וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תגובת חמאס: נתניהו אישר לשגר משלחת למו"מ פרטני על עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 17:53

גורם בלשכת רה"מ מסר כי נתניהו אישר להוציא את המשלחת לאחר דיון מקדים שקיים, ובהמשך לתשובה שהעבירו בחמאס על ההצעה האמריקנית. לפי הגורם, "נתניהו חזר והדגיש שהמלחמה תסתיים רק לאחר השגת כל יעדיה ולא רגע אחד לפני". בכיר ישראלי: "חמאס עשה צעד לכיוון המתווה"

נתניהו על הדיווח ב"ניו יורק טיימס": "נמשיך במלחמה עד שמטרותיה יושגו"/דוברות רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (חמישי) להוציא את משלחת המשא ומתן בעניין החטופים להמשך השיחות - כך מסר גורם בלשכת רה"מ. לפי הגורם, נתניהו חזר והדגיש שהמלחמה תסתיים רק לאחר השגת כל יעדיה ולא רגע אחד לפני. בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב וצפוי לדון בהאצת המגעים במו"מ לעסקת חטופים.

בכירים ישראלים אמרו כי בתגובה המעודכנת של חמאס למתווה עסקת החטופים, ארגון הטרור הסיר את דרישתו לעצירה מוחלטת של המלחמה כתנאי ליישום השלב הראשון וההומניטארי של ההסכם. "חמאס עשה צעד לכיוון המתווה", אמר בכיר ישראלי. "בימים האחרונים עוד לפני שחמאס העביר את התגובה קיבלנו אינדיקציות שחמאס מוכן להתגמש ולהיכנס לעסקה גם תוך לקיחת סיכון שרק שלב א' בה יתממש".

יחיא סינוואר | בנימין נתניהו. DANA KOPEL/POOL , Abed Rahim Khatib, פלאש 90
רה"מ נתניהו ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר/פלאש 90, DANA KOPEL/POOL , Abed Rahim Khatib

בתגובת חמאס הוא קיבל את ההצעה האמריקנית להחליף את המילה including בסעיף 8 של ההצעה במילה אחרת, שעדיין תאפשר עמימות לשני הצדדים לגבי מהם הנושאים עליהם יתקיים המו"מ בשלב הראשון של העסקה - האם רק על זהות האסירים שישוחררו או גם על נושאים אחרים כמו פירוז עזה מנשק.

בסעיף 14 בהצעה חמאס ביקש שייכתב שהמתווכות - ארה"ב, קטאר ומצרים - "יתחייבו" שהמו"מ והפסקת האש יימשכו עד שיושג הסכם על שלב ב' בעסקה, וזאת במקום הנוסח הנוכחי והפחות מחייב לפיו המתווכות "יעשו כל מאמץ" כדי שזה יקרה.

בכיר ישראלי אמר כי מו"מ הפרטני יתנהל על הסוגיות שנותרו פתוחות כמו זהות האסירים שישוחררו, תנאי הפסקת האש ופריסת כוחות צה"ל בשלב הראשון של העסקה והווטו שיהיה לישראל על חלק מהאסירים שחמאס דורש לשחרר. "מו"מ פרטני כזה ייקח שבועיים-שלושה", אמר הבכיר הישראלי.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
הפגנה בקריאה לשחרור החטופים וקיום בחירות, קפלן ת"א, 29 ביוני 2024. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
הפגנת ענק למען שחרור חטופים בת"א/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

ממשל ביידן הציע בימים האחרונים ניסוחים חדשים לחלקים מההצעה לעסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בין ישראל לחמאס, במאמץ לגשר על הפערים בין הצדדים ולהגיע להסכם, כך אמרו שלושה מקורות שמעורים בנושא. בישראל אמרו: "מחויבים לנוסח ההצעה שהנשיא ביידן בירך עליה. מחכים לתגובת חמאס".

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס השבוע למאמצים להגעה לעסקה ואמר כי "ההצעה שהנשיא ביידן הציג לעסקת חטופים והפסקת אש ניתנת להשגה אבל זה לא אומר שהיא תושג. כל העולם תמך בה חוץ מחמאס שחזר עם 'כן, אבל' במקרה הטוב".

לדבריו של בלינקן, "חמאס נסוג מעמדות להן כבר הסכים וניסה להשיג יותר. אנחנו במאמץ עם המצרים והקטארים כדי לסגור את הפערים שחמאס יצר. אני מאמין שזה ניתן להשגה. אדם אחד - מתחת לאדמה בעזה - הוא זה שמקבל את ההחלטה. כרגע בזה שהוא לא אומר כן הוא לא רק מחזיק בחטופים אלא לוקח פלסטינים בעזה כבני ערובה. האם הוא יגיד כן? העולם דורש זאת".

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully