וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר עמיחי אליהו על הכניסה לבסיס: "החיילים התחננו שנהיה שם"

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 10:16

שר המורשת תקף בחרפות את הפצ"רית בראיון לרדיו 103FM, וטען כי "היא השחירה את מדינת ישראל". על נוכחותו בתקרית בבסיס שדה תימן: "לא פרצתי. פתחו לי את השער בצורה מסודרת, אמרו לי להיכנס מהצד"

ח"כ ואטורי בכניסה לבסיס- " לא אצביע עם הממשלה עד שביבי לא מפטר את גלנט"/יניר יגנה

שר המורשת עמיחי אליהו התראיין הבוקר (שלישי) לרדיו 103FM, והתייחס לכך שבחר אתמול להתייצב לצד שרים נוספים, חברי כנסת ומפגינים במחנה שדה תימן, במחאה על מעצר חיילי המילואים החשודים בהתעללות במחבל נוחבה השוהה במקום.

"מה המטרה שלנו? שיהיה לנו צבא מוסרי", אמר השר אליהו. "אנו רוצים שבעולם יכירו באמת בעובדות ובמה שקורה. האם המעצר המתוקשר, המביש, האלים שנעשה בשם אותה פצ"רית על אותם חיילי מילואים מחזק אותם?", תהה.

בנוסף טען השר אליהו כי הוא לא פרץ לבסיס ושהכניסה שלו הייתה בתיאום: "היינו מתואמים לגמרי גם עם המשטרה וגם עם מפקדים במקום. המאבטחים שלי תיאמו את הדברים עם מפקדי הבסיס. לא פרצתי. פתחו לי את השער בצורה מסודרת, אמרו לי להיכנס מהצד, וזה מה שעשינו. היינו שמחים שלא להגיע לסיטואציה הזו, אך בסיטואציה שבה החיילים מרגישים שאין להם גב, הייתה לנו חובה לומר שמה שעשתה הפצ"רית הוא לא בשם ממשלת ישראל, אבל יש לכם גב מאיתנו - אנחנו מאמינים בכם ויש לכם חזקת חפות".

השר עמיחי אליהו, מחוץ לבסיס תימן, 29 ביולי 2024. יניר יגנה
השר עמיחי אליהו, מחוץ לבסיס תימן, 29 ביולי 2024/יניר יגנה

בהמשך זעק: "באים ועוצרים אותם כאילו הם אחרוני העבריינים. כמו שלא עוצרים את אהרון חליוה באותה צורה. זו נקודה מאוד משמעותית. האנשים הללו השאירו את העסקים שלהם, את המשפחות, את הילדים, ולא פעם הם משאירים את החיים שלהם מאחור כדי לנצח במלחמת העצמאות השנייה. למה להשפיל אותם? למה להיכנס כאילו הם אחרוני העבריינים כשאנחנו עדיין לא יודעים מה קרה שם?".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

"אין מחאה אפקטיבית שלא מפריעה לסדר הציבורי", הבהיר שר המורשת. "אני לא מוחה נגד הממשלה אלא נגד הפקידות שמשתלטת. ניתן את הגב נגד אותם פקידים שעושים מה שבא להם, שלא מייצגים את מדינת ישראל. הם לא מייצגים את הממשלה - לא הפצ"רית ולא אותם פקידים. אני מייצג, אני נבחר ציבור. כיוון שהמחבל הגיע לידינו, אנחנו צבא מוסרי, ואנחנו צריכים להיות מוסריים. ברגע שמותר לפרוץ, אז מותר לפרוץ. אין פה מישהו שיש לו קדושה יתרה. לפרוץ לתחנת משטרה זה בסדר? כשהיועמ"שית והפקידות הלא נבחרת שמתנהלת נגד המדיניות של הממשלה, פורצת גדרות - הגדרות יישארו פרוצות. הפצ"רית היא לא החיילת. היא הבעיה. הפצ"רית ופורום מטכ"ל הם לא בפורום של החיילים שרוצים להילחם. הפצ"רית נגד החיילים. אתמול היא השחירה את מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully