וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי התצפיתניות: למרות הטראומה של 7 באוקטובר - חדרי השינה של הבנות טרם מוגנו

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 12:36

חדרי החיילות נותרו חשופים למתקפה - והן נאלצות לרוץ לממ"ד בכל אזעקת צבע אדום. "למפקדים לא אכפת", טוענים הוריהן. בתוך כך, חרף המוטיבציה הגבוהה של התצפיתניות המשרתות - בצבא מזהים ירידה בשיעורי הגיוס לתפקיד. צה"ל: "בבסיסים מוצבים מרחבים מוגנים בהתאם להנחיות"

סרטון התצפיתניות מוקרן בטיימס סקוור, 24 במאי 2024/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הורי תצפיתניות באוגדת עזה טוענים כי חרף העובדה שבנותיהם נותרו בטראומה ממתקפת 7 באוקטובר - בצה"ל טרם מיגנו את החדרים שלהם מפני שיגורי פצצות מרגמה ורקטות.

ההורים מספרים כי המגורים שלהן לא ממוגנים ולכן בכל פעם שיש אזעקת צבא אדום על רקע השיגורים מרצועת עזה הן נאלצות לרוץ למיגונית הסמוכה למגורים. אך מאחר ולפעמים הן ישנות תוך כדי אזעקת צבע אדום או לא ערוכות לכך, הן מעדיפות להישאר בחדר השינה הלא ממוגן ולקחת סיכון. "למפקדים לא אכפת אחרת מזמן היו לוחצים על צה"ל הגדול שימגן להם את המגורים", אמר אחד ההורים.

בתוך כך, מפקדים בכירים מאוגדת עזה ותצפיתניות, טוענים כי המוטיבציה של התצפיתניות הוותיקות בשירות בחמ"לים השונים היא גבוהה מאוד, וכך גם של התצפיתניות שהגיעו בחודשים האחרונים לאחר הסמכה בבית הספר להגנת גבולות בערבה. זאת עקב חשיבות התפקיד והתרומה המבצעית לגזרה בזיהוי מחבלים ופעילות חשודה במרחב כשהאחרונה ביניהם התרחשה בסיכול חדירת המחבלים בחטיבה הדרומית תחת הערפל הכבד.

חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

המפקדים והתצפיתניות מספרים כי למרות המאמץ הגדול להעלות את רמת המוטיבציה בקרב המתגייסות יש עדיין אתגר גדול מאוד בגיוס והוא בא לידי ביטוי בנכונות של חיילות לעלות אל האוטובוס מבסיס הקליטה והמיון ולהתפנות אל הקורס בערבה. במצטבר בחודשים האחרונים היו יותר מ-100 בנות שסירבו להתחיל את הקורס על רקע החשש הגדול מהתפקיד ואירועי ה-7 באוקטובר. את הפער שנוצר צמצמו באמצעות גיוס תצפיתניות במילואים.

מפקדים ותצפיתניות אומרים כי צה"ל צריך לשפר את תנאי השירות, לתת מענה לצורך של תצפיתניות בחזית, ובנוסף לכך ולא פחות חשוב לשקף כל הזמן לציבור את התרומה המבצעית שלהם בגזרות השונות.

תגובת דובר צה"ל: "הטענות אינן נכונות. בכלל הבסיסים בגזרת עוטף עזה, מוצבים מרחבים מוגנים בהתאם להנחיות פיקוד העורף. בתוך כך מוצבות מיגוניות גם בסמוך למגורי התצפיתניות במרחק המאפשר הגעה בטוחה בהתאם לזמן ההתרעה". גורם צבאי רשמי ומוסמך הוסיף: "במקרים בהם היה ירי תמ"ס נרחב, התצפיתניות ישנו בחמ"לים הממוגנים". בנוגע לשאלה מדוע המגורים שלהם לא ממגונים, לא קיימים 'מגורים ממוגנים', הדבר אומר לישון בתוך ממ"ד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully