וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה פרסם תיעוד אווירי מרחבי חיפה, בסיס חיל הים והמפרץ

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 17:57

בתיעוד, שצולם בידי כטב"ם של ארגון הטרור, נראים בבירור הספינות והמבנים בבסיס האסטרטגי, כמו גם רחובות חיפה. לטענת חיזבאללה, כלי הטיס לא יורט - ושב ללבנון. אולם בצבא לא פוסלים לפי שעה את האפשרות ש"גורמים מקומיים" צילמו באמצעות רחפנים את החומר

חיזבאללה מפרסם תיעוד ארוך מכטבם איסוף שלו משמי הצפון/kkt

ארגון הטרור חיזבאללה פרסם היום (שלישי) תיעוד של צפון ישראל מכטב"ם איסוף. בתיעוד, נראים נקודות שונות ברחבי הצפון, בהם בסיס חיל הים ומספנות ישראל בחיפה. מדובר בתיעוד ארוך יחסית, מהשבועיים האחרונים, שבו נראים בתים, כבישים ומבני ציבור ברזולוציה גבוהה ובפרטים. במהלך התיעוד, כטב"ם האיסוף מצליח לעקוב אחרי כלי רכב בודד באזור הקריות. לטענת חיזבאללה, כלי הטיס לא יורט - ושב ללבנון.

לפי שעה, בצבא לא פוסלים אפשרות ש"גורמים מקומיים" צילמו באמצעות רחפנים אתה החומר שהוצג בסרטון של חיזבאללה.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב התייחס לסרטון שפרסם חיזבאללה ואמר, "מהסרטון ניתן להבין שארגון הטרור מנסה להפעיל טרור פסיכולוגי על תושבי חיפה והצפון. אני דורש מהממשלה להביא תוכנית להגנה מאסיבית על חיפה ולמצוא את הפתרון הצבאי על מנת להסיר את האיום מצפון".

חיזבאללה מפרסם תיעוד ארוך מכטבם איסוף שלו משמי הצפון. ללא, אתר רשמי
בסיס חיל הים בתיעוד מכטב"ם האיסוף של חיזבאללה./אתר רשמי, ללא

"אני תמה מדוע הרמטכ"ל והפיקוד הבכיר של צה"ל לא טרחו מאז תחילת המלחמה לבקר בחיפה ולשמוע מהנהלת העירייה על הצרכים שלנו ועל פעילות צה"ל למיגון מקסימלי על מאות אלפי תושבי חיפה.
כמו כן, בסרטון עולים איומים נוספים על חיפה, דוגמת "מרמרה 2" שצריך לתת עליהם את הדעת", לשון התגובה.

מוקדם יותר היום, השקט היחסי ששרר בצפון ביומיים האחרונים הופר עם התרעה על חדירת כלי טיס עוין בישובי הגליל המערבי. שריפה פרצה באזור נווה זיו, מקורה הוא ככל הנראה נפל כטב"ם או שבר ירוט. מאוחר יותר היום, התקשורת הלבנונית דיווחה על כלי רכב שהותקף על ידי כטב"ם של חיל האוויר באזור צור.

עוד היום, עמוס הוכשטיין, השליח האמריקני המיוחד לאזור, אמר במהלך ביקורו בלבנון כי וושינגטון רוצה להימנע מ"מלחמה גדולה יותר" בין ישראל לחיזבאללה. הוכשטיין, שאתמול נפגש עם בכירים בישראל, אמר כי המצב בגבול "חמור" ולכן הנשיא ג'ו ביידן שלח אותו ללבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טאליב סמי עבדאללה. 12 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חיסולו הבעיר את הצפון. סמי טאלב עבדאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כשבוע, צה"ל חשף כי חיסל את סמי טאלב עבדאללה, מפקד יחידת נאצר שכפוף למפקד חזית הדרום בחיזבאללה ומוגדר כסמל בארגון השיעי בדרגת התת אלוף, מחובר לכל צמרת חיזבאללה. הוא נחשב למצביא נערץ ומנהיג, במיוחד עבור לוחמים ומפקדים מהיחידות הטקטיות. הוא גם היה מפקד עתיר ניסיון שידיו הניעו פיגועי טרור נגד ישראל, ו"המוח" מאחורי השיטתיות בה נקט הארגון השיעי בשמונה חודשים האחרונים, בהם הוא איבד יותר ממאה וחמישים לוחמים. אך מבחינת חיזבאללה, התפקיד החשוב ביותר שעבדאללה מילא היה הגנה על ביירות, עם חיסולו, הבירה הלבנונית ומעוז הטרור של חיזבאללה נותרה חשופה יותר.

לאחר חיסולו, חיזבאללה פתח במסכת תקיפות טילים וכטב"מים נרחבת לעבר הצפון. הטילים, הכטב"מים ושברי הנפל גרמו לשריפות רבות בשטחים חקלאיים, ואיתם לנזק כלכלי רב, וכן לפגיעה אנושה בטבע באזור הגליל והגולן. בימים האחרונים, חיזבאללה חדל מהירי האינטנסיבי לעבר הצפון מסיבה שאינה ידועה. יש הטוענים שחיזבאללה חדל מהירי משום שהיה מורתע , ויש שטוענים שחדל בגלל חג הקורבן המוסלמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully