וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 21:52

בסרטון בשפה האנגלית, רה"מ אמר שלא ייתכן שארה"ב לא שחררה את משלוחי הנשק, "בלינקן אמר לי שהממשל פועל להסיר צווארי בקבוק, אני מקווה שזה המצב". בכירים אמריקנים הופתעו מההתקפה החריגה של נתניהו, ואמרו כי יהיה הרבה יותר קל לשחרר את משלוח הנשק בתום הפעולה ברפיח

נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש/לשכת ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (שלישי) סרטון באנגלית בה תקף את הממשל האמריקני על כך שהוא לא משחרר את משלוח הנשק שעיכב לפני כמה שבועות על רקע פעולת צה"ל ברפיח.

"אמרתי לשר החוץ בלינקן שזה בלתי נתפש שבחודשים האחרונים הממשל האמריקני עיכוב משלוחי נשק ותחמושת לישראל", אמר נתניהו. "בלינקן אמר לי שהממשל פועל יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המצב".

נתניהו השווה בסרטון בין הלחימה של ישראל נגד חמאס בעזה לבין המלחמה של בריטניה בנאצים במלחמת העולם השניה, ובינו לבין ראש ממשלת בריטניה באותה תקופה ווינסטון צ'רצ'יל.

"צ'רצ'יל אמר לארה"ב - תנו לנו את הכלים - ואנחנו נעשה את העבודה. ואני אומר - תנו לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר", אמר נתניהו.

נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש 18 ביוני 2024. לשכת ראש הממשלה, אתר רשמי
"תנו לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר". בנימין נתניהו בסרטון שתוקף את הממשל האמריקני/אתר רשמי, לשכת ראש הממשלה

למה זה חשוב

  • זו אחת ההתקפות החריפות ביותר של נתניהו נגד ממשל ביידן מאז תחילת המלחמה בעזה. חרף דבריו, ממשל ביידן סיפק לישראל נשק בשווי מיליארדי דולרים מאז תחילת המלחמה ועצר משלוח נשק אחד בלבד על רקע הפעולה ברפיח.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הצהרת נתניהו בבית החולים שיבא, 8 ביוני 2024. צילום: תומר אפלבאום, עיבוד תמונה
חרף דבריו, ארה"ב סיפקה לישראל נשק במילארדי דולרים. רה"מ נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: תומר אפלבאום

מאחורי הקלעים

  • בכירים אמריקנים אמרו כי הם הופתעו מהמתקפה של נתניהו כיוון שהיא התרחשה בשעה שישראל וארצות הברית מנהלות משא ומתן כדי למצוא פתרון למשבר סביב משלוח הנשק שהוקפא.
  • בכירים אמריקנים אמרו כי יהיה הרבה יותר קל לשחרר את משלוח הנשק ברגע שישראל תסיים את הפעולה ברפיח.
רון דרמר ואשתו, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
יגיע לוושינגטון ביום חמישי יחד עם נתניהו. רון דרמר/ראובן קסטרו

מה הלאה

  • יועציו של נתניהו, השר רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, יגיעו לוושינגטון ביום חמישי והם צפויים לדון עם בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקני בנוגע למשלוח הנשק המעוכב.
  • שר הביטחון יואב גלנט יגיע לוושינגטון בתחילת בשבוע הבא לפגישות דומות.
מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
"ישראל זקוקה לנשק שהנשיא עיכב". מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל/רויטרס

מה הם אומרים

מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל אמר בנאום בסנאט היום במקביל לסרטון שפרסם נתניהו כי ממשל ביידן צריך להפסיק לעכב סיוע צבאי לישראל. "ישראל זקוקה לנשק שהנשיא עיכב. היא זקוקה לזמן ומרחב כדי לסיים את העבודה נגד הטרוריסטים שמנסים להשמיד אותה. היא צריכה חופש פעולה לפעול לפי לוח הזמנים שלה על בסיס המציאות בשטח ולא על בסיס הרוחות הפוליטיות בוושינגטון", אמר מקונל.

בלינקן הגיב גם הוא על דברי נתניהו: "חשוב מאוד לזכור שהיחסים הביטחוניים שלנו עם ישראל רחבים יותר מרק המלחמה בעזה", אמר. "יש לישראל אתגרים מאיראן, חיזבאללה והחותים וארגונים נוספים שנלחמים בה. הנשיא היה ברור שיעשה הכל כדי שלישראל יהיה מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מהאיומים האלה - אנחנו מחויבים לזה.

"אנו ממשיכים לבחון משלוח נשק אחד שהנשיא ביידן דיבר עליו בכל הנוגע לפצצות של טון בשל הדאגה שלנו מהשימוש בהן באזורים מאוכלסים בצפיפות כמו רפיח, זה נותר תחת בחינה", המשיך בלינקן. "כל שאר הסיוע מתקדם בצורה נורמלית".

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר התייחסה גם היא לדברי נתניהו ואמרה: "אין לנו מושג על מה הוא מדבר. יש משלוח נשק אחד שמעוכב. חוץ מזה הכל מתקדם כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully