וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענת החיילים החשודים: המחבל שעבר לכאורה התעללות - תקף לוחמים בבסיס

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 20:40

מארגון 'חוננו' המייצג את הלוחמים נמסר כי אותו מחבל נוחבה הועבר ביום האירוע המדובר מכלא עופר לשדה תימן, ככל הנראה בעקבות אירוע מרד שהיה חלק ממנו. לאחר מכן כחלק מהנהלים, הוא עבר חיפוש על ידי לוחמים מצוות 100 - כשבמהלכו החל להתנגד, לתקוף ולנשוך את הלוחמים

אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים/שלומי גבאי

ארגןו חוננו המייצג ארבעה מהלוחמים החשודים בהתעללות במחבל נוחבה מסר היום (שני) את השתלשלות האירועים לטענת החשודים אותם הם מייצגים. בדבריהם מסרו כי מדובר באירוע אשר התרחש לפני כחודש, כשהמחבל הועבר באותו יום מכלא עופר לשדה תימן, ככל הנראה בעקבות אירוע מרד שהוא היה חלק ממנו במאסר. הלוחמים מצוות 100, כחלק מהנהלים עשו עליו חיפוש, כשבמהלכו החל מחבל הנוחבה להתנגד, כשהוא תוקף ונושך את הלוחמים. בתוך כך, הוסיפו כי אחד מהלוחמים אף נפגע מהתקיפה.

על פי מה שידוע עד כה למשטרה הצבאית החוקרת התגלו חשדות כלפי תשעה לוחמים ומפקדים שנמצאים בחקירה על חשד להתעללות בעציר פלסטיני. תשעה לוחמים ומפקדים שנמצאים בחקירה על חשד להתעללות, וחלקם מקבלים ממש עכשיו ייצוג של הסנגוריה הצבאית.

דובר צה"ל הוציאו הודעה רשמית מטעמם בה מובאים דברי הרמטכ"ל לתקרית, המוסר כי "אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס".

בתוך כך הוסיף ואמר כי "אני נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן. זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד. דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה"ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם".

מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. אבי רוקח
מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024/אבי רוקח

היום בצהריים המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פשטו על בסיס שדה תימן ועצרו מילואימניקים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה. אזרחים וחברי הכנסת חברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס. חבר הכנסת אלמוג כהן גם הגיע לאזור, אך לא פרץ פנימה.

בעת המעצר, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים שהגיעו לבסיס, ואחד החיילים שתועד בסרטון צעק לעברם כי "אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר". מילואימניק אחר הוסיף ש"כואב לי להרים את האף על צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully