וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות בחקירת אסון הנמר"ה: הנגמ"ש נעצר, טיל נ"ט פגע בו מאחור

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 22:39

מחקירה ראשונית שנערכה בצה"ל עולה כי הנמר"ה נפגע בזמן שצוות הנגמ"ש ניהל שיח עם הקצין שעמד מחוצה לו, זאת בניגוד לסברות מוקדמות יותר לפיהן הנגמ"ש עלה על מטען גחון, או שהצמידו לו מטען חבלה. בפיקוד הדרום ערכו חידוד נהלים

מפקד פיקוד הדרום : ״אתם מכים את חטיבת רפיח; הציווי שלנו זה להמשיך קדימה״/דובר צה"ל

חקירת אסון נגמ"ש הנמר"ה ברפיח, בו נפלו שמונה לוחמים מתקדמת. מנתונים ראשוניים עולה כי הנגמ"ש, שהיה הכלי השישי בשיירה נעצר, ובעוד צוות הנגמ"ש ניהל שיח עם הקצין שעמד מחוצה לו טיל נ"ט שוגר לעבר התא האחורי של הרכב. זאת בניגוד לסברות מוקדמות יותר, לפיהן הנגמ"ש עלה על מטען גחון, או שהצמידו לו מטען חבלה.

בפיקוד הדרום חידדו נהלים בנוגע לפעילות הכוחות במרחב רפיח בסמיכות למרחבים בנויים ובמרחבים בעלי פוטנציאל לפירים, את תנאי האבטחה של הכוחות, ואת נהלי תנועה תחת ערפל המקשה על ראייה במרחב.

אסון הנמר"ה. דובר צהל, עיבוד תמונה
שמונת הנופלים באסון הנמר"ה/עיבוד תמונה, דובר צהל

עוד אמרו גורמי צבא, "נגמ"ש הנמר"ה הם כלי רק"מ (רכב קרבי משוריין) מהטובים בעולם. קרה אירוע מצער וכואב מאוד, נתחקר אותו עד הסוף ונלמד ממנו. למרות התקרית, הסטטיסטיקה משדה הקרב מדברת בעד עצמה. במהלך המלחמה, הנמר"ה עמד באתגרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נגמ"ש נמר. פלאש 90 | עופר צידון, עיבוד תמונה
" החובה שלנו זה ללמוד מזה ולהשתפר". נגמ"ש נמר/עיבוד תמונה, פלאש 90 | עופר צידון

מוקדם יותר היום (ראשון) מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן קיים הערכת מצב ברפיח עם מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, וקצינים נוספים בפיקוד הדרום. בשיח שקיים עם לוחמים, אמר מפקד פיקוד הדרום: "אנחנו כאן בתל סולטאן, רפיח. אחרי אירוע כואב שאירע אתמול, איבדנו לוחמים ומפקדים תוך כדי התקפה. אלה מיטב בנינו, הציווי שלנו זה להמשיך קדימה, ואתם עושים את זה.
אתם מכים את חטיבת רפיח, ואנחנו נפעל ונמשיך עד שנכריע אותה. אנחנו חייבים להמשיך את ההתקפה ואת המשימה, לסיים את התחקיר וללמוד להמשיך. החובה שלנו זה ללמוד מזה ולהשתפר. עלינו להמשיך התקפה קדימה ליעדים שלנו שזה הכרעת חטיבת רפיח והשמדת כל תשתיות האויב במרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully