וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווסים נפל באסון הנמר"ה ברפיח: "העדה הדרוזית שוב משלמת מחיר כבד מנשוא"

עודכן לאחרונה: 15.6.2024 / 21:16

סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'ן, היה אמור להשתחרר באפריל, אבל האריך את שירות הקבע שלו אחרי שמפקד הפלוגה נפצע והוא, כסגנו, מילא את מקומו. בעקבות נפילתו הודיעה המועצה המקומית בית ג'ן שכל החגיגות שתוכננו לרגל עיד אל אדחה מבוטלות

בווידאו: סא"ל עלים סעד שנפל בקרב בגבול לבנון מובא למנוחות/שלומי גבאי, יואב איתיאל

סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'ן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל, נפל היום (שבת) באסון הנמר"ה ברפיח - בערב חג הקורבן "עִיד אל אָדְחָא". ווסים היה אמור להשתחרר באחד באפריל, אבל האריך את שירות הקבע שלו אחרי שמפקד הפלוגה נפצע והוא, כסגנו, מילא את מקומו.

נזיה דבור, ראש המועצה המקומית בית ג'ן, אמר שעוד שבועיים היתה צריכה להתחיל חופשת השיחורר של ווסים, לקראת צאתו ללימודים אקדמיים בשנת הלימודים הקרובה. מאז קום המדינה נהרגו 68 מבני הישוב במלחמות ישראל. "אין בבית ג'ן משפחה שלא שכלה אחד מבניה", אמר דבור.

בעקבות נפילתו של ווסים מחמוד הודיעה המועצה המקומית בית ג'ן שכל החגיגות שתוכננו לרגל עיד אל אדחה, מבוטלות. "במקום ללבוש חג, הכפר באבל כבד. לא נוכל לשמוח ולחגוג. היינו צריכים לחגוג היום ובמקום זה כולם אבלים ומגיעים לבית העם לתמוך במשפחתו של ווסים", אמר דבור.

סרן ווסים מחמוד. דובר צה"ל
סרן ווסים מחמוד/דובר צה"ל

ראש העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף, ספד לו: "ערב החג הקדוש לעדה הדרוזית, קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד מבית ג'ן. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה".

טריף הוסיף: "הקצין ווסים מחמוד ז"ל מבית ג'ן, מצטרף לרשימת ארוכה של חללים דרוזים אשר הקריבו את חייהם למען ביטחון המדינה מאז פרוץ המלחמה. כמה סמלית הקרבה זו ערב החג. לבי עם משפחת מחמוד ברגעים הקשים בהם התהפך עולמה. המשפחה שקיוותה וציפתה לחזרת הבן הקצין לחופשת החג בבית, מקבלת בערב החג את הבשורה הנוראה מכל. הבן יחזור, אך למנוחת עולמים".

טריף התייחס לאבדות שספגה העדה הדרוזית ומתח ביקורת מרומזת על היחס שלו היא זוכה בחזרה: "שוב אנו מגלים בשדה הקרב את השותפות והשוויון בנטל בשדה הקרב ובאובדן. שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום יום, אך לא כך פני הדברים. בני העדה צריכים להיות שווים ושותפים לא רק בקרב ובשכול, אלא גם בחיים".

הוא סיים את דבריו באמירה: העדה הדרוזית כואבת ומשתתפת בצער בני משפחות החיילים שנפלו בקרב עם ווסים ז"ל. יהי זכרו של ווסים ושל כלל החללים נצור בליבנו לעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully