וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "המחאה בשדה תימן מוצדקת"; לפיד: "כל הקווים האדומים נחצו" | כל התגובות

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 23:16

גל המחאה שעורר מעצר החיילים מיחידת "כוח מאה" הביא לתגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית. שר האוצר סמוטריץ האשים את בהרב-מיארה: "‏בניגוד לשמאל הצבוע שהפך את הפרת החוק לשיטה - לנו יש אחריות למדינה. לפיד: "אנחנו לא על סף התהום, אנחנו בתהום. כל הקווים האדומים נחצו"

אלימות בין חיילים למפגינים בבית ליד/27א'

גל המחאה הרחב שעורר מעצר החיילים מ"כוח 100" הובילה לתגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית. יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ' קרא לה "מחאה אזרחית מוצדקת בה תומך מכל לבי", כשראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר "אנחנו לא על סף התהום, אנחנו בתהום".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ האשים את היועצת המשפטית לממשלה אך ביקש לשמור על החוק. "המחאה האזרחית על העוול הנורא כלפי המילואימניקים בשדה תימן מוצדקת ואני תומך בה בכל לבי", אמר סמוטריץ'. "‏בניגוד לשמאל הצבוע שהפך את הפרת החוק, הסרבנות והבערת המדינה לשיטה במשך שנה וחצי בחסות היועמשית, לנו יש אחריות למדינה. ולכן: אני קורא לכולם לשמור על החוק ועל שלמות הצבא והעם. לא לפרוץ לבסיסים ולא להתעמת עם האחים שלנו החיילים והשוטרים, ולשמור על גבולות המחאה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג דרש מחברי הכנסת להביא להרגעת הרוחות. "זו מדינת חוק", כתב הנשיא. "אני דורש מכלל חברי הכנסת ובמיוחד מהנושאים באחריות - לממש אותה ולהביא להרגעת הרוחות באופן מיידי. על משטרת ישראל להתערב ולפעול מיידית להשבת החוק והסדר".

לאחר מכן, פנה למוחים וביקש מהם לצאת מהבסיסים. "אני קורא למפגינים: צאו מן המחנה ותנו לצה"ל לעבוד ולנצח", אמר. "אנחנו באחד השבועות הקשים והמאתגרים ביותר מבחינה בטחונית - אסור להכביד עוד על לוחמינו ומפקדינו. בואו נחזק את צה"ל ומפקדיו ונגנה מכל וכל קריאות שרק משמחות את האויבים שלנו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד היה תקיף יותר, וטען כי אם לא נעמוד נגד - המדינה תתפרק. "אנחנו לא על סף התהום, אנחנו בתהום, כל הקווים האדומים נחצו היום", אמר יו"ר יש עתיד. "ח"כים ושרים שמשתתפים בפלישה של מליציות אלימות לתוך בסיסים צבאיים הם הודעה למדינת ישראל: הם גמרו עם הדמוקרטיה, הם גמרו עם שלטון החוק. קבוצה פשיסטית מסוכנת מאיימת על קיומה של מדינת ישראל".

"הם הדבר הטוב ביותר שקרה לסינוואר ונסראללה", המשיך לפיד. "אם לא נתייצב מולם, המדינה תתפרק. אם נתניהו לא יפטר את השרים שהשתתפו היום בפשיטות האלימות האלה, הוא אינו ראוי לייצג את מדינת ישראל. המפגינים פרצו לבסיס שדה תימן בדרום הארץ - במחאה על מעצר החיילים שנחשדו בהתעללות במחבל נוחבה. לחלק מהחשודים הנמצאים במעצר מיוחסות עבירות של מעשה סדום בנסיבות אינוס וחבלה בזדון. הרמטכ"ל הרצי הלוי ודובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הגיעו למקום, והאחרון משוחח עם המוחים במקום".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully