וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשלוח את ראש השב"כ הביתה": הסערה בקבוצת הוואטספ של שרי הממשלה אחרי שחרור מנהל ביה"ח שיפא

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 11:30

מוחמד אבו סלמיה נעצר לאחר שאפשר לחמאס לקיים פעילות טרור ענפה בבית החולים. השר ארבל דווקא הפנה אחריות לעבר השר בן גביר: "אישרנו קיצוץ לטובת מתקני כליאה, זה כנראה לא בוצע". ראש הממשלה נתניהו התנער, "שחרור האסירים - בעקבות דיון בבג"ץ"

ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא חזרה לעזה: "המצב בכלא טרגי"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
  • הודעות זועמות נשלחו היום (שלישי) בקבוצת הוואטספ של הממשלה בעקבות שחרור מנהל בית החולים שיפא חזרה לרצועת עזה.
  • השר בן גביר כתב: "הגיע הזמן לשלוח את ראש השב"כ הביתה, הוא עושה מה שהוא רוצה"
  • השרה סטרוק זעמה: "לא יעלה על הדעת לבצע מהלך כזה ללא ישיבת ממשלה. שואלת ברצינות, באיזו סמכות?".
  • השר עמיחי שיקלי דרש הבהרות מהשר גלנט: "למה האיש הזה, שבבית החולים שלו רצחו לנו חטופים ופעלה מפקדת חמאס, משתחרר?".
  • השר קרעי הוסיף: "ישראל צריכה הנהגה ביטחונית חדשה, ויפה שעה אחת קודם".
  • גורמים בלשכת גלנט מסרו כי הוא לא ידע על הכוונה לשחרר את מנהל בית החולים שיפא
  • השר משה ארבל המשיך את ההתכתבות: "איתמר בן גביר⁩, אני יודע שזה לא הפורום והכל כבר דולף לצערי אבל רק באפריל אישרנו קיצוץ רוחבי לטובת כמעט חצי מיליארד שקל למקומות כליאה נוספים שכנראה לא בוצעו. איפה האחריות שלך בנושא?".
  • בן גביר השיב: "הוספנו במיידי 500 מקומות ובונים אגפים. נכון צפוף להם כרגע אבל לא משחררים בגלל שצפוף להם או שהם באוהלים. מספיק להיות יפי נפש".
  • גורמים בלשכת השר בן גביר התייחסו לתוכן ההתכתבות ומסרו: "מתחילת המלחמה בנינו יותר מ-1500 מקומות כליאה, פתחנו אגפי אוהלים של עוד כ-1000 מקומות, ועכשיו אנחנו בונים עוד עשרה אגפים. יש בשדה תימן 1500 מקומות כליאה ריקים שצה"ל ושב"כ לא עושים בהם שימוש כי 'התנאים לא טובים'".
התכתבויות בקבוצת הממשלה לאחר שחרורו של מנהל בי"ח שיפא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התכתבויות בקבוצת הממשלה לאחר שחרורו של מנהל בי"ח שיפא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התכתבויות בקבוצת הממשלה לאחר שחרורו של מנהל בי"ח שיפא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התכתבויות בקבוצת הממשלה לאחר שחרורו של מנהל בי"ח שיפא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התכתבויות בקבוצת הממשלה לאחר שחרורו של מנהל בי"ח שיפא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התכתבויות בקבוצת הממשלה לאחר שחרורו של מנהל בי"ח שיפא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הממשלה נתניהו התנער מהסערה. ממשרד רה"מ נמסר כי, "ההחלטה על שחרור האסירים באה בעקבות דיונים בבג"ץ בעתירה נגד החזקת אסירים במתקן המעצר שדה תימן. זהות האסירים המשוחררים נקבעת באופן עצמאי ע"י גורמי הביטחון על פי שיקוליהם המקצועיים. ראש הממשלה הנחה לערוך בירור מידי בנושא".

גם שר הביטחון גלנט הסיר אחריות. ממשרד שר הביטחון נמסר, "נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת השב"כ והשב"ס ואינו כפוף לאישור שר הביטחון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בישיבת הממשלה שהתקיימה בבסיס ג׳וליס, 11 בפברואר 2024. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בישיבת הממשלה שהתקיימה בבסיס ג׳וליס, 11 בפברואר 2024/עיבוד תמונה, צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

גם באופוזיציה זעמו על שחרור של אבו סלמיה. יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר: "הפרסום הבוקר והבלאגן בממשלה בנושא שיחרור מנהל בית החולים שיפא, הוא המשך ישיר להפקרות וחוסר התפקוד של ממשלת ישראל שמוביל לפגיעה בביטחון אזרחי ישראל. ‏שר הבטחון לא ידע, השר לבטחון פנים לא קשור, חילופי האשמות. הכל מודלף. ככה נראת התפרקות ערכית ותפקודית".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן מסר בתגובה: "נוכחנו לגלות שמנהל בית החולים שיפא הוא לא דוקטור, הוא דוקטור מנגלה, וההחלטה לשחררו היא הפקרה מוסרית, ביטחונית וערכית".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף: "ממשלה שמשחררת את מי שנתן חסות לרוצחי השבעה באוקטובר ושסייע להסתיר את חטופינו עשתה תקלה מבצעית מוסרית ומורלית - ולכן לא ראויה לנהל את מלחמת הקיום שלנו וצריכה ללכת הביתה. מי שקיבל את ההחלטה חסר שיקול דעת - וצריך להיות מפוטר היום. ראש הממשלה, אם תסגור כמה משרדי ממשלה, אני בטוח שיתפנו מקום ותקציב למקומות כליאה.
אינך יכול להמשיך לנהל מלחמה בדרך הזו - זו העת לקבוע תאריך בחירות מוסכם".

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער הביע גם הוא ביקורת: "שחרור החינם של מנהל בית החולים שיפא: חתירה תחת היעד של השמדת התשתיות השלטוניות של חמאס. פיגוע הסברתי. אטימות לדעת הקהל הישראלית שזוכרת היטב את תשתיות הטרור שם, את החטופים שהוחזקו ונרצחו שם, את הלוחמים שנלחמו שם. ממשלה כושלת עם שתי ידים שמאליות".

הוריה של נועה מרציאנו, התצפיתנית שנחטפה ונרצחה בין כותלי בית החולים הגיבו לשחרורו, "נועה הופקרה לפני 7 באוקטובר, בכך שלא הקשיבו לה. היא הופקרה ב-7 באוקטובר כשלא באו להציל אותה.
היא הופקרה גם אחר כך כשלא עשו מספיק בכדי להחזיר אותה הביתה בחיים. והנה עכשיו, שבעה חודשים לאחר שקברנו אותה, מדינת ישראל מחליטה לשחרר את מי שאחראי במישרין או בעקיפין לרצח שלה", נמסר. "סליחה ילדה שלי, שאפילו עכשיו ממשיכים להפקיר אותך. את השחרור של מי שיש לו חלק ברצח של הבת שלי אני מוכן לקבל רק כחלק מעסקת חטופים. לא ככה".

ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא חזרה לעזה: "המצב בכלא טרגי". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שחרור מנהל בית החולים שיפא מוחמד אבו סלמיה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנהל בית החולים שיפא מוחמד אבו סלמיה שוחרר היום יחד עם עוד כ-50 עצורים פלסטינים חזרה לעזה. "המצב בכלא הוא טרגי וקשה מאוד, וחייבת להיות מילה נחרצת מההתנגדות והעם הערבי למען שחרור האסירים", אמר עם שובו לרצועה.

אבו סלמיה כאמור נעצר בחודש נובמבר כשצה"ל פשט על בית החולים. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי אבו סלמיה נעצר לאחר ש"נחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס". על פי החשד, ארגון הטרור ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל לתחזוק מערכת המנהרות שבנה מתחת למרכז הרפואי, שבהן גם איחסן אמצעי לחימה רבים.

בפעילות צה"ל בבית החולים עלה כי מחבלי חמאס רצחו את התצפיתנית נועה מרציאנו בתוך כותלי בית החולים. תיעוד שפרסם אז צה"ל מראה את מחבלי חמאס מובילים שני חטופים, אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי לתוך בית החולים שיפא, כשאחד מהם פצוע ומובל אל מיטת בית חולים, בעוד השני הולך על רגליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully