וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במשטרה: "הצבא לא עדכן אותנו על אירוע שיש לו השלכות ציבוריות"

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 10:51

ברקע הפריצה וההתפרעויות בבסיסים שדה תימן ובית ליד, גורם במשטרה הביע תסכול מכך שבצה"ל לא עדכנו אותם על סדר גודל האירוע. הבוקר במשטרה ובמג"ב הגבירו את הכוננות בסמוך לשער הבסיס בשדה תימן, וגם בצה"ל חידדו נהלים באבטחת הבסיס ותגברו את השמירה

אלימות בין חיילים למפגינים בבית ליד/27א'

לאחר ההתפרעויות הקשות שאירעו אתמול (שני) בבסיסים שדה תימן ובית ליד, אליהם פרצו מאות אזרחים בהם גם חברי כנסת ושרים, הבוקר הגבירו במשטרה ובמג"ב את הכוננות בסמוך לשער הבסיס בשדה תימן, וכוחות משטרה אחרים ערוכים לכוננות הקפצה. גם בצה"ל כאמור חידדו נהלים באבטחת הבסיס ותגברו את השמירה. "דיברו עם החיילים, חידדו נהלים, תגברו צוותים ועכשיו אנחנו יותר ערוכים", אמר לוואלה גורם בבסיס.

כמו כן, במשטרה זועמים על צה"ל, וטעונים שבצבא לא עדכנו אותם כראוי על סדר גודל האירוע: "לא ייתכן שיש אירוע שכזה, שיכולות להיות לו השלכות רבות, אך הצבא לא מעדכן אותנו קודם שנהיה ערוכים. בסופו של דבר הגיעו למעלה ממאה שוטרים ופינו את הבסיס", אמר גורם במשטרה.

שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס, 30 ביולי 2024. יניר יגנה
שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס, 30 ביולי 2024/יניר יגנה
שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס, 30 ביולי 2024. יניר יגנה
שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס, 30 ביולי 2024/יניר יגנה

מוקדם יותר היום פרסמנו בוואלה כי שלושה גדודי חי"ר ושריון, שאמורים לתמרן בימים הקרובים ברצועת עזה, הועמדו בכוננות גבוהה לקראת האפשרות לתגבור בסיס בית ליד, על רקע החשש מהתפרעויות במתחם בתי הדין הצבאיים. עד כה כל 9 הלוחמים במילואים שעוכבו לחקירה נותרו בידי משטרה צבאית להמשך חקירה.

גורמי צבא מתחו ביקורת חריפה על פעולות אזרחים שהפריעו לחיילי צה"ל במשימתם בבסיסים, ומשבשים פעילות של כוחות צה"ל שנערכים למשימות במלחמה. כמו כן, אמרו הגורמים הצבאיים כי ניתן היה להתנהל אחרת בעת המעצר של חיילי המילואים ויש ללמוד מכך.

הפריצות לבסיס שדה תימן וניסיונות הפריצה לבתי הדין הצבאי הוגדרו בצה"ל כאירועים חמורים. כתוצאה מהאירועים החמורים הוקפצו כמה פלוגות מאיו"ש בשלב הראשון והגיעו כאמור גדודים להגן על בסיס בית ליד ולאבטח את הפעילות המשפטית ולמנוע חדירה פנימה.

המפגינים פרצו לבסיס שדה תימן בדרום הארץ במחאה על מעצר החיילים שנחשדו בהתעללות במחבל נוחבה. לחלק מהחשודים הנמצאים במעצר מיוחסות עבירות של מעשה סדום בנסיבות אינוס וחבלה בזדון. על פי הערכות הגיעו כ-1,200 אזרחים ישראלים ועשרות בודדות מהם הצליחו לחדור פנימה והוצאו החוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully