וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שחררה כ-50 עצורים מעזה, בהם מנהל בית החולים שיפא

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 9:39

מוחמד אבו סלמיה שהוחזק על ידי ישראל מאז נובמבר. הוא נעצר לאחר שנחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס. "המצב בכלא קשה מאוד, וחייבת להיות מילה נחרצת מההתנגדות והעם הערבי למען שחרור האסירים", אמר עם שובו לרצועה

ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא חזרה לעזה: "המצב בכלא טרגי"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הפלסטינים מדווחים שצה"ל שחרר 50 עצורים מעזה, בהם מנהל בית החולים שיפא מוחמד אבו סלמיה שהוחזק על ידי ישראל מאז נובמבר. "המצב בכלא הוא טרגי וקשה מאוד, וחייבת להיות מילה נחרצת מההתנגדות והעם הערבי למען שחרור האסירים", אמר עם שובו לרצועה.

אבו סלמיה כאמור נעצר בחודש נובמבר כשצה"ל פשט על בית החולים. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי אבו סלמיה נעצר לאחר ש"נחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס". על פי החשד, ארגון הטרור ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל לתחזוק מערכת המנהרות שבנה מתחת למרכז הרפואי, שבהן גם אחסן אמצעי לחימה רבים.

ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא חזרה לעזה: "המצב בכלא טרגי". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוחמד אבו סלמיה לאחר ששוחרר לרצועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כחודש לאחר פרוץ המלחמה, כוח צה"ל פשט לראשונה על בית החולים שיפא. בפעילותם, איתרו הלוחמים פירי מנהרה בתוך מתחם בית החולים וכן אמצעי לחימה רבים. עוד עלה כי מחבלי חמאס רצחו את התצפיתנית נועה מרציאנו בתוך כותלי בית החולים. תיעוד שפרסם אז צה"ל מראה את מחבלי חמאס מובילים שני חטופים, אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי לתוך בית החולים שיפא, כשאחד מהם פצוע ומובל אל מיטת בית חולים, בעוד השני הולך על רגליו.

בחודש מרץ, צה"ל ביצע פשיטה נוספת על בית החולים שיפא. באותה פשיטה יותר ממאה מחבלים חוסלו ומאות נוספים נעצרו. בין המחבלים שנעצרו נמצאים מפקדים בכירים בחמאס, שאת מרבית שמותיהם צה"ל לא פרסם אך הבהיר כי יש להם ערך מודיעיני גדול. חלק מהמפקדים שנעצרו עמדו בקשר עם צמרת חמאס, כשהם מבינים את ההיגיון הצבאי של הארגון וכוונותיו העתידיות, מכיר את שיטות הפעולה, התשתיות וסודות נוספים. הפעולה השנייה בבית החולים הוכתרה כאחת הפעולות המבריקות והיצירתיות מאז תחילת המלחמה, שתרמה לשינוי כללי המשחק מול חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חיילי צהל במבצע בבית החולים שיפא 1 באפריל 2024. דובר צה"ל
חיילי צהל במבצע בבית החולים שיפא 1 באפריל 2024/דובר צה"ל

משפחות חטופים מפורום תקווה מסרו בתגובה: "בזמן שיקירנו מוחזקים בשבי החמאס כבר חודשים ארוכים שיחררה ישראל את רב המרצחים וסייען החמאס מנהל בית החולים שיפא, הוא זה שתחת ניהולו הפך בית החולים לבית מחבלים, הוא זה שהחביא קיני טרור של החמאס כולל אמצעי לחימה ובונקרים, במקום גם נרצחו חטופים ישראלים תחת עיניו הפקוחות. ההחלטה לשחרר אותו היא אות קלון מוסרית, שימור הקונספציה מלפני שמחת תורה ויריקה בפניהם של משפחות החטופים".

"נוכחנו לגלות שמנהל בית החולים שיפא הוא לא דוקטור, הוא דוקטור מנגלה, וההחלטה לשחררו היא הפקרה מוסרית, ביטחונית וערכית", מסר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

השר איתמר בן גביר הצטרף לביקורת ואמר: "שחרור מנהל בית החולים שיפא בעזה יחד עם עוד עשרות מחבלים הוא הפקרות ביטחונית. הגיע הזמן שראש הממשלה יעצור את גלנט ואת ראש השב"כ מלנהל מדיניות עצמאית מנוגדת לעמדת הקבינט והממשלה".

התכתבויות בקבוצת הממשלה לאחר שחרורו של מנהל בי"ח שיפא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התכתבויות בקבוצת הממשלה לאחר שחרורו של מנהל בי"ח שיפא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במקביל, השר בן גביר כתב בקבוצת הממשלה: "הגיע הזמן לשלוח את ראש השב"כ הביתה, הוא עושה מה שהוא רוצה".

השרה סטרוק זעמה: "לא יעלה על הדעת לבצע מהלך כזה ללא ישיבת ממשלה. שואלת ברצינות, באיזו סמכות".

השר עמיחי שיקלי דרש הבהרות מהשר גלנט: "למה האיש הזה שבבית החולים שלו רצחו לנו חטופים ופעלה מפקדת חמאס משוחרר?".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully