וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסיקו עם התירוצים: קיבלנו צלצול השכמה - תתעוררו לפני שנקבל "פרל הארבור" בצפון

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 0:55

חיזבאללה פרסם אתמול תמונות של מפרץ חיפה, בסיס חיל הים ומתקנים רגישים. בחילות האוויר והים בוחרים שוב בתחקיר מקל, כי אולי מדובר בתיעוד מקומי של פלסטינים. אם צמרת הצבא תמשיך לעשות לעצמה הנחות כי "זה מחיר המגננה" - נספוג שוב בהפתעה מכה כואבת. למה בדיוק מחכים?

חיזבאללה מפרסם תיעוד ארוך מכטבם איסוף שלו משמי הצפון/kkt

חיזבאללה פרסם אתמול (שלישי) תמונות של מפרץ חיפה, בסיס חיל הים ומתקנים רגישים נוספים. בתיעודים שפרסם, הוכיח ארגון הטרור כי מעבר לכוננות והדריכות של צה"ל - יש עוד הרבה לאן למתוח את המודיעין של חיל האוויר, ובטח של חיל הים.

מי שרוצה בחיל הים ובחיל האוויר לחשוב שמדובר בתיעוד רחפנים שהועלו לאוויר על ידי "גורמים מקומיים", מקל עם עצמו מאוד. ונניח שזה המצב - האם זה סביר שפלסטיני שהסתנן מקו התפר עד חיפה, הרים רחפן שמרחף מעל צוללות או ספינות טילים? ואם זה היה קורה מעל הכור בדימונה? גם היו בחיל האוויר ובחיל הים עושים לעצמם הנחות?

למרות השקעתי בקריאת התחקיר המקל של חיל האוויר - עדיין לא ברור לי אפילו מי אחראי על מחדל מצנחי הרחיפה הממונעים ב-7 באוקטובר. אותם מצנחים שסחבו מחבלים שנחתו בנתיב העשרה והסביבה ופתחו במסע ההרג. מה המענה לדבר כזה כיום?

תיעוד אווירי של מגדלי גני אברהם מסרטון הכטב"ם של ארגון חיזבאללה ברחבי הצפון. ללא, אתר רשמי
תיעוד אווירי של מגדלי גני אברהם מסרטון הכטב"ם של ארגון חיזבאללה/אתר רשמי, ללא
תיעוד אווירי של ביג קריות מסרטון הכטב"ם של ארגון חיזבאללה ברחבי הצפון. ללא, אתר רשמי
תיעוד אווירי של ביג קריות מסרטון הכטב"ם של ארגון חיזבאללה/אתר רשמי, ללא
תיעוד אווירי של סניף אושר עד קריית ים מסרטון הכטב"ם של ארגון חיזבאללה ברחבי הצפון. ללא, אתר רשמי
תיעוד אווירי של סניף אושר עד קריית ים מסרטון הכטב"ם של ארגון חיזבאללה/אתר רשמי, ללא

אם זו ההגנה - מה שווים כל האמצעים המתקדמים?

חיל האוויר אחראי לספק הגנה לשמי המדינה, במיוחד בתקופה הנוכחית ובטח מהזירה הלבנונית. גורמי צבא התאמצו להדגיש בשבועות האחרונות כי "לו היו כטב"מים מנסים לחדור לעומק המדינה, כמו חיפה ועוד - היו לבטח מזהים אותם במערכה הבקרה האווירית".

הגורמים טענו כי קיים קושי לזהות ולהתריע מפני כטבמ"ים שממריאים מטווח של 2.5 ק"מ מהגבול ומתאבדים על אתרי צבא ויישובים סמוך לגבול הצפון. ומה יגידו עכשיו בחיל האוויר שמדובר בחדירה אווירית עד חיפה? מעל אתרים מהרגישים במערכת הביטחון? תפסיקו עם התירוצים.

חיל הים אחראי לספק הגנה לביטחון כלי השיט השונים והנמל, אלא מי? ואם זו ההגנה - מה שווים כל האמצעים המתקדמים שיש על ספינות הטילים? ועוד לא יבש הדיו על התחקיר של האירוע החמור במהלכו כטב"ם מעיראק פגע בהאנגר בבסיס חיל הים באילת. מפקד חיל הים היה צריך להפעיל ממזמן ספינת טילים ששומרת 24/7 על הנמל בדיוק כמו שהוא מגן על אסדה. אם לא בתקופה כזו אז מתי?

ספינה של חיל הים האמריקני עולות באש במהלך תקיפת צבא יפן בפרל הארבור שבהוואי, 7 בדצמבר 1941. AP
גם אז היו סימנים רבים למתקפה. ספינות חיל הים האמריקני עולות באש במהלך תקיפת צבא יפן בפרל הארבור/AP

אומנם המטה הכללי של צה"ל לפי הנחיית הדרג המדיני מגדיר את מה שקורה בצפון במערכה מוגבלת. ובכל זאת, במתח ביטחוני הולך ומחמיר יש פקודה לפנות נמל. למה בדיוק מחכים?

שוב, גם אם מדובר ברחפן שהופעל על ידי "מקומיים", ולא הייתי ממהר ליפול למלכודת הזו אלא מעדיף להחמיר ולחשוב שמדובר בכטב"ם לפי היקף השהייה והגובה, איך צה"ל לא מגלה את הפעילות האווירית המסוכנת הזו בעצמו?

בהתקפה של היפנים על פרל הרבור היו סימנים רבים ומגוונים, אבל צבא ארצות הברית לא חיבר את הנקודות וספג בהפתעה מוחלטת את אחת המכות הכואבות והקשות. מישהו כאן קיבל צלצול השכמה. רק תתרצו שוב שזה מחיר המגננה. מדובר במחדל חמור מאוד וכישלון בהגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully