וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר אישר: רפ"ק מאיר סוויסה, שתועד משליך רימון לעבר מפגינים, ימונה למפקד תחנה

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 19:26

בהפגנה נגד המהפכה המשפטית לפני כשנה, סויסה תועד משליך רימון הלם לתוך קהל מפגינים ללא הבחנה, זאת לאחר שהורה לשוטריו להשתמש בכוח נגד המפגינים. סויסה זומן לחקירה במח"ש, אך מאז זכה בהצטיינות ובגיבוי מהשר בן גביר, "לא יושב בחדר ממוזג כמו מח"ש"

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

כחודש לפני עזיבת המפכ"ל, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, חתם היום (שלישי) על סבב מינויים מדרגת רפ"ק לסנ"צ. שורת מינויים אושרה, ובהן גם של הקצין מאיר סויסה, שיעלה לדרגת סנ"צ וימונה למפקד תחנת תל אביב דרום.

לפני כשנה, רפ"ק מאיר סויסה תועד משליך רימון הלם לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית. בתיעוד של המקרה נראה סויסה משחרר את הנצרה של רימון ההלם ואז זורק אותו ללא הבחנה לעבר ההמונים שהתקבצו בהפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב. קודם לכן הוא תועד מורה להשתמש בכוח נגד כל מפגין שמפריע.

למרות שזומן לחקירה במח"ש, השר לביטחון לאומי בחר לגבות אותו, ולתקוף את מי שזימנו אותו לחקירה. "המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים, שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכסיטים". סויסה גם זכה בהצטיינות בתחנת לב תל אביב בה הוא עובד ביום העצמאות שעבר. החקירה נגדו, העלתה חרס.

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים, שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכסיטים". רפ"ק מאיר סויסה בהפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

"מדובר בחדשה מדהימה בחומרתה. בלתי נסבלת ממש מנקודת ראותם של אזרחי מדינת ישראל שחרדים למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם וחוששים מקריסתה המוסרית והמקצועית של משטרת ישראל תחת השר הכושל והגזען בן גביר", מסר עורך הדין דניאל חקלאי ממערך ייצוג עצורי המחאה נגד ההפיכה המשטרית, בתגובה למינוי.

עו"ד חקלאי אמר: "אני מייצג 7 אזרחים שומרי חוק שהפגינו נגד ההפיכה המשטרית, כלומר נגד כינון דיקטטורה - שאחד מהם מפגין מאז 7 באוקטובר גם למען שחרור דודו החטוף בעזה. כולם נפגעו מרימוני ההלם שהשליך סוויסה וכן הורה לפקודיו להשליך לפני שנה ורבע - לכאורה בניגוד לחוק ובניגוד לפקודות. לאחד מהם נכרתה האוזן. אחר סובל מצלצולים באוזניים. כולם התלוננו במח"ש שעדיין לא הכריעה בפרשה זו לאחר שנה ורבע".

"אני גם מייצג את ההיסטוריון והמחנך ד"ר גדעון אביטל-אפשטיין שהפגין בדרישה לפיטורי נתניהו לאחר 7 באוקטובר ואז הוטח על הכביש בידי סוויסה ונפצע - דבר שמתועד בסרטון", הוסיף חקלאי, "בעקבות תלונתו, נחקר סוויסה במח"ש רק לפני חודשיים כחשוד בתקיפה".

לדבריו, "המחשבה על כך שאדם החשוד בתקיפה כה חמורה של מפגין ובפציעתם של 7 מפגינים אחרים בניגוד לחוק ולפקודות - מועלה בדרגה ומתמנה למפקד תחנה, היא מחשבה מבעיתה. מדובר בפשיטת רגל ערכית ומקצועית של משטרת ישראל. אם וכאשר נצליח לבלום את ההפיכה המשטרית ולהדיח את הממשלה, נהיה מחויבים לחולל שינוי עמוק ויסודי במשטרה. זוהי יריקה בפרצופם של אזרחים שומרי חוק שנאבקים למען מדינתם וסופגים אלימות חמורה ממשטרה קורסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully