וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרדום על צוואר חמאס: מח"ט גבעתי בריאיון מהשכונה המסוכנת ביותר ברפיח

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 9:08

בצה"ל מעריכים כי הפעולה של גבעתי בשילוב הנדסה ישנו את כללי המשחק במלחמה. כתב וואלה התלווה למפקד החטיבה אל המקום המסוכן ביותר, אליו כל עיני המטה הכללי של צה"ל נשואות - הגבול המצרי מהצד הפלסטיני. אל"מ לירון בטיטו: "לא תהיה למחבלים ברירה - כניעה או מוות"

כתב וואלה עם מח״ט גבעתי בלב המעוז הכי מסוכן של חטיבת רפיח/מערכת וואלה

עיני המטה הכללי של צה"ל נשואות לעבר מפקד חטיבת גבעתי אל"מ לירון בטיטו. המח"ט קיבל את האחריות לכיבוש השכונות הדרומיות ברפיח, אך מעבר לכך מפקד על ה"גרדום" שישראל מורידה על הנכסים המשמעותיים ביותר של חמאס: מנהרות ההברחה שחוצות מהשטח הפלסטיני לשטח המצרי.

לאורך ציר פילדלפי מתבצעת פעילות הנדסית ענפה שייעודה איתור, מיפוי והשמדה של מנהרות. הדי הפיצוצים לא הותירו מקום של ספק - צה"ל פועל להשמדת למעלה מעשרים וחמישה תוואים שנחפרו לכיוון הגבול המצרי. גורם ביטחוני אמר לוואלה כי אם צוות הקרב החטיבתי של גבעתי ישלים את משימתו יהיה ניתן להגיד שצה"ל פוצץ את צינור החמצן של חמאס. השלמת המשיתה תמנע מארגון הטרור התעצמות ושיקום מאחר וכיותר מעשרים שנה הם מבריחים אמצעי לחימה, חומרי גלם וכלי עבודה ותעשייה דרך המנהרות.

כדי לאפשר את הפעילות במרחב הגבול המצרי-פלסטיני עבור כוחות ההנדסה, מתמרן צוות הקרב החטיבתי גבעתי מלווה בכוחות שריון, הנדסה, תותחנים, חיל אוויר, שייטת 13 וגורמי מודיעין מדי לילה כדי להרחיב את מרחב האבטחה.

כתב וואלה עם מח״ט גבעתי בלב המעוז הכי מסוכן של חטיבת רפיח 18 ביוני 2024. מערכת וואלה, מערכת וואלה
אחראי לכיבוש השכונות הדרומיות ברפיח. מח"ט גבעתי אל"מ לירון בטיטו/מערכת וואלה, מערכת וואלה
כתב וואלה עם מח״ט גבעתי בלב המעוז הכי מסוכן של חטיבת רפיח 18 ביוני 2024. מערכת וואלה, מערכת וואלה
האזור המסוכן ביותר ברפיח. כתב וואלה אמיר בוחבוט יחד עם כוחות צק"ח גבעתי/מערכת וואלה, מערכת וואלה

במקום בו המציאו את המנהרות - המחבלים לא נלחמים

מתחילת הפעילות של צוות הקרב החטיבתי של גבעתי ברפיח, חוסלו מעל ל-200 מחבלים מעל לקרקע ובתת קרקע. עשרות מחבלים, יצאו מפירים כדי להפתיע את הכוחות וחוסלו.

בשונה ממרחבים אחרים, הסביר מפקד חטיבת גבעתי אל"מ בטיטו כי היחס בין תא שטח לכמות המנהרות והפירים הוא הגבוהה ביותר ברצועת עזה. הוא הסביר כי באזור זה "המציאו" את המנהרות גם בגלל הקלות שנובעת מסוג הקרקע. ⁠⁠מאות פירים אותרו, מתוכם הרוב הושמדו. בחלק המנהרות השתמשו המחבלים בהיקף גדול של דלתות הדף, שמונעות מתקיפות אוויריות להשמיד את כל מערכת המנהרות. תוך כדי התמרון איתרו לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי היקף גדול מאוד של אמצעי לחימה כולל מקלעי 0.5 שמהווים כנשק נגד כלי טיס.

באחד המקרים המורכבים בלחימה בשכונה, סיפר המח"ט כשברקע ירי מקלעים מאסיבי כי "שישה מחבלים יצאו מתחת לרגליים שלנו מתוך מנהרה, וניסו לברוח לשכונת שבורא, והרגנו אותם. יש פה היקף גדול של מנהרות ובתים ממולכדים".

כתב וואלה עם מח״ט גבעתי בלב המעוז הכי מסוכן של חטיבת רפיח 18 ביוני 2024. מערכת וואלה, מערכת וואלה
מתמרנים מידי לילה כדי להרחיב את מרחב האבטחה. לוחם צק"ח גבעתי ברפיח/מערכת וואלה, מערכת וואלה
כתב וואלה עם מח״ט גבעתי בלב המעוז הכי מסוכן של חטיבת רפיח 18 ביוני 2024. מערכת וואלה, מערכת וואלה
"יש פה היקף גדול של מנהרות ובתים ממולכדים". תיעוד של גרפיטי במבנה ברפיח/מערכת וואלה, מערכת וואלה

"האויב קיבל במרחב הזה החלטה שהוא לא רוצה להילחם אלא לשרוד", אמר אל"מ בטיטו. "או שהוא ברח צפונה לחאן יונס או לאזור המואסי, ומי שנשאר מתחבא בתת קרקע שמוסתר במבנים כאלה. לכן, אני חייב להגיע פנימה למבנים - לגלות את הפירים, לדחוף בתוכם חומר נפץ ולהשמיד. או שאחסל אותם בפנים או שהם יברחו החוצה, יש לנו יתרון מבצעי מובהק מעל הקרקע".

מח"ט גבעתי סיפר על הקושי במשימה - מלכודי המבנים. "יש לנו אתגר גדול מאוד לאתר את האמצעים שלהם בבתים שמולכדו", סיפר. "שילמנו על זה מחיר כבד לפני שבוע עם פלוגה של הסיירת עם חמישה לוחמים ומפקדים שנהרגו ועוד שישה שנפצעו באורח קשה. לכן, כוחות צוות הקרב החטיבתי של גבעתי מפעילים רחפנים סורקים שמאתרים מלכודים, יחידות הנדסיות ומטעני חבלה מיוחדים להפעלת מלכודים, ותהליך למידה סדור לאיתור מלכודים".

כתב וואלה עם מח״ט גבעתי בלב המעוז הכי מסוכן של חטיבת רפיח 18 ביוני 2024. מערכת וואלה, מערכת וואלה
"האויב קיבל במרחב הזה החלטה שהוא לא רוצה להילחם אלא לשרוד". מח"ט גבעתי אל"מ לירון בטיטו/מערכת וואלה, מערכת וואלה
תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבת גבעתי ברפיח. דובר צה"ל
"אנחנו לא נעצור, לא משנה מה יהיה, עד שנייצר פתרון משמעותי לעם ישראל". תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבת גבעתי ברפיח/דובר צה"ל

מח"ט גבעתי פרגן ללוחמיו, ומסר להוריהם כי חייליו הזה מסבים לו גאווה. "עם ישראל חייב לנצח, אנחנו עושים מה שאפשר לרענן את הלוחמים כדי שינשמו אוויר ויהיה להם כוח", אמר. "הנוער המדהים הזה הוא הגאווה שלי כמח"ט - העוצמה שלהם, הביחד שלהם".

"אנחנו לא נעצור, לא משנה מה יהיה, עד שנייצר פתרון משמעותי לעם ישראל", המשיך אל"מ בטיטו. "אין לנו ברירה אחרת, זה קורה פעם בחמישים שנה והיא נפלה עלינו. זו זכות אמיתית ואנחנו נביא את הפתרון ונלך עד הסוף. את הרוח שלנו אי אפשר לשבור. אנחנו חזקים ונחושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully