וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנתניהו נסוג מההצעה לעסקה - בכירים קטארים פנו למוסד וביקשו הבהרות

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 22:00

מקור שמעורה בפרטים אמר כי הקטארים היו מתוסכלים מאוד מדבריו של רה"מ על "הסכם חלקי" ואמרו: "אנחנו עובדים יום ולילה לנסות לגשר על הפערים ולהשיג עסקה ולא מבינים למה נתניהו אמר את הדברים". היום שלחו אנשי המוסד לקטארים את סרטון הנאום וביקשו להעביר אותו לחמאס

"כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה": דיון מיוחד בכנסת ביוזמת האופוזיציה/ערוץ הכנסת

אחרי דברי נתניהו בערוץ 14 בנושא עסקת החטופים פנו בכירים קטארים למקביליהם במוסד, הביעו תסכול רב מהדברים וביקשו הבהרות, כך לפי מקור שמעורה בפרטים.

למה זה חשוב:

  • דברי נתניהו לפיהם הוא מעוניין "בהסכם חלקי" שיחזיר רק חלק מהחטופים ושאחריו תוכל הלחימה להתחדש התפרש אצל המתווכות כנסיגה של ראש הממשלה מההצעה הישראלית המקורית שהוצגה ע"י הנשיא ביידן בנאומו לפני שלושה שבועות.

מה הם אומרים:

  • מקור שמעורה בפרטים אמר כי המסר הקטארי היה: "אנחנו עובדים יום ולילה לנסות לגשר על הפערים ולהשיג עסקה ולא מבינים למה נתניהו אמר את הדברים".
  • דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר על דברי נתניהו בעניין עסקת החטופים: "כל מי שמדבר בפומבי לפעמים מתבטא בצורה שגויה וכשזה קורה יש מחויבות להבהיר את הדברים ואנחנו שמחים שהוא עשה זאת".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

הצד השני:

  • ראש צוות המו"מ של חמאס חליל אל-חיה: "מוכנים למו"מ אמיתי אם נתניהו יתחייב לעקרונות הנשיא ביידן. אנחנו מקווים שהמתווכות יצליחו לגרום לישראל להגיע לעסקה ולסיים את המלחמה. העמדה שלנו נותרה כשהיתה - דורשים הפסקת אש קבועה ונסיגה מוחלטת מעזה וחזרה של העקורים". הוא הוסיף: "הצהרות נתניהו אתמול והיום מדגישות את מה שאנחנו מדברים עליו הרבה זמן - ממשלת ישראל לא רוצה הגעה להפסקת אש ולא רוצה עסקת חילופי אסירים אמיתית. דבריו עומדים בסתירה לנאום ביידן. נתניהו אמר לכל העולם שהוא רוצה הפסקת אש זמנית שתביא לשחרור חלק מהאסירים ואז לחדש את המלחמה. זו עמדתו האמיתית".
רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

תמונת המצב:

  • מוקדם יותר היום (שני) נתניהו הבהיר את דבריו במהלך נאום במליאת הכנסת וציין כי הוא נחויב להצעה הישראלית עליה בירך הנשיא ביידן וכי לא לך שום שינוי בעמדתו.

מאחורי הקלעים:

  • בכיר בצוות המו"מ אמר כי לאחר דברי נתניהו בכנסת ישראל העבירה מסרים לחמאס באמצעות המתווכות - קטאר ומצרים - לפיהם היא מחוייבת להצעה לעסקת החטופים.
  • הבכיר בצוות המו"מ ציין כי ישראל אף העבירה למתווכות את קטע הוידאו בו נתניהו אמר כי ישראל עדיין מחויבת לעסקה וביקשה להעביר את הדברים לחמאס.
  • "דברי נתניהו בכנסת היו תיקון חשוב. עד היום הוא לא אמר פומבית שהוא תומך בהצעה הישראלית. דבריו של נתניהו מעבירים את הכדור למגרש של חמאס. אם חמאס יגידו כן - תהיה עסקה. צריך עכשיו לקדם עסקה בכל הכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully