וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לנתניהו: "הגיע הזמן לסגור עסקה לשחרור החטופים"

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 23:06

בכיר בבית הלבן פירט על פרטי השיחה בין רה"מ לנשיא ארה"ב, ואמר שהיא ארכה כחצי שעה ועסקה בעיקר בעסקת החטופים. "הייתה פריצת דרך בכל הנוגע למעבר מהשלב הראשון בהסכם לשלב השני". נתניהו אמר לביידן שישראל רוצה למצוא "פתרון דיפלומטי שיאפשר להחזיר את התושבים לצפון"

נתניהו על הדיווח ב"ניו יורק טיימס": "נמשיך במלחמה עד שמטרותיה יושגו"/דוברות רה"מ

בכיר בבית הלבן חשף הערב (חמישי) פרטים מהשיחה בין רה"מ, בנימין נתניהו, ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, וציין שזו נמשכה כחצי שעה - ועסקה בין היתר בעסקת החטופים ומצב הלחימה בצפון. לפי הבכיר, ביידן אמר לנתניהו שהגיע הזמן לסגור את העסקה לשחרור החטופים: "אנחנו מאמינים שיש הזדמנות עכשיו", אמר.

"הנשיא היה מעודד שנתניהו אישר לצוות שלו לצאת לשיחות", אמר הבכיר. "נעשה הכל לסגור הסכם כי חיי החטופים על הכף וההסכם יביא הקלה לתושבי עזה. זה לא רק בידיים של הישראלים אלא גם בידי המתווכות ובידי חמאס".

במהלך השיחה "נתניהו וביידן עברו על כל סעיפי טיוטת ההסכם אחד אחרי השני", ציין הבכיר, ואף אמר שביממה האחרונה ביידן ויועציו למדו את התגובה של חמאס. "זה ברור שהתגובה של חמאס מזיזה את התהליך קדימה ואולי מספקת בסיס להגעה להסכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Samuel Corum/Getty Images, עיבוד תמונה
"פריצת דרך משמעותית". נתניהו וביידן/עיבוד תמונה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Samuel Corum/Getty Images

המשלחת הישראלית תגיע לדוחא מחר - ובשיחות תשתתף גם ארה"ב. לדברי הבכיר בממשל האמריקני, "יש עוד עבודה לעשות על הפרטים של יישום ההסכם. הסכמנו על המסגרת ועכשיו צריך להסכים על היישום. הייתה פריצת דרך בכל הנוגע למעבר מהשלב הראשון בהסכם לשלב השני. התשובה של חמאס הייתה מעודדת כיוון שהיא כללה שינויים לטובה בעמדותיהם ביחס לעבר. אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לסייע להגיע להסכם בהקדם האפשרי".

באשר לפריצת דרך, אמר הבכיר כי מדובר בנקודת מחלוקת מרכזית במו"מ, ועכשיו שני הצדדים מסכימים למסגרת שהוצגה בנאום ביידן, אבל צריך עדיין לסכם הרבה פרטים. "בימים הקרובים יהיו משוכות שצריך לעבור אבל התהליך מתקדם כעת ולכן אנחנו רואים במה שקרה כפריצת דרך", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דדי ברנע, ראש המוסד, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
יעמוד בראש המשלחת הישראלית. דדי ברנע/ראובן קסטרו

עוד הוסיף על פרטי השיחה בין המנהיגים: "ביידן ונתניהו דנו בנושאים שנותרו פתוחים ושצריך לסגור כדי להגיע להסכם. הם גם דנו על השלב השני בעסקה. השיחה הייתה מפורטת ומעודדת. אנחנו מודעים לזה שצריך עבודה נוספת כדי להגיע לעסקה ומאמינים שיש כאן הזדמנות להשיג הסכם".

באשר ללחימה בצפון, ציין הבכיר כי נתניהו אמר לביידן במהלך השיחה שישראל רוצה למצוא "פתרון דיפלומטי שיאפשר להחזיר את התושבים לבתיהם בצפון".

מוקדם יותר היום מסר גורם בלשכת רה"מ כי נתניהו אישר להוציא את משלחת המשא ומתן בעניין החטופים להמשך השיחות. לפי הגורם, נתניהו חזר והדגיש שהמלחמה תסתיים רק לאחר השגת כל יעדיה ולא רגע אחד לפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully