וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: "נבחן פתיחת ביקורת על שחרור מנהל בית החולים שיפא"

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 17:21

מתניהו אנגלמן התייחס לשחרורו של מנהל בית החולים העזתי ואמר, "חיוני לוודא כי הליך קבלת ההחלטות בעניין זה אינו סימפטום לבעיה שורשית בעניינים ביטחוניים". לצד זאת, הוא אמר כי משרדו יפקח גם על מצבן של הסוהרות בשירות חובה, "כ-40% מהן אמרו שחוו פגיעה מינית"

ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא חזרה לעזה: "המצב בכלא טרגי"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בטקס חלוקת רישיונות של מועצת רואי החשבון, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס היום (שלישי) בנאומו לשחרור של כ-50 מחבלים בהם מנהל בית החולים שיפא ברצועת עזה. "בבית החולים שיפא התבצעו פשעים חמורים. מנהל בית החולים נושא באחריות. השיח בין גורמים מדיניים וביטחוניים שמתקיים בנושא מעלה חשש כי לא נעשתה עבודה סדורה שבחנה את כלל ההיבטים של השחרור. על כן בכוונתי לבקש מראש הממשלה את התחקירים שיונחו על שולחנו בעניין שחרור המחבלים. לאחר שנעיין בתחקירים נבדוק את הצורך להיכנס לביקורת בנושא. חיוני לוודא כי הליך קבלת ההחלטות בעניין זה אינו סימפטום לבעיה שורשית בהליכי קבלת החלטות בעניינים ביטחוניים".

עוד בנאומו, התייחס מבקר המדינה אנגלמן להעברת האחריות מהאסירים הביטחוניים מצה"ל לשב"ס, "38% מחיילות החובה ששירתו בבתי הכלא שבהם כלואים אסירים ביטחוניים, העידו כי חוו פגיעה מינית אחת או יותר. עם העברת השמירה על מחבלי הנוח'בה, שחלקם היו מעורבים בפשעים מיניים חמורים, מצה"ל לשירות בתי הסוהר, אני מצפה מהשב"ס להפיק לקחים מהדוח שפרסמנו. בכוונתי להיערך לביקורת בנושא על מנת לעקוב ולוודא שכל הסוהרות והסוהרים במתקני הכליאה הביטחוניים מוגנים".

מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אחראי לפשעים החמורים שהתבצעו בבית החולים". מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אני מברך את מבקר המדינה שלאחר פנייתי החליט לפתוח בביקורת בעקבות ההחלטה המופקרת לשחרר את מנהל בית החולים שיפא ועוד עשרות מחבלים", מסר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "השחרור הזה מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה ובאינטרסים החיוניים של אזרחיה והדבר מחייב בדיקה מעמיקה ויפה שעה קודם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא. רויטרס
"שחרורו מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה". מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה/רויטרס

מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה שוחרר אמש חזרה לעזה. אבו סלמיה נעצר בחודש נובמבר כשצה"ל פשט על בית החולים. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי אבו סלמיה נעצר לאחר ש"נחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס". על פי החשד, ארגון הטרור ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל לתחזוק מערכת המנהרות שבנה מתחת למרכז הרפואי, שבהן גם איחסן אמצעי לחימה רבים.

בפעילות צה"ל בשיפא עלה כי מחבלי חמאס רצחו את התצפיתנית נועה מרציאנו בין כותלי בית החולים. תיעוד שפרסם אז צה"ל מראה את מחבלי חמאס מובילים שני חטופים, אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי לתוך בית החולים שיפא, כשאחד מהם פצוע ומובל אל מיטת בית חולים, בעוד השני הולך על רגליו.

עם ההודעה על שחרורו של אבו סלמיה, התפרצה סערה בממשלה, שהתפתחה לחילופי האשמות בין ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט, השר לביטחון לאומי בן-גביר וראש השב"כ רונן בר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully