וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני מילואים דורשים: תנו פקודות ברורות לכבוש את רפיח. אחרת - יש לסיים את התמרון

עודכן לאחרונה: 15.6.2024 / 22:28

על רקע אסון נגמ"ש הנמר"ה, ביקרו הקצינים בחריפות את הדרג המדיני, שנמנע מקבלת החלטות על המשך הלחימה, דבר הפוגע ברוח הלוחמים ומסכן אותם. על הפעולה ברפיח טענו: "היה ניתן לסיים אותה מזמן אם היתה מהירה ונחרצת יותר". "היעדר קבלת החלטות מוביל לסטטיות בלתי נסבלת"

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי ברפיח, 12 ביוני 2024/דובר צה"ל

בעקבות אסון נגמ"ש הנמר"ה ברפיח, מתחו היום (שבת) קציני מילואים ביקורת חריפה על תהליך קבלת ההחלטות של הדרג המדיני. לדבריהם, דפוס הלחימה ברפיח לוקה בחסר, והיה צריך להתנהל בצורה מהירה ונחרצת יותר.

אחד הקצינים אמר כי בתקופה האחרונה יש תחושה בקרב קצונה בכירה במילואים, ביניהם סא"לים, אל"מים ותא"לים במיל', כי אין תכלית ברורה למשימות רבות ברצועת עזה. לדבריו, המציאות הזו פוגעת ברוח המפקדים והלוחמים, וחמור מכך, המציאות הופכת את הפעולות ל"שקופות" עבור האויב בשטח.

רפיח כמוקד לחימה נמצא בלב הביקורת. לדברי קצין אחד, כבר מספר שבועות גובר השיח בשטח, לפיו מצופה היה לטפל בעיר בצורה אחרת, ובאופן הרבה יותר מהיר ונחרץ. בנוסף הסבירו הגורמים כי נכון היה להעתיק את דפוס הפעולה שם בדומה לחאן יונס וערים אחרות.

פעילות צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח (828) במרחב רפיח, 6.6.24. דובר צה"ל
היה ניתן לסיים את הפעולה בעיר מזמן. פעילות צה"ל ברפיח, השבוע/דובר צה"ל

הם מציינים, כי הפעולה היתה צריכה להיות מהירה ונחושה יותר, במיוחד נוכח כך שפיקוד הדרום הצליח להניע בהצלחה מרובה 1.2 מיליון אזרחים מתוך 1.4 מיליון שהיו ברפיח עד לאחרונה. יש לציין, כי מרבית האוכלוסיה נעה מרצון.

לטענתם, היה ניתן כבר מזמן לסיים את הלחימה ברפיח לו הדרג המדיני היה מאשר להפעיל את כל יכולות האש, בקצב ובהיקף הנדרש באופן שמסייע להשתמש בתחבולה נגד האויב.

"תמיד תפסיד בהיעדר משימה גדולה ומרחב תמרון. אם סיימנו ואין כוונות להמשיך התקפה, שהדרג המדיני ייצא בהצהרה ברורה על מעבר לשלב ג' של המלחמה, ויאפשר לנו לייצר מרחב פרימטר (מרחב חיץ מפורז) בין ציר פילדלפי לשכונות, ונתחיל לעבוד", אמר אחד מקציני המילואים.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
לחימת כוחות צוות הקרב של עוצבת הקומנדו במרחב רפיח ברצועת עזה, 15 ביוני 2024. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברפיח, היום/דובר צה"ל

הוא הוסיף: "חוסר החלטות של הדרג המדיני מוביל לסטטיות בלתי נסבלת". לפי הערכת הקצינים, לו היתה ניתנת הפקודה המתאימה, היו כבר מזמן כובשים את כל רפיח.

השלב השלישי של הלחימה יאפשר לצה"ל לרדד כוחות בשטח הפלסטיני, להיערך מחדש בשטח ישראל ולצאת להתקפות ופעילות ממוקדת בהתאם למודיעין מדויק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully