וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: תושבי הצפון חייבים לחזור ב-1 בספטמבר לבתים, בהסדרה או בהסלמה

17.6.2024 / 18:45

יו"ר המחנה הממלכתי ביקר סמוך לגבול הצפון ובקריית שמונה, ושיגר מסר לחיזבאללה ברקע ההסלמה באזור. "צריך להסביר ללבנונים שהם בני ערובה של המשטר באיראן, שהם הולכים לשלם מחיר כבד, ולישראל לא תהיה ברירה אלא לגבות אותו"

הצהרה בני גנץ בצפון/טופליין תקשורת

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, ביקר היום (שני) סמוך לגבול הצפון ובקריית שמונה ברקע ההסלמה באזור. בביקורו, הגיע גנץ ביחד עם ח"כ לשעבר מופיד מרעי וח"כ לשעבר יעל רון בן משה לניחום אבלים בבית ג'אן אצל משפחות של סרן ווסים מחמוד, שנהרג באסון הנמר"ה ברפיח.

"מדינת ישראל חייבת להחליט שהמצב שבו אנשינו לא בבית, לא יכול להימשך שנה נוספת. שעד הראשון בספטמבר כולם חוזרים. זה יצטרך לקרות או בהסדרה או בהסלמה", אמר גנץ במהלך ביקורו בגבול. "צריך להסביר ללבנונים שהם בני ערובה של המשטר באיראן, שהם הולכים לשלם מחיר כבד, ולישראל לא תהיה ברירה אלא לגבות אותו".

הצהרה בני גנץ בצפון. טופליין תקשורת, אתר רשמי
"המצב הזה לא יכול להימשך שנה נוספת". גנץ בביקור בצפון/אתר רשמי, טופליין תקשורת

גנץ אף אמר שיסביר על המצב בצפון לשליח המיוחד של נשיא ארה"ב עמוס הוכשטיין, איתו הוא צפוי להיפגש מאוחר יותר היום בת"א. "המצב הזה חייב להיפסק", הוסיף. "אני דורש מנתניהו להוביל את המאמצים צפונה, ולראות שהמצב הזה נגמר. אם הוא יעשה את הדברים הנכונים, הוא יקבל מאיתנו ומכל אזרחי ישראל גיבוי מלא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עמוס הוכשטיין, היועץ הבכיר של ביידן. 20 בנובמבר 2023. רויטרס
עמוס הוכשטיין, השליח המיוחד של נשיא ארה"ב/רויטרס

לאחר מכן ביקר במושב אבן מנחם במועצה האזורית מעלה יוסף, המרוחק 3 ק"מ בלבד מהגבול, יחד עם ראש המועצה שמעון גואטה. משם המשיך לביקור בעיר קריית שמונה שם נפגש עם ראש העיר אביחי שטרן, שאמר מוקדם יותר היום בכנס של אנשי מילואים כי חיזבאללה החליט שהוא לא יורה לצפון ביומיים האחרונים בגלל החג.

"ביומיים האחרונים היה כאן שקט יחסי בצפון, יודעים למה? כי חיזבאללה חוגג את החג ואסור להפריע להם", אמר שטרן בכנס שיזמה קבוצת "המילואמניקים - דור הנצחון" בסימן "תנו לצה"ל לנצח - לפני שמאבדים את הצפון".

"המחבלים חוגגים את החג – ואנחנו לא מפריעים להם, מתחשבים בהם. אני איש ליכוד, אבל פירשו את השתיקה שלנו כחולשה – לא עוד"17 ביוני2024. אלי אשכנזי
"המצב אצלנו כאן בצפון נהיה רק חמור יותר". אביחי שטרן/אלי אשכנזי

בכנס השתתפו מאות מתושבי הצפון, אנשי מילואים, קצינים, ראשי רשויות ומכובדים נוספים. "הם מחליטים מתי לירות ומתי להפסיק ואנחנו פועלים לפי החליל שלהם. הם לא מתחשבים בחגים שלנו, אבל אנחנו מתחשבים בחג שלהם אז מה הפלא שהם לא מורתעים. במקום להכאיב להם היכן שצריך אנחנו מכילים ומגיבים", הוסיף שטרן.

לדבריו, "עוד מעט יחלפו 9 חודשים מאז תחילת המלחמה והמצב אצלנו כאן בצפון נהיה רק חמור יותר. מה אנחנו מבקשים בסך הכול? לחזור לבית שלנו? שאיום ה-7 באוקטובר יוסר מהצפון? זו בקשה מוגזמת? זה יותר מדי? אני חושב שזו המחויבות של מדינה לאזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully