וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: חמאס אמר 'כן, אבל' להצעה לעסקת החטופים - אנחנו מאמינים שניתן להשיג הסכם

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 18:38

"אנחנו במאמץ עם המצרים והקטארים כדי לסגור את הפערים שחמאס יצר. אדם אחד - מתחת לאדמה בעזה - הוא זה שמקבל את ההחלטה", אמר שר החוץ האמריקני. על היום שאחרי המלחמה הוסיף: "אסור שיהיה ואקום בעזה. חייבת להיות תכנית ברורה למשילות, ביטחון ושיקום הרצועה"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס היום (שני) בכנס במכון המחקר ברוקינגס בוושינגטון להמשך המאמצים לעסקת חטופים, ואמר כי "ההצעה שהנשיא ביידן הציג לעסקת חטופים והפסקת אש ניתנת להשגה אבל זה לא אומר שהיא תושג. כל העולם תמך בה חוץ מחמאס שחזר עם "כן, אבל" במקרה הטוב:".

לדבריו של בליקנן, "חמאס נסוג מעמדות להן כבר הסכים וניסה להשיג יותר. אנחנו במאמץ עם המצרים והקטארים כדי לסגור את הפערים שחמאס יצר. אני מאמין שזה ניתן להשגה. אדם אחד - מתחת לאדמה בעזה - הוא זה שמקבל את ההחלטה. כרגע בזה שהוא לא אומר כן הוא לא רק מחזיק בחטופים אלא לוקח פלסטינים בעזה כבני ערובה. האם הוא יגיד כן? העולם דורש זאת".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024. רויטרס
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

"כשהעימות הזה יסתיים אסור שיהיה ואקום בעזה", הבהיר. "חייבת להיות תכנית ברורה למשילות, ביטחון ושיקום של עזה. ללא תכניות ברורות לאלטרנטיבה לחמאס - חמאס יחזור לשלוט בעזה. אמרנו לישראל שהם צריכים להכין תכניות ליום שאחרי. עד כה הם עוד לא עשו את זה".

"אף אחד מהצדדים לא רוצה מלחמה בלבנון. ישראל לא רוצה מלחמה גם אם היא נערכת לתרחיש כזה. חיזבאללה לא רוצה מלחמה. איראן לא רוצה מלחמה כי הם צריכים את חיזבאללה למקרה של עימות עם ישראל. לבנון גם לא רוצה מלחמה כי היא תהרס".

אולם לדבריו, "יש כוחות שדוחפים למלחמה שאותם אנחנו מנסים לרסן. צריך לעצור את חילופי האש בגבול, אבל צריך גם הסכם דיפלומטי שיקבע שכוחות ייסוגו כדי שלא יאיימו על אנשים כל יום ושאנשים יוכלו לחזור לבתיהם. זה מדגיש כמה הפסקת אש בעזה קריטית. חיזבאללה אומר שאם תהיה הפסקת אש בעזה הוא יפסיק לירות. הם לא היו צריכים להתחיל לירות מלכתחילה, אבל זו המציאות. לכן צריך הפסקת אש בעזה. כדי שאנשים בישראל ולבנון יוכלו לחזור לבתיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully