וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש סגרה את התלונה נגד מפקד יס"מ ת"א - שהצמיד אגרוף לפניו של אמיתי עבודי

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 19:51

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה החליטה לגנוז את תיקי החקירה נגד סנ"צ יאיר חנונה ושוטרים ממחוז ת"א, בגין התנהלותם בשלושה אירועים שאירעו במהלך ההפגנות בתל אביב בשנה שעברה: "מדובר בסרטונים ערוכים שהוצגו כדי לעוות את האירוע"

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הודיעה הערב (חמישי) שהחליטה לגנוז את תיקי החקירה נגד סנ"צ יאיר חנונה ושוטרים ממחוז ת"א, בגין התנהלותם בשלושה אירועים שאירעו במהלך ההפגנות בתל אביב בחודשים מרץ ויולי 2023.

בהודעתם מסרו כי במקרה של אמיתי עבודי, הצעיר שתמונתו התפרסמה כשחנונה נראה חובט בו בפניו מדובר ב"סרטונים ערוכים שהוצגו באופן שהיה בו כדי לעוות את האירוע, כפי שהתרחש בפועל. מחומרי החקירה עלה באופן ברור ומובהק, כי עבודי הפר את הסדר הציבורי לאחר שבעט בחפץ לעבר המכת"זית שהייתה במקום ובהמשך התנגד למעצרו שלא כדין, באופן שהצדיק הפעלת כוח מצד השוטרים".

עוד אמרו כי "חומר הראיות, ובכלל זה הסרטונים המלאים שתיעדו את האירועים, שוללים את גרסת המתלונן, אשר טען בין היתר כי הותקף ע"י מספר רב של שוטרים, שגידפו אותו והיכו בו גם כשהיה אזוק".

אמיתי בריליאנט הותקף ע"י שוטרים במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון. איתי רון, הארץ,
"טען בין היתר כי הותקף ע"י מספר רב של שוטרים, שגידפו אותו והיכו בו גם כשהיה אזוק". אמיתי עבודי/איתי רון, הארץ

מפגין בשם עומר גת טען כי במהלך הפגנה נגד הרפורמה המשפטית, חנונה חנק אותו כמעט עד אובדן הכרה. אביו של גת שוחח עם כאן 11 וטען כי "זה היה אירוע אלים ונוראי", וכי הבן שלו "כמעט התעלף". לדברי האב, "השוטר הזה אלים בצורה קיצונית".

מח"ש מסרו בתגובה למקרה שלו כי "בחינת מכלול חומר הראיות העלתה, כי על רקע בקשה חוזרה ונשנית של המשטרה לפנות את המקום, ולאחר שגת לא נשמע לאזהרתו של חנונה ונצמד אליו כמה פעמים, בוצע מעצר כדין תוך הפעלת כוח סביר בנסיבות העניין, וכזה שלא גרם לגת חבלה כלשהי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
סנ"צ יאיר חנונה מגיע לחקירה במשרדי מח"ש ת"א, 2 באוגוסט 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
"בוצע מעצר כדין תוך הפעלת כוח סביר בנסיבות העניין". חנונה/פלאש 90, מרים אלסטר

בתלונה נוספת של מפגין בשם אורי ביכונסקי נגד חנונה, מח"ש מסרו הודעה דומה, בה נטען כי חנונה הפעיל כוח סביר נגדו. "לאחר בחינת מכלול חומר הראיות נקבע, כי לשוטרים קמה סמכות להפעיל כוח בעת ביצוע מעצרו של ביכונסקי, לאחר שזה ניסה להצית דבר מה בכביש איילון ולאחר מכן ברח מכוחות המשטרה כדי להימנע ממעצרו".

"מעבר לכך, לא נמצאו ראיות שאיפשרו לייחס את מקור החבלה לה טען ביכונסקי שנגרמה לו במהלך בריחתו, למעצר שבוצע ע"י השוטרים. מכל מקום, במהלך החקירה התברר כי מעצרו של ביכונסקי כלל לא בוצע על ידי סנ"צ חנונה, נגדו התלונן ביכונסקי, כי אם ע"י שוטר אחר, הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully