וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף במיל': "כבר היינו צריכים לקצור את החיטה בבית חאנון"

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 17:25

ראש אכ"א לשעבר, מוטי אלמוז, התייחס בראיון לרשת ב' לשאלת סיום המלחמה. "אנחנו לא יכולים לצפות שייוולד שם דור שוחר שלום. הם מקדשים את האדמה וערך חיי אדם זול מאוד עבורם. אנחנו צריכים לקחת להם שטח, רק ככה הם יבינו שאנחנו מדברים בשפתם ושאנחנו רציניים"

תיעוד מרחפן צה"ל של מתחם האימונים של מחבלי חמאס/דובר צה"ל

ראש אכ"א לשעבר אלוף מוטי אלמוז התייחס היום (שלישי) לשאלת סיום המלחמה בעזה בראיון שהעניק לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב'. "אי אפשר לסיים את האירוע של 7 באוקטובר באמצעות רעיונות שכבר ניסינו", אמר. "אנחנו חברה דמוקרטית ששואפת לשלום, אנחנו מאמינים שאם נספק להם כסף ומשאבים ייוולד שם דור שוחר שלום. אבל יש בעיות שיש להם פתרון אחר. אם היה פתרון שוחר שלום לעזה, סעדת כבר היה קופץ על זה".

עקורים פלסטינים בעיר אוהלים, רפיח, 6 במאי 2024. רויטרס
"אנחנו לא יכולים להסיק שייוולד שם דור שוחר שלום". ילדה במחנה פליטים ברפיח/רויטרס

האלוף אלמוז המשיך והסביר איך לדעתו צריך להרתיע את חמאס מלהמשיך ולתקוף בישראל. "כדי להתחיל ולהתכתב עם השפה הערבית, עלינו לקחת שטח", קבע. "ערך חיי האדם הוא זול עבורם, צריך לחשוב על דבר אחר שיכאב להם יותר. אנחנו כמובן צריכים להמשיך להיאבק בטרור ולחסל בכירים, אך כשלקחנו להם שטח ב-67 זה כאב להם יותר וממשיך לכאוב עד היום. היינו צריכים כבר לקצור את החיטה בבית חאנון. אנחנו מקדשים את החיים והם מקדשים את האדמה. רק כשניקח להם שטח הם יבנו שאנחנו מדברים בשפתם ושאנחנו רציניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מצורף תיעוד מפעילות גדוד נצח יהודה במרחב בית חאנון23 באפריל 2024. דובר צה"ל
"ערך חיי האדם הוא זול עבורם, צריך לחשוב על דבר אחר שיכאב להם יותר". פעילות צה"ל בבית חאנון/דובר צה"ל

לאלוף יש גם דעה מוצקה לגבי היחס שאנחנו צריכים להעניק לאוכלוסיית עזה. "צריך לשים את המושגים "חפים מפשע" ו"בלתי מעורבים" בסימן שאלה. החטופים שחזרו מספרים שהם הוחזקו על ידי משפחות רגילות. אם היה מתאפשר להם, כל שני מיליונים תושבי עזה היה מגיעים לעוטף עזה ב-7 באוקטובר לבצע ביזה. יש בינינו הבדלים תרבותיים, אנחנו לא יכולים להסיק שמולנו עומדים אנשים נורמליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully