וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בתוך הצבא: פרטים חדשים על פגיעת הכטב"ם העיראקי בבסיס חיל הים באילת

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 10:16

בסוף מרץ, התפוצצה מטרה חשודה באזור אילת וגרמה לפגיעה בבסיס חיל הים. מיליציה פרו-איראנית לקחה אחריות. כעת, גורמים בצה"ל טוענים כי חיל האוויר החליט להטיל את היירוט על מטוס קרב שכשל - ולא על צוות ימי - שהיה מוכן לירי. צה"ל: "כל ההחלטות שהתקבלו היו מקצועיות"

קויק: כטב"ם באילת/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסוף חודש מרץ, התפוצצה מטרה חשודה באזור אילת לאחר שחצתה מהמרחב האווירי של ירדן לעבר ישראל. הדי הפיצוץ נשמעו היטב ברחבי העיר. רק יממה לאחר מכן, הותר לפרסום שכלי טיס לא מאויש ששוגר מעיראק פגע בבסיס חיל הים בעיר, גרם נזק להאנגר ופספס בטווח קצר את ספינת הטילים שעגנה במקום. לדברי גורמים בצבא, הטיל פספס בטווח קצר ספינה מסוג "סער 6".

באותו היום, מליציה שיעית פרו איראנית המכנה את עצמה "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", פרסמה הודעה על כך שתקפה מטרה בעיר אילת שבישראל.

כאמור, לפי גורמים בצבא עולה כי בכל אירוע גילוי של מטרה חשודה באותו האזור, נפתח קו הגנה בין חיל הים לחיל האוויר וזאת כדי למצות את התנאים לגילוי ויירוט של מטרה חשודה. במקרה המדובר היו אלו מטוס חיל האויר וספינת טילים (סטי"ל) של חיל הים שגילו את המטרה.

יירוט מעל שמי אילת. 9 באפריל 2024. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יירוט מעל שמי אילת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הסטי"ל המדובר, מפעיל מערכת נשק אוטומטית מסוג 'ברק 1' - "שהיתה פוגעת במאה אחוזים במטרה". האופציה השנייה היתה שמטוס קרב יירט את המטרה, אך ביעף אחד יש לטייס זמן של עשרות שניות.

לדברי אותם גורמים, תא ההגנה של חיל האוויר החליט, מסיבה לא ברורה, להטיל את היירוט על מטוס קרב אך המשימה לא הצליחה - וזאת במקום להטיל את המשימה על הצוותים בסטי"ל שהיו כבר "נעולים על המטרה" ומוכנים לירי אך לא ביצעו יירוט בהתאם להחלטה.

תגובת דובר צה"ל: "האירוע המדובר תוחקר והופקו לקחים מבצעיים. כלל ההחלטות שהתקבלו באותו אירוע היו ענייניות ומקצועיות והסתמכו על שיקולים מקצועיים בלבד. כל ניסיון לטעון אחרת חוטא לאמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully