וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מסיר אחריות: "שחרור אסירים - בגלל דיון בבג"ץ; זהותם נקבעת ע"י גורמי ביטחון"

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 12:06

לאחר ששחרור מנהל בית החולים שיפא גרם לסערה בקואליציה, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו, "הנחה לערוך בירור מידי בנושא". גם השר גלנט טען כי שחרורו של אבו סלמיה, "נמצא תחת שב"כ ושב"ס ואינו כפוף לאישור שר הביטחון"

ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא חזרה לעזה: "המצב בכלא טרגי"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מתנערים מאחריות על שחרור מנהל בית החולים שיפא מנהל בית החולים שיפא מוחמד אבו סלמיה. בהודעה שנמסרה היום (שני) מלשכת ראש הממשלה, נכתב, "ההחלטה על שחרור האסירים באה בעקבות דיונים בבג"ץ בעתירה נגד החזקת אסירים במתקן המעצר שדה תימן. זהות האסירים המשוחררים נקבעת באופן עצמאי ע"י גורמי הביטחון על פי שיקוליהם המקצועיים. ראש הממשלה הנחה לערוך בירור מידי בנושא".

גם מלשכת שר הביטחון נמסרה הודעה שמסירה מהשר אחריות, "נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת שב"כ ושב"ס ואינו כפוף לאישור שר הביטחון".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לתגובתו של ראש הממשלה ומסר: "חילוץ חטופים וסיכולים - ראש הממשלה ושר הביטחון בבור. ‏שחרור מחבלים ומבצעים שכשלו - צה"ל, שב"כ ובג"ץ, על המוקד. ‏מי שלא יודע לקחת אחריות ולנהל, לא יכול להוביל אותנו במערכה הקשה ביותר שידענו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בישיבת הממשלה שהתקיימה בבסיס ג׳וליס, 11 בפברואר 2024. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט/עיבוד תמונה, צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

שירות הביטחון הכללי העניק גם הוא את תגובתו לנושא, בה האשים את המשרד לביטחון לאומי והשר בן גביר. "מזה כשנה, מתריע שב"כ בכל פורום אפשרי, על מצוקת הכליאה והחובה להגדיל את מספר מקומות הכליאה. מצוקת הכליאה מובילה לביטול יום יומי של מעצרי חשודים בפעילות טרור, ולפגיעה ישירה בביטחון המדינה", נמסר. "לצערנו, פניות אלה, בכתב ובעל פה, שהועברו לכלל הגורמים הרלוונטיים, ובראשם המשרד לביטחון לאומי, האמון על כך, לא הועילו, ובפועל לא גדל מספר מקומות הכליאה באופן ההולם את הצורך".

"על אף שמנהל בית החולים שיפא עומד בכלל התבחינים אודות רמת המסוכנות הנשקפת ממנו אל מול אסירים אחרים - האירוע יתוחקר. בלית ברירה, ללא פתרון מיידי למצוקת מקומות הכליאה, מעצרים ימשיכו להתבטל ועצורים ימשיכו להשתחרר", לשון התגובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
איתמר בן גביר  בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
"הפניות בנושא למשרד לביטחון לאומי לא העילו". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

מנהל שיפא שוחרר היום יחד עם כ-50 אסירים פלסטינים נוספים מבית הכלא בישראל בחזרה לרצועת עזה. דבר שחרורו של מנהל בית החולים שיפא עורר סערה באופוזיציה וגם בממשלה. השרים זעמו בקבוצת הוואצאפ של הקואליציה ודרשו הבהרה משר הביטחון ולפטר את ראש השב"כ.

מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחמד אבו סלמיה, מנהל בי"ח שיפא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנהל בית החולים שיפא מוחמד אבו סלמיה נעצר בחודש נובמבר כשצה"ל פשט על בית החולים. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי אבו סלמיה נעצר לאחר ש"נחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס". על פי החשד, ארגון הטרור ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל לתחזוק מערכת המנהרות שבנה מתחת למרכז הרפואי, שבהן גם איחסן אמצעי לחימה רבים.

בפעילות צה"ל בשיפא עלה כי מחבלי חמאס רצחו את התצפיתנית נועה מרציאנו בתוך כותלי בית החולים. תיעוד שפרסם אז צה"ל מראה את מחבלי חמאס מובילים שני חטופים, אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי לתוך בית החולים שיפא, כשאחד מהם פצוע ומובל אל מיטת בית חולים, בעוד השני הולך על רגליו.

עם שחרורו היום, אבו סלמיה מסר, "המצב בכלא הוא טרגי וקשה מאוד, וחייבת להיות מילה נחרצת מההתנגדות והעם הערבי למען שחרור האסירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully