וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה הכחישו שהתכוונו לקדם את רפ"ק סויסה, בן גביר זעם: "אישרתי את המינוי"

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 17:48

הוויכוח התעורר סביב עתירה נגד מינויו של רפ"ק סויסה, שתועד משליך רימון לעבר מפגינים, למפקד תחנת ת"א דרום. בפרקליטות טענו בשם המשטרה כי המפכ"ל כלל לא המליץ על סויסה וביקשו למחוק את העתירה. כשהדבר נודע לשר, תקף: "הבקשה ששהוגשה לפרקליטות מנוגדת לעמדתי"

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדשטיין

הסאגה סביב קידומו של רפ"ק מאיר סויסה למפקד תחנה מובילה לקרב גרסאות סביב ההחלטה השנויה במחלוקת בין המשטרה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. במוקד הויכוח מככב רפ"ק מאיר סויסה, שתועד לפני כשנה משליך רימון לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית במחאה שנערכה בתל אביב, ונאשם לפני כמה ימים על ידי מח"ש בביצוע עבירה של פזיזות ורשלנות.

באותה העת, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחר דווקא לגבות את סויסה, ולתקוף את מח"ש שזימנו אותו לחקירה. "המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים, שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכיסטיים", מסר אז השר לביטחון לאומי.

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
תועד משליך רימון לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית. רפ"ק מאיר סויסה/ראובן קסטרו

לפני כחודשיים חתם בן גביר על סבב מינויים מדרגת רפ"ק לסנ"צ. שורת מינויים אושרה, ובהן גם של סויסה, שהיה צפוי להיות ממונה למפקד תחנת תל אביב דרום. בעקבות כך, הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי ירושלים, על ידי עורכי הדין יעקב אנוך ועמי אסנת ממשרד פירון בדרישה לבטל את מינויו של רפ"ק מאיר סויסה למפקד תחנה בטענה כי מדובר בעבירה על פקודות המשטרה.

בעתירה, שהוגשה נגד השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, צוין כי ההחלטה על המינוי נעשתה בניגוד לפקודת המטה הארצי של המשטרה. "בעת שתלויה ועומדת תלונה כנגד שוטר, לרבות קצין בכיר, ייעצר קידומו של אותו שוטר", עוד נטען, כי מינוי וקידומו של רפ"ק סויסה "עולים לכדי חוסר סבירות קיצוני, מונעים משיקולים זרים, נגועים באפליה ועולים אף כדי פגיעה אנושה באמון הציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023. אמיר גולדשטיין, צילום מסך
"מינויו וקידומו של רפ"ק סויסה לוקים בחוסר סבירות קיצוני". רפ"ק מאיר סויסה/צילום מסך, אמיר גולדשטיין

אלא שאתמול (ראשון), במשטרה הגיבו לעתירה באמצעות פרקליטות המדינה וטוענים כי המפכ"ל כלל לא המליץ על קידומו של סויסה ומבקשים למחוק את העתירה, "בניגוד למתואר בעתירה, המפכ"ל שבתאי לא העביר לשר לביטחון לאומי המלצות בנוגע למינויו של המשיב רפ"ק מאיר סויסה למפקד תחנת דרום תל אביב ובנוגע להעלאתו בדרגה לדרגת סגן-ניצב, וכפועל יוצא מכך, השר לביטחון לאומי טרם קיבל החלטה בנוגע למינויו או לקידומו של רפ"ק סויסה".

בפרקליטות הוסיפו על עמדת המשטרה כי "מאחר שכאמור לא הועברה המלצה ולא התקבלה החלטה בעניינו של רפ"ק סויסה, מדובר בעתירה מוקדמת ותאורטית. בהתאם לכך, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על מחיקת העתירה ללא צו".

טקס הפרידה ממפכ״ל המשטרה קובי שבתאי, 14 ביולי 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
"לא העביר לשר לביטחון לאומי המלצות בנוגע למינויו של רפ"ק סויסה". מפכ"ל המשטרה לשעבר, קובי שבתאי/לשכת העיתונות הממשלתית

אלא שבמהלך הלילה הבחין השר לביטחון לאומי במענה של המשטרה, ודרש לעדכן מחדש את תגובת המשטרה והפרקליטות לעתירה לכזאת המתכחשת באופן מוחלט לגרסת המשטרה כפי שנמסרה אתמול. "הבקשה שהוגשה היום על ידי הפרקליטות הוגשה בניגוד לעמדת השר וכלל לא הובאה לידיעתו טרם הגשתה". לטענת בן גביר, "האמור בבקשה כלל לא נכון, שכן השר אישר עקרונית את מינויו של רפ"ק מאיר סויסה ואף אישר את יציאתו לקורס פו"ם המהווה תנאי לקבלת דרגת סנ"צ ותפקיד מפקד תחנת ת"א דרום".

השר בן גביר מוסיף וביקש כי, "בנסיבות האמורות נמסר לשר כי הודעה מעודכנת הכוללת את העובדות הנכונות ואת עמדתו תימסר מחר לבית המשפט. יחד עם זאת, ועל מנת שחס וחלילה לא תתקבל החלטה בתיק על בסיס עובדות לא נכונות מוגשת הודעה זו, ובית המשפט יתבקש שלא לקבל החלטה בעתירה עד לתגובה המעודכנת שתוגש".

איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
זעם על בקשת המשטרה, וטען: "אישרתי את מינויו של סויסה". השר לביטחון פנים איתמר בן גביר/ניב אהרונסון

עו"ד יעקב אנוך, בא כוחם של העותרים מסר בתגובה: "הסתירה בין עמדתו של בן גביר לבין עמדת הפרקליטות היא לא פחות ממדהימה. מובן כי הדבר מאושש את טענותינו לגבי פסלות הניסיון לקדם את הקצין ואף מוסיף טענות חדשות וחמורות. נמתין לעמדה המתוקנת שתוגש ונעשה כל שנוכל כדי למנוע את הקידום הנידון".

הפרקליטות מסרה בתגובה כי "הטענה חסרת שחר. הפרקליטות הגישה לבית המשפט את העמדה שהעבירו המשרד לבחון לאומי ומשטרת ישראל ולפיה מפכ"ל המשטרה טרם העביר המלצה לגבי המינוי וממילא טרם קיבל השר החלטה בעניין. בשים לב לדברים שהובאו מטעם השר נציין כי המשרד לבטחון פנים והמשטרה התבקשו למסור התייחסותם לפרקליטות בהקשר זה עוד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully