וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס העביר תשובה מעודכנת למתווה עסקת החטופים. בכיר ישראלי: התקדמות חשובה

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 0:05

בישראל עדיין לומדים את תשובת חמאס, אך בכיר ישראלי שמעורה בפרטים אמר כי היא מאפשרת להתקדם ולעבור למו"מ פרטני על עסקה. לדבריו, תגובת חמאס מאפשרת להגיע להסכמה על הסעיפים שעומדים בלב המחלוקת בין הצדדים

משפחות חטופים חסמו את איילון צפון: "העסקה נופלת - המדינה בוערת"/ניב אהרונסון

קטאר ומצרים העבירו לישראל התייחסות מעודכנת של חמאס למתווה עסקת החטופים, כך נמסר הערב (רביעי) ממשרד ראש הממשלה בשם המוסד. ישראל בוחנת את תשובת ארגון הטרור, לאחר מכן תשיב למתווכות.

בכיר ישראלי אמר כי "תגובת חמאס המעודכנת מאפשרת להתקדם למו"מ פרטני על הסוגיות שנותרו במחלוקת" ומאפשרת להגיע להסכמה על סעיפים 8 ו-14 - שעומדים בלב המחלוקת בין הצדדים. עוד הבהיר כי "חלה התקדמות חשובה, אבל יש עוד דרך משמעותית עם אתגרים רציניים". לדברי הבכיר, גם אם הצדדים ייכנסו למו"מ פרטני הוא יהיה קשה ולא קצר. "יהיה צורך בשבועות אחדים כדי להגיע להסכם אם נעבור למו"מ פרטני", אמר.

בימים הקרובים צפויים להתקיים דיונים של צוות המו"מ הישראלי עם הדרג המדיני כדי לגבש מדיניות כלפי תגובת חמאס ולהחליט האם לצאת למו"מ פרטני בקטאר או מצרים. הבכיר הישראלי ציין כי המתווכות העבירו את תגובת חמאס לישראל כבר היום בצהריים, עוד לפני שלשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה בשם "גורם ביטחוני" שלפיה נותרו עדיין פערים בין הצדדים.

מאוחר יותר חמאס מסר כי: "החלפנו רעיונות עם המתווכות במטרה לעצור את התוקפנות נגד העם הפלסטיני. התנהלנו ברוח חיובית בשיחות סביב העסקה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו , יחיא סינוואר. ראובן קסטרו, רויטרס, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו , יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, רויטרס

ממשל ביידן הציע בימים האחרונים ניסוחים חדשים לחלקים מההצעה לעסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בין ישראל לחמאס, במאמץ לגשר על הפערים בין הצדדים ולהגיע להסכם, כך אמרו שלושה מקורות שמעורים בנושא. בישראל אמרו: "מחויבים לנוסח ההצעה שהנשיא ביידן בירך עליה. מחכים לתגובת חמאס".

לפני יומיים, התייחס שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, למאמצים להגעה לעסקה ואמר כי "ההצעה שהנשיא ביידן הציג לעסקת חטופים והפסקת אש ניתנת להשגה אבל זה לא אומר שהיא תושג. כל העולם תמך בה חוץ מחמאס שחזר עם 'כן, אבל' במקרה הטוב".

לדבריו של בלינקן, "חמאס נסוג מעמדות להן כבר הסכים וניסה להשיג יותר. אנחנו במאמץ עם המצרים והקטארים כדי לסגור את הפערים שחמאס יצר. אני מאמין שזה ניתן להשגה. אדם אחד - מתחת לאדמה בעזה - הוא זה שמקבל את ההחלטה. כרגע בזה שהוא לא אומר כן הוא לא רק מחזיק בחטופים אלא לוקח פלסטינים בעזה כבני ערובה. האם הוא יגיד כן? העולם דורש זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה לקידום עסקת חטופים ,מחלף קפלן 22 ביוני 2024. רוני כנפו
הפגנה למען החזרת החטופים/רוני כנפו

מטה משפחות החטופים הגיב להודעת המוסד ומסר: "משפחות החטופים מברכות את ראש הממשלה על קידום "עסקת נתניהו". יחד עם זאת, ולאור התבטאויות שרים בכירים, הרי שאם הממשלה תכשיל את עסקת נתניהו לשחרור החטופות והחטופים לא יהיה מנוס מיציאה של מיליוני ישראלים לרחובות".

"לא נאפשר לשרים בממשלה לטרפד עסקה פעם נוספת. מדובר באתוס ישראלי ובערך אנושי עליון שלא משאירים אף אחד מאחור. הממשלה נמצאת במבחן המוסרי העליון של כהונתה: המשך ההפקרה או פעולה נחושה להצלה והשבה. החזרה מלאה של החטופים או שכל אזרחי מדינת ישראל יצאו לכבישים ולצמתים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully