וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח עצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות במחבל בשדה תימן; עשרות מפגינים פרצו לבסיס

המשטרה הצבאית החוקרת הגיעה לבסיס כדי לעכב לחקירה את החיילים המעורבים בהתעללות מינית במחבל נוחבה. אזרחים וחברי כנסת הגיעו למקום והפגינו בדרישה לשחררם, ולאחר מכן פרצו לבסיס. דובר צה"ל: נפתחה חקירה בהוראת הפרקליטות הצבאית

מצ"ח פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילים בחשד שתקפו מחבלים/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פשטה היום (שני) על בסיס שדה תימן ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה. אזרחים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס. חבר הכנסת אלמוג כהן גם הגיע לאזור, אך לא פרץ פנימה.

בעת המעצר, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים שהגיעו לבסיס, ואחד החיילים שתועד בסרטון צעק לעברם כי "אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר". מילואימניק אחר הוסיף ש"כואב לי להרים את האף על צה"ל".

"המשטרה צבאית באה לעצור אותנו כי אנחנו אחראים על המחבלים של הנוחבה", צעק מילאוימניק נוסף. "אני מבקש מעם ישראל, צאו בשבילנו לרחוב. אני לא מוכן שיעצרו אותי, נתתי את החיים שלי למען עם ישראל, צאו להילחם בשבילנו. רוצים לעצור אותנו כי אולי עשו משהו לאנשי הנוחבה", הוסיף. אחד הנוכחים עודד את חבריו למילואים וצעק כי "תעלו על ציוד, בוא נחלץ אותם, מי יעצור אותנו? מי יכול לעצור אותנו?".

יהודה מננו, יו"ר איגוד תושבים למען הנגב, שהגיע לשדה תימן להביע הזדהות עם המילואימניקים ולמחות נגד מעצרם אמר כי "עקב הפרסום של חיילי המילואים הקדושים, שהגיעו לכאן מצ"ח, רעולי פנים שהם יודעים ומתביישים שהם עושים משהו לא מוסרי. באו לעצור אותם על לא עוול בכפם. תוך כדי שהם שומרים על מחבלי נוחבה, הם צריכים לבקש מאיתנו מהאזרחים ולבוא להגן עליהם. ריבונו של עולם. על מי הם שומרים? על אותם אנסים, רוצחים, עורפי ראשים".

חבר הכנסת אלמוג כהן בשדה תימן, 29 ביולי 2024. יניר יגנה, צילום מסך
"המשטרה צבאית באה לעצור אותנו כי אנחנו אחראים על המחבלים של הנוחבה". כהן/צילום מסך, יניר יגנה
ח״כ סוכות נכנס לתוך הבסיס בשדה תימן, 29 ביולי 2024. על פי סעיף, צילום מסך
"אני עזבתי את הכול ואני יוצא מהכנסת לשם כדי לעזור ללוחמים הגיבורים שלנו". צבי סוכות/צילום מסך, על פי סעיף

בשעה זו כוחות צה"ל ומשטרה עוצרים את הפריצה של אזרחים ישראליים לבסיס שדה תימן. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס לאירוע ואמר כי "אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס".

עוד הוסיף כי "אני נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן. זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד. דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה"ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם".

השר עמיחי אליהו, מחוץ לבסיס תימן, 29 ביולי 2024. יניר יגנה
השר עמיחי אליהו, מחוץ לבסיס תימן, 29 ביולי 2024/יניר יגנה

דובר צה"ל בתגובה לאירוע: בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית.

יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר: "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש. ממליץ לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולרשויות הצבא לגבות את הלוחמים וללמוד משירות בתי הסוהר - נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא".

ח"כ צבי סוכות עזב כעת את הכנסת ויצא לשדה תימן: "נחשפתי כרגע לסרטונים המזעזעים משדה תימן, היחס הזה ללוחמים שלנו שעוזבים הכול ויוצאים להילחם עבורנו בשדה תימן חייב להיעצר עכשיו, אני עזבתי את הכול ואני יוצא מהכנסת לשם כדי לעזור ללוחמים הגיבורים שלנו. חייבים לעצור את זה, עכשיו!"

תגובת אימהות הלוחמים לפשיטת מצ"ח על בסיס שדה תימן: "מדינת ישראל לא מצליחה לעצור את מנגנון ההרס העצמי שלה, חקירתם של חוקרי מחבלי הנוחב'ה בחשד להתעללות היא הפקרות ובגידה לאומית בכל מי שנפגע מהמרצחים הנתעבים הללו. המידע שהוציאו חוקרים שחקרו את המחבלים הוא מידע קריטי הנחוץ לצורך שחרור חטופים והשמדת האויב, שנאסף מפיהם של חיות אדם שידיהם מגואלות בדם אחינו, אזרחים ולוחמים".

ח"כ ואטורי בכניסה לבסיס- " לא אצביע עם הממשלה עד שביבי לא מפטר את גלנט"/יניר יגנה
חלק מהמפגינים ליד מתקן הכליאה בשדה תימן. יניר יגנה
חלק מהמפגינים ליד מתקן הכליאה בשדה תימן/יניר יגנה
מצ"ח פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילים בחשד להתעללות בפלסטינים, 29 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מצ"ח פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילים בחשד להתעללות בפלסטינים, 29 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לכו הביתה, בוגדים!": מפגיני ימין קיללו כתב חדשות 12 בשדה תימן/יניר יגנה

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין הגיב לאירוע ואמר כי "הזדעזעתי לראות את התמונות הקשות של מעצר חיילים בשדה תימן, בדרך שמתאימה למעצר פושעים מסוכנים. אי אפשר לקבל את זה, גם אם אין ויכוח באשר לחובה לשמור על החוק ועל פקודות הצבא. אסור לשכוח שמדובר בחיילים שעושים עבודת קודש קשה מאין כמוה עבור כולנו, של שמירה על הגרועים שבמחבלים".

עוד הוסיף כי "מה שראינו היום הוא תוצאה נוספת של עיוות ערכי ומוסרי מתמשך שמתחיל מלמעלה, מפסקי דין והחלטות של בית המשפט העליון. רבים משמיעים היום את הדרישה לשינוי המצב מן היסוד. הגיע הזמן שהזעקה הציבורית המוצדקת תמצא אוזן קשבת אצל חברי הכנסת שנמנעו בעבר מלתמוך בביצוע השינויים הדרושים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב גם כן ואמר כי "הפריצה לשדה תימן היא עבריינות עלובה ומסוכנת של ח"כים שמחלישים ומפרקים את צה"ל, מחלישים ומפרקים את מדינת ישראל, מכרסמים מבפנים את יסודות כוחנו. הפוליטיקאים שהפקירו את החטופים, הפקירו את הבטחון והרסו את החברה הישראלית, הורסים עכשיו את שרשרת הפיקוד. המדינה בסכנה קיומית אם האנשים האלה לא יעופו מהשלטון ומחיינו".

ח"כ גדי איזנקוט: "אני קורא לכלל חלקי המערכת הפוליטית שלא להתערב בחקירות המבוצעות על ידי המשטרה הצבאית ובפיקוח הפצ"רית. צה"ל נתון למרות הממשלה ופועל עפ"י חוק. ניסיון למנוע חקירה פלילית שעליה החליטו הגורמים המוסמכים, לא רק שאינו חוקי- אלא פוגע בצה"ל, מפקדיו וחייליו".

מחנה שדה תימן 23 באוקטובר 2022. אמיר בוחבוט
מחנה שדה תימן 23 באוקטובר 2022/אמיר בוחבוט
אזרחים, ובהם חברי כנסת, פרצו לבסיס שדה תימן בו עצורים מחבלי הנוחבא/יניר יגנה

לדבריהן, "לא בפעם הראשונה, נראה כי מצ"ח והפרקליטות הצבאית בחרו לחבור לגרועים שבאויבינו, אל מול לוחמינו הגיבורים. לא בפעם הראשונה, יושבי המזגנים בצמרת צה"ל נוהגים בבריונות כלפי לוחמינו ובסלחנות שלא תעלה על הדעת כלפי האויב הרצחני שמולנו. אם יידרש נגיע לעצור בגופנו את החרפה הזאת".

עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מטעם ארגון 'חוננו' המייצגים את ארבעה מהחיילים העצורים, הגיעו לבסיס מצ"ח בצומת בית ליד. עו"ד עדי קידר מסר כי "בושה, בושה, בושה. אני בדרכי לחיילים שנעצרו, כקצין מילואים עד לאחרונה במשך מעל 25 שנה, אני מתבייש היום, ובכלל בתקופה האחרונה. מידי יום אני מייעץ לטובי חיילנו, שעזבו את משפחתם ויצאו לשרת את המדינה בשעת מלחמה, ומוצאים עצמם בחדרי החקירות, מישהו בפרקליטות הצבאית איבד את זה. אנחנו נדרוש את שחרורום כבר היום".

עו"ד נתי רום הוסיף: "אני בדרכי לסייע ללוחם מילואים, בן למשפחה שכולה, שביצע מאות ימי מילואים במסירות רבה, בתנאים קשים בשדה תימן. שוחחתי עם אישתו כעת, היא מספרת בבכי האירוע, זה מעביר צמרמורת. הדבר הזה אסור שיעשה, ודאי לא בצורה בה נעשה, אנו מקווים כי כל הלוחמים ישוחררו לאלתר".

  • עוד באותו נושא:
  • מצ"ח
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully