וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשב"כ מאשימים את בן גביר בשחרור מנהל ביה"ח שיפא: "כל הפניות לא הועילו"

בשירות הביטחון הכללי הודפים את הטענות לפיהם הם אחראים על שחרור העצורים העזתים, ומפנים אצבע מאשימה למשרד לביטחון לאומי ולעומד בראשו. "מזה כשנה התרענו בכל פורום אפשרי על מצוקת הכליאה". בשב"ס התנערו: "מי שקיבל את ההחלטה על השחרור - צה"ל ושב"כ"

ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא חזרה לעזה: "המצב בכלא טרגי"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סערת שחרור מנהל בית החולים שיפא, קרב הגסאות וההאשמות: אחרי שגם רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון גלנט הסירו אחריות, ואחרי המתקפה של שרי הממשלה נגד השב"כ בקבוצות הוואטספ של השרים, בשירות הביטחון הכללי פרסמו היום (שני) התייחסות לשחרור עשרות העצורים הפלסטינים, בהם כאמור מנהל בית החולים שיפא.

"לאחרונה התקבלה החלטה על שינוי ייעודו של מתקן 'שדה תימן', כך שיוחזקו בו עצורים לתקופות קצרות בלבד", נמסר מהשב"כ. "בהתאם לכך נדרשו שב"כ וצה"ל, בהמשך לדיונים שהתקיימו בראשות המל"ל, לפעול לשחרור עשרות עצורים בכדי לפנות מקומות כליאה".

מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא. רויטרס
מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא/רויטרס

בשב"כ הפנו אצבע מאשימה לשר בן גביר ולמשרד לביטחון לאומי: "מזה כשנה מתריע שירות הביטחון הכללי בכל פורום אפשרי, בכתב ובעל פה, על מצוקת הכליאה והחובה להגדיל את מספר מקומות הכליאה, נוכח הצורך במעצר מחבלים באיו"ש וברצועת עזה. מצוקת הכליאה מובילה לביטול יום יומי של מעצרי חשודים בפעילות טרור, ולפגיעה ישירה בביטחון המדינה. גם הלילה בוטלו מעצרים ובכללכם מעצר מבוקשים המתכננים פעילות טרור כנגד אזרחי ישראל.

"לצערנו, פניות אלה, בכתב ובעל פה, שהועברו לכלל הגורמים הרלוונטיים, ובראשם המשרד לביטחון לאומי, האמון על כך, לא הועילו, ובפועל לא גדל מספר מקומות הכליאה באופן ההולם את הצורך. בהמשך לכך, שב"כ התנגד לשחרר עצורים פלסטיניים משטחי איו"ש, מהם נשקפת מסוכנות מיידית ופעילי נוח'בה של חמאס המעורבים בלחימה ובפגיעה באזרחים ישראלים. לכן, לאור הצורך המדינתי כפי שנקבע על ידי המל"ל הוחלט על שחרור מספר תחום של עצורים מהרצועה, מהם נשקפת מסוכנות פחותה, וזאת לאחר בחינת המסוכנות הנשקפת מכלל העצורים. על אף שמנהל בית החולים שיפא עומד בכלל התבחינים אודות רמת המסוכנות הנשקפת ממנו אל מול אסירים אחרים - האירוע יתוחקר. בלית ברירה, ללא פתרון מיידי למצוקת מקומות הכליאה, מעצרים ימשיכו להתבטל ועצורים ימשיכו להשתחרר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רונן בר| איתמר בן גביר. דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ, ראובן קסטרו
ראש השב"כ רונן בר והשר בן גביר/ראובן קסטרו, דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

לאחר הודעת שב"ב על מצוקת הכליאה, בשב"ס התנערו ופרסמו את צו השחרור של מנהל ביה"ח שיפא לפיו מי שקיבל את ההחלטה לשחררו הם צה"ל ושב"כ, אך בצו חסר פרט חשוב מאוד שזו סיבת השחרור. "לצערנו בשל פרסומים שקריים, אנו נאלצים לחשוף את צו השחרור של מנהל בית החולים בשיפא", נמסר בהודעת שירות בתי הסוהר.

"בניגוד לטענות השיקריות, מי שקיבל את ההחלטה לשחרר את מנהל בית החולים שיפא הוא צה"ל ושב"כ - ולא שב"ס. שב"ס אינו מקבל החלטות על דעת עצמו לשחרר אסירים מכל סוג שהוא, אלא אמון על כליאת אסירים בלבד. בנוסף, מנהל בית החולים לא שוחרר בשל מצוקת הכליאה, העצור שוחרר מתאו בכלא נפחא. לכן, כל טענה בנוגע לכשל בשחרור פוגע במקצועיות וטוהר המידות של לוחמי הכליאה המתמודדים יום יום עם הגרועים שבמרצחים".

צו השחרור מהכלא של מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא. דוברות שב"ס
צו השחרור מהכלא של מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא/דוברות שב"ס

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר גם הגיב ישירות לדברי השב"כ. "המחלוקת ביני לבין שירות הביטחון הכללי אינה אם יש מקום בכלא או אין מקום בכלא. שב"כ רוצה להיטיב את תנאי המחבלים אותם צימצמנו, ואם לא - לשחרר אותם. ואני אומר: לא יקום ולא יהיה. בזמן שיש לנו חטופים רעבים ללחם בעזה, המחבלים לא יהנו מתנאי דה-לוקס. נפסקו הקייטנות".

בן גביר: "שב"כ רוצה להטיב את תנאי המחבלים, לא יקום ולא יהיה"/דוברות השר איתמר בן גביר

מצוקת מקומות הכליאה של האסירים הביטחוניים בשל הצפיפות במתקני הכליאה של השב"ס היתה מוכרת היטב לראש הממשלה ולכל שרי הממשלה וביתר שאת מאז מלחמת חרבות ברזל. רק באפריל האחרון הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי של כ-600 מיליון שקלים בכל המשרדים למימון תוספת מקומות הכליאה. מבחינה מינסטריאלית, האחריות למתקני הכליאה של השב"ס היא על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שקיבל תוספות תקציב נוספות בתקציב המלחמה כדי להתמודד עם הגידול במספר האסירים הביטחוניים.

גם הצורך בשחרור מחבלים כדי לפנות מקום למחבלי נוחבה בשל הבג"ץ על תנאי הכליאה בשדה ניצן היה ידוע לראש הממשלה ושאר חברי הקבינט המדיני ביטחוני. לפי דיווח בחדשות 13 הנושא עלה בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני האחרון והמלל - גוף שכפוף לרה"מ - עדכן את נתניהו והשרים כי נערכה עבודת מטה בנושא.

ומה קורה בשב"ס? מהעדכון האחרון שהועבר לוועדה לביטחון לאומי בשבוע שעבר, עולה כי בארגון מתקשים להתמודד עם מצוקת הכליאה שהחריפה מאז פרוץ המלחמה מ-16,300 ל-21,800 כלואים (נכון לאמצע חודש שעבר. ש.ה) כאשר 55% מהם מוחזקים בתנאי מחיה שאינם עומדים בקנה אחד עם החלטת בג"ץ בנושא, ביטחוניים ופליליים כאחד.

מה שיכול להביא לפתרון, באופן משמעותי, למצוקת הכליאה הוא פתיחה והקמה של מתקנים נוספים והרחבת הקיימים, אלא שזה תהליך שיארך שנים ארוכות. בנתיים בשב"ס שחררו לחופשה בחודשיים האחרונים כ-214 אסירים בלבד שריצו שני שליש מעונשם בגין עבירות לא חמורות. צעד נוסף לצמצום הצפיפות הוא תכנית "999" - הסבת שטחים ציבוריים למקומות כליאה, עם יעד לבניית של כ-999 מקומות כליאה הוקמו עד כה כ-440 מקומות כליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully