וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את חוק הארכת שירות המילואים שיעלה את גיל הפטור משירות מילואים

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 16:46

לפי ההצעה חייל מילואים שאינו קצין ישרת עד גיל 41 במקום גיל 40 - וקצינים ישרתו עד גיל 46 במקום 45. ההצעה לא הייתה על סדר היום של ישיבת הממשלה ומזכיר הממשלה העלה אותה להצבעה בסוף הישיבה כדי להביאה להצבעה בהמשך השבוע במליאת הכנסת לפני פקיעת החוק הנוכחי

ח"כ אוהד טל: "לא בטוח שאוכל להצביע בעד חוק הגיוס"/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את חוק הארכת שירות המילואים שיעלה את גיל הפטור משירות מילואים לתקופה של שלושה חודשים. ההצעה לא הייתה על סדר היום של ישיבת הממשלה ומזכיר הממשלה העלה אותה להצבעה בסוף הישיבה כדי להביאה להצבעה בהמשך השבוע במליאת הכנסת לפני פקיעת החוק הנוכחי ב-30 ביוני.

לפי ההצעה חייל מילואים שאינו קצין ישרת עד גיל 41 במקום גיל 40 - וקצינים ישרתו עד גיל 46 במקום 45. ההצעה הייתה אמורה לעלות בשבוע שעבר, אך הוחלט שלא להביאה ברקע הביקורת הציבורית ולאור עמדת היועמ"שית שטענה שיש מניעה משפטית להכביד על המשרתים מבלי לצמצם את אי-השוויון.

עוד הוסיפה היועמ"שית כי, "לא הוצגו תוכניות קונקרטיות ומעשיות להגברת השוויון בנטל בקרב אוכלוסיות שאינן משרתות או שמשרתות שירות מקוצר, המתחשבות בצורכי הצבא העדכניים לנוכח אתגרי המלחמה"

חיילי מילואים ברמת הגולן. איל מרגולין, פלאש 90
לפי ההצעה, חיילי מילואים ישרתו עד גיל 41 וקצינים במילואים ישרתו עד גיל 46. חיילי מילואים/פלאש 90, איל מרגולין

ח"כ אפרת רייטן, יו"ר סיעת העבודה, הגיבה לאישור החוק להארכת שירות המילואים ומסרה: "מנהיגות אמיתית פועלת למען אזרחיה, מסייעת באכפתיות ומוצאת פתרונות באחריות. היום שוב הוכיחה הממשלה כמה היא לא ראויה. מכבידים על הנושאים בנטל, שגם ככה קורסים, בלי לאזן ולגייס ציבורים נוספים. החוק להארכת שירות המילואים אושר היום בישיבת הממשלה, תוך זלזול במנהל תקין- בלי ציון בסדר היום וכמחטף בסוף הישיבה כשלא כל השרים נוכחים. ככה לא מנצחים".

מטה המאבק "חופשי בארצנו" תקף גם הוא את ההחלטה ומסר: "כמו גנבים בלילה, ממשלת נתניהו ממשיכה לגנוב את דעת הציבור והפעם בניסיון להעביר את חוק הארכת שירות המילואים מבלי שהיה על סדר היום ומבלי לעדכן את השרים. בעוד הממשלה מכבידה את הנטל על המשרתים במילואים, היא ממשיכה לקדם במקביל חקיקת פטור מגיוס לחרדים. זהו סכין בגב המשרתים. הממשלה הזו מתנהלת ללא לגיטימציה ציבורית מינימלית. הגיע הזמן להחזיר את המנדט לעם ולצאת לבחירות מיידיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully