וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצפיתניות ששרדו את טבח 7 באוקטובר בוחרות לשוב ולשרת, וזוכות ליחס אטום מהמפקדים

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 23:30

בנות שראו את חברותיהן נאנסות, נרצחות ונחטפות, חוזרות לחמ"ל שבו הכל קרה, ונתקלות במפקדים ש"שכחו" שעברו טראומה קשה. עבירות משמעת קלות כמו שכחת כומתה נתקלות בענישה בלתי מידתית. "טבעי שלחלקן יהיו בעיות מוטביציה, יחס נוקשה לא ירתום אותן"

חיילות מסרבות לשרת כתצפיתניות/מערכת וואלה

מפקדי חיל הגנת הגבולות פועלים השנה במאמצים עילאיים לשיפור תהליך הקליטה של תצפיתניות בצה"ל, בהעלאת המוטיבציה לשירות בתפקיד החשוב כל כך, לשיפור תנאי השירות - החמ"ל, היחידה, שירותי הבריאות והיציאות הביתה. למרות השינויים המבורכים, יחס המפקדים לתצפיתניות טעון שיפור.

בחודשים האחרונים, לא מעט אירועים שהתרחשו בחמ"לי התצפית העידו על יחס אטום ושרירותי של המפקדים כלפי התצפיתניות. נכון הדבר במיוחד בחמ"לים שבגבול לבנון וברצועת עזה, למשל מקרה בו ספסל הנצחה לזכר תצפיתניות שנרצחו סולק על ידי המפקדים, והוחזר למקומו רק לאחר פרסום המקרה בוואלה. מקרה מכעיס נוסף הוא תצפיתניות שנאלצו להחזיר כומתה שקיבלו ממפקדת שנפגעה ב-7 באוקטובר ולה ערך סנטימנטלי רב, בגלל ההחלטה השרירותית להחליף לכולם את הכומתה.

ההודעה שכתבו תצפיתניות וסמב"ציות שניצלו ממוצב כיסופים ב-7 באוקטובר לאחר שנעקרו הספסלים שהקימו לזכר חבריהם, 2 באפריל 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"למרות השינויים המבורכים, יחס המפקדים לתצפיתניות טעון שיפור". ספסלי הזיכרון שנעקרו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הורי תצפיתניות באוגדת עזה מלינים על יחס אטום של המפקדים לתצפיתניות, וחוסר רגישות כלפיהן לאור אירועי 7 באוקטובר. ההורים טוענים כי נדמה שהמפקדים שכחו שהחיילות ראו את חברותיהן נאנסות, נרצחות ונחטפות במה עיניהן כל זאת בזמן שהסיוע מצה"ל ממען להגיע. על פי אותן הורים, ביחס המפקדים אין התחשבות בטראומה הגדולה שעברו, ובכך שאיבדו חברות.

ההורים מספרים שבנותיהן יכלו להחליף תפקיד או שיבוץ אחראי האירועים הקשים של 7 באוקטובר, ובכל זאת בחרו להישאר ולשרת בתפקיד המשמעותי בגזרות הנפיצות. "הקרבה לחברות והסביבה העוטפת מסייעות להן להתמודד עם הטראומה. עם החוויות הקשות והתמונות".

למרות בחירתן האצילה של התצפיתניות להמשיך ולשרת, ההורים מספרים על התנהלות קטנונית ונוקשה מצד המפקדים. שכחת כומתה, איחור בכמה דקות ועבירות משמעת קטנות אחרות נענות ב'שעות ביציאה' ובעונשים כבדים אחרים. "אחרי האירועים הקשים שעברו, טבעי שלחלקן יהיו בעיות מוטיבציה. הדרך לרתום אותן לא עוברת דרך ענישה חסרת פרופורציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"אם רק היו מדברים יפה ומתנהגים בצורה מנומסת ומכבדת, ניתן היה 'להחליק' את כל העומס והמתח". תצפיתניות/דובר צה"ל

ההורים טוענים שכפי שהתצפיתניות זקוקות לסנדאות התמודדות עם טראומה, לא יזיק להעביר גם סדנאות התנהגות למפקדים. "אם רק היו מדברים יפה ומתנהגים בצורה מנומסת ומכבדת, ניתן היה 'להחליק' את כל העומס והמתח".

מדובר צה"ל נמסר:"למשרתות בתפקיד תצפיתנית ניתנת מעטפת ייעודית הכוללת בתוכה סיוע נפשי וכן סדנאות עיבוד וחוסן. לאחרונה החל חיל הגנת הגבולות בעבודת מטה אשר ייעודה לשפר את מעמדן ואיכות חווית השירות של התצפיתניות בגבול. באירועים בהם ישנה חריגה כלשהי מפקודות צה"ל, ניתן מענה משמעתי בהתאם לנסיבות. צה"ל רואה משמעות רבה בתפקידן של התצפיתניות ובתרומתן ליכולות ההגנה על ביטחון אזרחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully