וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי שייטת 13, פעילות מתחת לקרקע והישגים שעוד לא ניתן לדבר עליהם: תמונת מצב מרפיח

17.6.2024 / 6:00

במשך יותר מ-20 שנה חמאס בנה מנהרות הברחה, מקומות מסתור ומרכזי פיקוד במרחב רפיח. כעת, אוגדה 162 שוללת מחטיבת רפיח שבעיר את כל יכולותיה. בעוד יותר מ-500 מחבלים חוסלו ו-100 פירי מנהרה משמעותיים אותרו, גורמי ביטחון מספרים: "זאת לחימה קשה שאין דומה לה בעולם"

מפקד פיקוד הדרום : ״אתם מכים את חטיבת רפיח; הציווי שלנו זה להמשיך קדימה״/דובר צה"ל

חרף הלחימה הקשה והמחיר הכבד לחיי לוחמים, גורמים במערכת הביטחון אומרים כי הלחימה ברפיח הובילה להישגים שישרתו את ישראל היטב בעתיד. "אוגדה 162 עושה עבודה מעולה במרחבים מורכבים. הפעילות מביאה הישגים שעליהם אי אפשר לדבר עדיין". בין היחידות הפעולות במרחב, גם שייטת 13, משתתפת בלחימה העצימה ברפיח.

לפי גורמי הביטחון, אוגדה 162 פועלת ברפיח במטרה לפרק תשתיות שחמאס בנה במשך יותר מ-20 שנה. אותן תשתיות, לא רק משמשות להברחת אמצעי לחימה וחומרי גלם לרצועה, אלא גם למטרות צבאיות מתקדמות יותר כמו אחסון כלי נשק, מקומות מסתור ומרכזי פיקוד ושליטה של חטיבת רפיח. עד סוף התמרון, על אוגדה 162 לפרק את חטיבת רפיח מכל נכסיה, ולהרוג את רוב פעיליה.

הרוב המוחלט של פעילותה של אוגדה 162, מבוססת על מודיעין מדויק של שב"כ ואמ"ן. בעוד על לוחמי החטיבה לחסל את איום הטרור מעל פני השטח, איום משמעותי לא פחות מחכה להם בתוואי התת קרקעי, ולכן הפעולה אורכת זמן. "מדובר בלחימה יחודית וקשה שאין דומה לה בעולם", מסר גורם בכיר נוסף.

לחימת כוחות צוות הקרב של עוצבת הקומנדו במרחב רפיח ברצועת עזה, 15 ביוני 2024. דובר צה"ל
"אוגדה 162 הנחיתה מכה כואבת לחמאס". פעילות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

מתחילת הפעילות ברפיח, אוגדה 162 חיסלה יותר מ-500 מחבלים מהקרקע ומהאוויר. האוגדה הכריזה על שליטה מבצעית על כלל ציר פילדלפי, כולל הגעה לחוף הים, מה שהוגדר על ידי גורמי הביטחון כ"מכה כואבת לחמאס". לאורך הציר בנה חמאס בורות שיגור, פירים ומנהרות. כמו כן, כוחות האוגדה ⁠מאתרים כמויות גדולות מאוד של אמל"ח על בסיס יום יומי- מטענים, רובי קלצ'ניקוב, משגרי נ"ט ועוד.

עד כה ⁠אותרו במרחב רפיח כ-100 פירים משמעותיים, שני תוואי מנהרה שאורכם יותר מק"מ והם הושמדו על ידי כוחות ההנדסה. במסגרת הלחימה ממשיכים הכוחות לאתר תוואים תת קרקעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully