וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "ממשלה של גנבים בלילה, סדר היום של ועדת הכספים הוא שוד לאור היום"

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 18:46

בראיון ברדיו 103FM, ח"כ ליברמן התייחס לסרטון האשמות של נתניהו, "במקרה הטוב מדובר בטעות חמורה, ובמקרה היותר נכון בניצול ציני של יחסינו עם ארה"ב לצרכים פנימיים", קבע. על משבר הגיוס אמר: "הם פוטרים אוכלוסייה שלמה מחובות כלפי המדינה, אין שום שיקול ממלכתי"

ליברמן: "נתניהו רוצה לגרור אותנו עם המצב הזה עד הבחירות הבאות"/ערוץ הכנסת

בראיון שהעניק היום (ראשון) לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לסרטון בו ראש הממשלה הטיח האשמות בבית הלבן. "במקרה הטוב מדובר בטעות חמורה, ובמקרה היותר גרוע, בניצול ציני של יחסינו עם ארה"ב לצרכים פנימיים", קבע. "ביידן היה הראשון שהתייצב פה פיזית ונתן גיבוי פוליטי וביטחוני. אפשר רק לדמיין תרחיש בלהות שבו ארה"ב לא משתמשת בזכות הוטו שלה, והאו"ם מטיל עיצומים על ישראל. בעיתוי כזה כל מנהיג מחויב להיות קודם כל חכם ולא צודק".

"יש לנו חילוקי דעות עם ארה"ב, אני בכלל לא מבין את הטענות לישראל, כי בטענות צריכים לבוא למחבלים שמנצלים את האוכלוסייה האזרחית כמגן חי", אמר. "יש מקום לדיון עמוק בינינו לבין ארה"ב. אבל מעולם הפכנו את הדיונים למריבה פומבית פתוחה לעיני כל".

אביגדור ליברמן, ישיבת סיעה ,כנסת 20 במאי 2024. ראובן קסטרו
"ביידן היה הראשון שהתייצב פה פיזית ונתן גיבוי פוליטי וביטחוני". אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו

ח"כ ליברמן התייחס גם להארכת שירות המילואים במקביל למאמצים לפטור את החרדים מגיוס. "זאת ממשלה של גנבים בלילה, שמביאה חוקים מאוחר וברגע האחרון. כשהם מנסים לפטור קבוצה שלמה מהאוכלוסייה מחובה כלשהי כלפי המדינה, הם במקביל מאריכים שירות מילואים לאלה שכבר נשאו בנטל", הוא תקף. "סדר היום של ועדת הכספים הוא שוד לאור יום. משרד המסורת, משרד המורשת, המשרד למשימות לאומיות, מעוז וכו'. הם מתנהגים כמו בימים האחרונים של פומפיי".

ליברמן הסביר מדוע גיוס חרדים כה חשוב בעיניו. "איבדנו חטיבה שלמה של חיילי צה"ל שנפלו ונפצעו קשה ולא ישובו להילחם. אנחנו צריכים גם תוספת כוח אדם משמעותית בכיבוי והצלה, וגם במשטרה, אני מעריך ש-80% מהחרדים שייתגייסו ילכו לשירות אזרחי. יהיה מה לעשות עם כולם. מה שחשוב זה שמשרד הביטחון הוא שינהל את זה ולא מאכרעים".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 11 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"חשוב שמשרד הביטחון ולא מאכרעים ינהלו את גיוס החרדים". אביגדור ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

כשנשאל האפשרות של יציאה לבחירות, ליברמן השיב. "בין שתי האלטרנטיבות הגרועות: להמשיך עם הממשלה הנוכחית או ללכת לבחירות, ללכת לבחירות היא האלטרנטיבה הפחות גרועה. צריך לעשות מלאכת מחשבת כדי לראות מה צריך לעשות, אנחנו נחושים לעשות שינוי".

"חייבים לשלוח את נתניהו הביתה, לא מעניין אותו כלום", גרס. "אין שום שיקול ממלכתי הכל שיקול אישי. מה שחשוב הוא להחליף את ממשלת האסון, וקודם עושים מאמץ להביא לבחירות מהר ככל האפשר. על פי הסקרים הגוש שלנו ללא החרדים יכול להגיע ל-63 חברים. אנחנו לא נוותר על חוק גיוס אחד לכולם, לא נוותר על לימודי ליב"ה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully