הבסיס חרף המצב הביטחוני ולאסוף את בתו.

כמו כן, על רקע המצב הצפון, הוחלט להעביר את התצפיתניות בסיס. בו, לצד התפרצויות הזעם והיחס המזלזל עומדת איכות וכמות המזון לו זוכות החיילות כבעיה מחמירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"החיילות האלה עושות עבודת קודש ומקבלות תת תנאים", אמר אחד ההורים, שהוסיף כי הוא מממן מכיסו ארוחות, והוסיף "רוב המשכורת שלה הולכת על אוכל. איפה צה"ל הגדול? שידאגו לחיילות לאוכל כמו שצריך".

עוד טענו ההורים כי התצפיתניות חדורות מוטיבציה ומאמינות מאוד בחשיבות משימתן המבצעית בגבול נגד חיזבאללה, אולם מבקשות לשפר את תנאי השירות שלהן והיחס מצד המפקדים לכדי תנאים הולמים. יצוין כי בעקבות פניית וואלה תתקיים שיחה בין המפקדים לתצפיתניות במטרה לברר את הטענות.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ער לתחושות התצפיתניות והוריהן, ועומד לרשותן על מנת לספק להן את המעטפת הטובה ביותר כדי לבצע את תפקידן במקצועיות לצד שמירה על ביטחונן.

התצפיתניות אינן משרתות בבסיס שומרה כיום, והתנאים המתוארים אינם תואמים את תנאי הבסיס. מתנהל שיח פיקודי שותף עם התצפיתניות בו הן מעלות פערים ובקשות, בהיבטים אישיים ומנהלתיים. לתצפיתניות תפקיד חשוב ומשמעותי בהגנה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

גורם צבאי מסר כי המפקדת המדוברת היא מפקדת מקצועית ומוערכת. בנוסף, למפקדת יש אחת לשבוע לפחות דלת פתוחה וכל חיילת יכולה להגיע אליה עם התחושות שלה. המקרה בו היו מעורבים טבחים בבסיס שומרה מוכר וטופל, הטבחים הרלוונטיים נשפטו ע"י המח"ט. בבסיס מטבח שמספק שלוש ארוחות ביום, בנוסף למטבחון שפתוח 7\24 וממנו אפשר למשוך אוכל. בנוסף, רס"ר המטבח מבצע אחת לחודש שיחה בנושא האוכל בבסיס למשרתי הבסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully