וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נסוג מההצעה הישראלית: מוכן לעסקה חלקית שתחזיר חלק מהחטופים

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 23:45

אחרי שהרבה להתראיין באנגלית, ראש הממשלה התראיין לתוכנית הפטריוטים בערוץ 14, בפעם הראשונה בעברית מאז תחילת המלחמה: "אני מוכן לעשות עסקת חטופים חלקית". על התיישבות בעזה: "זה לא ריאלי". בכיר ישראלי על עסקת החטופים: "דברי נתניהו גרמו לנזק אדיר בסיכוי לעסקה"

רה"מ נתניהו נכנס לאולפן הפטריוטים בערוץ 14/ערוץ 14

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (ראשון) לתוכנית הפטריוטים בערוץ 14, והתייחס לשלב הנוכחי של המלחמה: "השלב העצים של המלחמה עומד להסתיים. זה יקרה בקרוב מאוד", אמר נתניהו. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הספיק להגיב לדברי ראש הממשלה: "התיישבות יהודית ברצועת עזה ועידוד הגירתם מרצון של תושבי הרצועה הם ריאליים והם אלו שיביאו להגשמת המושג הניצחון המוחלט. כפי שהתיישבנו ביש"ע אחרי 1967, נוכל לעשות זאת שוב ברצועת עזה אחרי 2024". בכיר ישראלי שמעורב במשא ומתן אמר על עסקת החטופים: "דברי נתניהו הערב גרמו נזק אדיר לסיכוי להגיע לעסקה".

ראש הממשלה התייחס גם לדיווחים לפיהם חוסל בסוף השבוע בכיר החמאס ראאד סעד: "אתמול יכול להיות שחיסלנו את מספר 4 בחמאס, אנחנו מכים בהם בעוצמה". על התושבים המפונים אמר: "אנחנו נחזיר את כולם הביתה, תושבי הצפון והדרום. אני מוכן לעשות עסקה חלקית שתשיב לנו את החטופים אבל אני לא מוכן לעשות עסקה שתשאיר את חמאס על כנו. גנץ ואיזנקוט עשו דבר שלא יעשה, יצאו מהממשלה בזמן מלחמה עם 7 חזיתות, זה דבר שלא יעשה", השיב על עזיבתו של המחנה ממלכתי את הממשלה. "נבחרתי על ידי הציבור, אנחנו בדמוקרטיה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בתגובה: "דווקא ממליץ לכם על הריאיון של נתניהו בערוץ 14. תשפטו בעצמכם אם הוא מסוגל להוביל מדינה במשבר".

נתניהו באולפן הפטריוטים בערוץ 14 23 ביוני 2024. ערוץ 14, צילום מסך
"נדון במה שקרה ב-7 באוקטובר בסוף המלחמה העצימה"/צילום מסך, ערוץ 14
ינון מגל מזמין את נתניהו לאולפן הפטריוטים בערוץ 14 23 ביוני 2024. ערוץ 14, צילום מסך
ינון מגל מזמין את נתניהו לאולפן הפטריוטים בערוץ 14 23 ביוני 2024/צילום מסך, ערוץ 14

עוד רמז נתניהו על המשבר מול ארצות הברית: "אנחנו חייבים להשקיע הרבה יותר בביטחון ובייצור עצמי, ולהשתחרר מהתלות באחרים. אני מעריך את התמיכה של הנשיא ביידן בתחילת המלחמה. שהתברר שאנחנו הולכים לרפיח ראינו עצירה דרמטית באספקת החימושים מארה"ב". אנחנו יכולים להילחם עם מה שיש לנו, אבל תמיד עדיף יותר. אנחנו צריכים לנצח את הזרוע הזאת שביצעה בנו את הטבח הזה. שכולם יבינו שככה עושים למי שפותח במלחמה מול ישראל.

מצד אחד קרא ללכידות העם: "אני קורא לרוב הגדול של העם ואומר - זאת העת לאחדות". אבל שהתייחס להפגנות מידי שבת ברחבי הארץ אמר: "יש פה מיעוט מאוד מאורגן שכל פעם משנה כוונה - פעם על הקורונה, פעם על הרפורמה, אבל המטרה שלו היא להפיל את הממשלה ולהקים ממשלת שמאל שתקים פה מדינה פלסטינית. האג'נדה שלהם קבועה, הפלת הממשלה". "בכל האזהרות הודגש שחמאס מורתע, אז לצערנו הוא לא היה מורתע" הוסיף על הקונספציה הישראלית. "אנחנו יודעים היום הרבה יותר ממה שידענו קודם על תכנון מתקפת 7 באוקטובר".

ממשפחות החטופים נמסר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "מטה המשפחות מגנה בחריפות את הודעת ראש הממשלה על הנסיגה מההצעה הישראלית. מדובר בהפקרת 120 החטופות והחטופים ופגיעה בחובה המוסרית של המדינה כלפי אזרחיה. סיום הלחימה ברצועה, ללא שחרור החטופים, הוא כישלון לאומי חסר תקדים ואי עמידה במטרות המלחמה. משפחות החטופים לא יניחו לממשלה ולעומד בראשה לסגת מההתחייבויות הבסיסיות לגורל יקירנו. האחריות והחובה להחזרת כל החטופים היא על ראש הממשלה, אין מבחן גדול מזה".

לשכת ראש הממשלה בתגובה: חמאס הוא זה שמתנגד לעסקה, לא ישראל. ראש הממשלה נתניהו הבהיר שלא נעזוב את עזה עד שנשיב את כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully