וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהכנסת אישרה החלת דין רציפות: הדיונים על חוק הגיוס יחלו בשלישי

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 11:35

הדיונים מגיעים לוועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ אדלשטיין. יהיה זה הדיון הראשון ברצף דיוני הפתיחה ולאחריהם - יכנסו לשלב ההכנה לקריאה שניה ושלישית. ההצעה עברה במליאת הכנסת במתכונתה הנוכחית למרות הביקורת שנשמעה מאז אירועי 7 באוקטובר על אי גיוס החרדים לצה"ל

ח"כ אוהד טל: "לא בטוח שאוכל להצביע בעד חוק הגיוס"/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הדיונים על חוק הגיוס מגיעים לוועדת החוץ והביטחון. הדיונים על חוק הגיוס יחלו ביום שלישי בשעה 12:00, בוועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין. יהיה זה הדיון הראשון ברצף דיוני הפתיחה ולאחריהם - יכנסו הדיונים לשלב ההכנה לקריאה שניה ושלישית.

הכנסת אישרה את דין הרציפות על חוק הגיוס למרות הביקורת הציבורית והפוליטית שנשמעה מאז אירועי 7 באוקטובר על אי גיוס החרדים לצה"ל. הליך החקיקה כעת עשוי לעורר מתיחות בקואליציה. מחד, שרים וחברי כנסת בליכוד ובציונות הדתית שהבהירו כי לא יתמכו בה בקריאה שניה ושלישית, אם היא לא תעבור שינויים שיאפשרו גיוס משמעותי יותר של חרדים, ומאידך החרדים דורשים לרכך את ההצעה כך שתקל עליהם יותר.

בני גנץ, גדי איזנקוט ומתן כהנא במליאה לפני ההצבעה על החלת דין רציפות על חוק הגיוס, 11 ביוני 2024. דני שם טוב, דוברות הכנסת
מתנגדים לחוק. בני גנץ, גדי איזנקוט ומתן כהנא במליאה לפני ההצבעה על החלת דין רציפות על חוק הגיוס/דוברות הכנסת, דני שם טוב

נוסח החוק:

גיל הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות ירד ל-21 למשך שנתיים, לאחר מכן יעלה ל-22 למשך שנה ובהמשך יתקבע על 23. הורדת גיל הגיוס נועדה לתמרץ את החרדים להשתלב בשוק התעסוקה בגיל מוקדם יותר, במקום להישאר בישיבה עד גיל 24 - גיל הפטור הנוכחי.

החוק הציע לקבוע יעדי גיוס שנתיים של חרדים כדי להגדיל באופן הדרגתי את מספר המתגייסים. לפי ההצעה, יגדלו יעדי הגיוס משנה לשנה באופן שיבטא את ממוצע שיעור גידול האוכלוסייה החרדית בתוספת אחוז. לאחר מכן הם יגדלו רק בהתאם לממוצע שיעור גידול האוכלוסייה.

עוד בוואלה

החיוך הזה של נתניהו ייזכר לדיראון עולם. אין לו בושה

לכתבה המלאה
יולי אדלשטיין בהארכת הוראת השעה המעלה בשנה את גיל הפטור משירות מילואים, 28 בפברואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
החוק יעבור לוועדה בראשותו. ח"כ יולי אדלשטיין/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "מונח לפתחי קידומו המהיר של חוק הגיוס", אמר. "מדובר בנקודת מפנה היסטורית עבור עם ישראל. אני נחוש להביא חוק מקיף, צודק וערכי שיענה על צרכי הביטחון של מדינת ישראל".

"ועדת החוץ והביטחון היא המקום היחיד בו כולם יושבים סביב שולחן אחד - כנסת, ממשלה, צבא וארגונים אזרחיים", המשיך אדלשטיין. "יחד, בהידברות, בהסכמה ובכבוד הדדי, נוביל לחוק היסטורי שישנה את פניה של מדינת ישראל ויוביל אותה לעתיד צודק ונכון יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully