וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית הלבן: "לא נמשיך להגיב להצהרות הפוליטיות של נתניהו. מחכים לדבר עם גלנט"

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 19:43

בכיר בבית הלבן דחה את טענות ראש הממשלה בנושא אספקת הנשק מארה"ב: "הבהרנו את עמדתנו כמה פעמים ולא נמשיך להגיב להצהרות הפוליטיות של ראש הממשלה נתניהו". עוד אמר: "אנחנו מצפים לשיחות קונסטרוקטיביות עם שר הביטחון גלנט השבוע"

נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש/לשכת ראש הממשלה

בכיר בבית הלבן דחה היום (ראשון) את טענות נתניהו בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר בנושא אספקת הנשק מארה"ב, ואמר כי "הבהרנו את עמדתנו כמה פעמים ולא נמשיך להגיב להצהרות הפוליטיות של ראש הממשלה נתניהו. אנחנו מצפים לשיחות קונסטרוקטיביות עם שר הביטחון גלנט השבוע".

התגובה הנוכחית מצטרפת למסכת אירועי הפרקים הקודמים ביחסים בין ראש הממשלה נתניהו לממשל האמריקני. כזכור, ראש הממשלה נתניהו פרסם סרטון באנגלית בו תקף את הממשל האמריקני על כך שהוא לא משחרר את משלוח הנשק שעיכב לפני כמה שבועות על רקע פעולת צה"ל ברפיח. "אמרתי לשר החוץ בלינקן שזה בלתי נתפש שבחודשים האחרונים הממשל האמריקני עיכב משלוחי נשק ותחמושת לישראל", אמר נתניהו בסרטון. "בלינקן אמר לי שהממשל פועל יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המצב".

נתניהו השווה בסרטון בין הלחימה של ישראל נגד חמאס בעזה לבין המלחמה של בריטניה בנאצים במלחמת העולם השנייה, ובינו לבין ראש ממשלת בריטניה באותה תקופה. "צ'רצ'יל אמר לארה"ב - תנו לנו את הכלים - ואנחנו נעשה את העבודה. ואני אומר - תנו לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר", אמר נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בישיבת הממשלה שהתקיימה בבסיס ג׳וליס, 11 בפברואר 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
רה"מ נתניהו והשר גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

גם התגובות מהצד הישראלי מיהרו לבוא. הבוקר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את דבר נתניהו. "במקרה הטוב מדובר בטעות חמורה, ובמקרה היותר גרוע, בניצול ציני של יחסינו עם ארה"ב לצרכים פנימיים", קבע. "ביידן היה הראשון שהתייצב פה פיזית ונתן גיבוי פוליטי וביטחוני. אפשר רק לדמיין תרחיש בלהות שבו ארה"ב לא משתמשת בזכות הוטו שלה, והאו"ם מטיל עיצומים על ישראל. בעיתוי כזה כל מנהיג מחויב להיות קודם כל חכם ולא צודק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 27 במאי 2024. ראובן קסטרו
"ביידן היה הראשון שהתייצב פה פיזית ונתן גיבוי פוליטי וביטחוני". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו

"יש לנו חילוקי דעות עם ארה"ב, אני בכלל לא מבין את הטענות לישראל, כי בטענות צריכים לבוא למחבלים שמנצלים את האוכלוסייה האזרחית כמגן חי", אמר. "יש מקום לדיון עמוק בינינו לבין ארה"ב. אבל מעולם הפכנו את הדיונים למריבה פומבית פתוחה לעיני כל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully