וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הנמר"ה ברפיח: 8 לוחמים נהרגו בפיצוץ מטען חבלה

עודכן לאחרונה: 15.6.2024 / 21:13

אחד מתוך השמונה ששמו הותר לפרסום הוא סרן ווסים מחמוד מבית ג'ן. מתחקיר ראשוני של האירוע נבחן האם טיל נ"ט פגע בנגמ"ש ההנדסי, או לחילופין הוא עלה על מטען חבלה, שפוצץ את חומרי הנפץ שהיו עליו. בשל הפיצוץ הגדול היה קושי לחלץ את הלוחמים במהירות

פושטים על בתים ומאתרים אמל"ח: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברפיח/דובר צה''ל

שמונה לוחמים נהרגו מפיצוץ מטען חבלה ברפיח - כך הותר היום (שבת) לפרסום. שמו של אחד מהם הוא סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'ן, שהינו סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל.

מתחקיר ראשוני של האירוע נבחנות כעת שתי אפשרויות. האחת היא שטיל נ"ט פגע בנגמ"ש ההנדסי (נמר"ה) בו שהו הלוחמים, והשנייה, שהנגמ"ש עלה על מטען חבלה רב עוצמה שגרם לחומרי הנפץ והמוקשים שהיו עליו, להתפוצץ.

סרן ווסים מחמוד. דובר צה"ל
סרן ווסים מחמוד/דובר צה"ל

הרקע לאירוע החל אתמול סמוך לשעה חצות, אז החלה התקפה של אוגדה 162 על שכונת תל סולטאן ברפיח. במסגרת תקיפה של חטיבה 401, פעל גדוד 424, שאליו סופחה פלוגה מגדוד 601 של חיל ההנדסה. בלחימה באזור נהרגו 50 מחבלים.

בסיום הפעולה נערכו הכוחות בחלק הצפון-מערבי של השכונה, אזור בו שוהים מחבלים רבים. מדובר באזור בנוי, עם שכונות חדשות של בתי קרקע. סמוך לשעה 05:00 החלו הכוחות לעבור עם טנקים ונגמ"שים בין הבתים שנכבשו וטוהרו לצורך שהות בהם.

הנגמ"ש בו שהו שמונת הלוחמים נסע על ציר שבסופו היה אמור להגיע למבנה, בו הם היו אמורים לשהות. יש לציין כי מדובר היה ברכב השישי שנסע על אותו ציר, ורק סמוך לשעה 05:15 ארע הפיצוץ תוך שהנגמ"ש היה בתנועה.

עוד צויין כי היה קושי גדול מאוד לגשת אל הנגמ"ש שעלה באש, שהביאה לשרשרת של פיצוצים. לאחר שהצליחו להשתלט על האש, החלו לגרור אותו. במהלך פעולות החילוץ הופעלו רחפנים רבים באזור כדי לאתר את הלוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully