וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרוק על המו"מ לעסקת חטופים: "מקווה שההצעה שכעת על הפרק לא תקודם"

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 9:28

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות הסבירה בראיון ל-103FM מדוע לא תתמוך בעסקת שחרור החטופים שעל הפרק: "העסקה לא מצילה את רוב החטופים. הפוך: היא מתנה את הצלתם בכניעה ונסיגה מוחלטת. זה אסון לכל מדינת ישראל וזה לא יקרה"

בווידאו: רופא בהדסה התעמת עם השרה סטרוק: "לדיבור הגזעני שלך אין מקום פה"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק התראיינה הבוקר (שישי) לרדיו 103FM, והתייחסה להתקדמות במו"מ לעסקת חטופים, זאת לאחר שאתמול התקבלה תשובת חמאס ורה"מ נתניהו הודיע על כך שהוא משגר משלחת לקידום השיחות בראשות ראש המוסד דדי ברנע, שצפוי להיפגש עם ראש ממשלת קטאר בדוחא.

"אני קודם כל מקווה מאוד שההצעה שכעת על הפרק, לא תקודם, מאחר שהיא מפקירה את הרוב הגדול הגדול של החטופים - זה איום ונורא בעיניי", אמרה סטרוק. "בעצם ההצעה אומרת שאנו נקבל מספר קטן של חטופים תמורת שחרור מאסיבי של מחבלים רוצחים, עצירת הלחימה, ויציאה ממסדרון נצרים - שזה האלמנט הכי חשוב שלנו בתוך הרצועה מול החמאס, ולאפשר לעזתים לחזור. אחרי שנקבל את המספר הקטן הזה של חטופים, חיים או מתים, כל יתר החטופים שלא מוגדרים הומניטריים לא ישוחררו".

לטענת סטרוק, העסקה הנוכחית לא מצילה את רוב החטופים: "זה אומר שדמם של חיילנו נשפך לשווא. העסקה לא מצילה את רוב החטופים. הפוך: היא מתנה את הצלתם בכניעה ונסיגה מוחלטת. זה אסון לכל מדינת ישראל וזה לא יקרה".

השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק. יונתן זינדל, פלאש 90
"ההצעה הנוכחית מפקירה את הרוב הגדול הגדול של החטופים". השרה אורית סטרוק/פלאש 90, יונתן זינדל

על כ-15 אלף לוחמים שלא נקלטו במילואים אמרה: "הנתונים נמסרו בתשובה לשאלה שלי. ביקשתי לקבל לוח זמנים להכנסתם של 15 אלף האנשים האלה לשירות כדי להקל על המילואימניקים, שכבר נמצאים בסבב שלישי של מילואים. התניתי את ההצבעה שלי על הארכת גיל הפטור לאלה שכן משרתים, עד שיאמרו לי מה לוח הזמנים, ולא היה לוח זמנים. לא ארפה מזה, משום שאין ברירה, ואנחנו זקוקים לכמה שיותר כוח אדם. לא קיבלנו תשובות מספקות, ואני מתכוונת להעלות את זה שוב בישיבת הממשלה ביום ראשון. באותה נשימה נאמר לנו ש-70 אלף באו ביוזמתם ונקלטו, וכך צריך".

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה

על סנקציות נגד הרשות הפלסטינית: "בימים שלפני יום העצמאות האחרון התבשרנו שהרשות הפלסטינית הצליחה להעביר החלטה באו"ם שמאפשרת לה סמכויות ויכולות של מדינה. התבקשנו להצביע בעד החלטה שמתנגדת להחלטה של עצרת האו"ם. אמרתי שלא מספיק שנעסוק רק במגננה. הרשות מנהלת נגדנו מהלכים מדיניים ומשפטיים חמורים ביותר, גם באו"ם וגם בהאג ובמקומות אחרים. זה בלתי מתקבל על הדעת. בסופו של דבר הגענו להחלטות היסטוריות, כי בפעם הראשונה אנחנו עושים משהו כדי להשיב להם כגמולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully