וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מציאות מטורפת ובלתי נתפסת": הח"כ הוקלט - והודה שלא יצביע בעד חוק הגיוס

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 10:45

בשיחה סגורה עם צעירי מפלגת הציונות הדתית, ח"כ אוהד טל ציין שבנוסף אליו חברי קואליציה נוספים צפויים להתנגד לחוק, "יהיה להם קשה לתמוך אם החוק לא יעבור שינויים משמעותיים". הוא הודה כי שילוב הציבור החרדי בצבא לא יעבוד בכפייה, אך מתעקש, "חייבים לשנות את המצב"

בווידאו: הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

משבר הפטור לתלמידי הישיבות מגיוס לצה"ל: ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית הודה השבוע בשיחה סגורה עם צעירי המפלגה כי הוא שוקל לא לתמוך בחוק הפטור מגיוס שמובילה הקואליציה, "אם הוא לא יעבור שינויים שיעשו שינוי מגמה". בהקלטה שהגיעה לידי וואלה, ח"כ טל אמר כי הוא שוחח עם חברי כנסת נוספים בקואליציה, והם שותפים לעמדתו, כך שלא יהיה רוב להצעת החוק. לדבריו, המציאות הנוכחית שבה כל החרדים לא מתגייסים היא "מטורפת, לא נורמלית ובלתי נתפסת".

הקלטת השיחה בה ח"כ טל חושף שלא יתמוך בחוק הגיוס

ח"כ אוהד טל: "לא בטוח שאוכל להצביע בעד חוק הגיוס"/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ טל הוא אחד מחברי הכנסת במפלגתו של סמוטריץ', מפלגה שממנה נשמעו קולות בשבועות האחרונים נגד קידום החוק המוצע. הוא אמר לצעירים שאותם פגש כי, "למען החיים שלנו, אנחנו לא יכולים לאפשר לדבר הזה להמשיך להתקיים. חייבים לשנות את המצב". טל הודה כי "הציבור החרדי הוא ציבור מורכב, וזה לא משהו שיעבוד בכפיה", אבל הוסיף: "כרגע המערכת מנציחה את המציאות הנוכחית. לאף אחד אין אינטרס לייצר שינוי".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
חרדים בלשכת הגיוס תל השומר 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
"לאף אחד אין אינטרס לייצר שינוי". חרדים בלשכת הגיוס תל השומר/ראובן קסטרו

ביום שני הקרוב, מליאת הכנסת צפויה להצביע על החלת דין רציפות בחוק הגיוס שקידם בני גנץ בכנסת הקודמת כך שהקואליציה תוכל לקדמו מאותה נקודת חקיקה שבה הפסיקו, קרי קריאה שניה ושלישית. חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד אמרה אתמול כי תצביע נגד גם אם המחיר יהיה שיוטלו עליה סנקציות. ח"כ טל אמר כי יתמוך בהצבעה הזאת, אך כשהחוק עצמו יגיע להצבעה במליאה הוא ישקול אם לתמוך: "אני לא בטוח שאוכל לתמוך בחוק הזה בקריאות הבאות אם הוא לא יעבור שינויים רדיקליים שיהפכו את התמריצים ויעשו שינוי מגמה שנוכל לראות השתלבות של המגזר החרדי. אנחנו חייבים את זה, אין ברירה אחרת למדינת ישראל. בעוד 20 שנה, שליש מהחברה הישראלית יהיה הציבור החרדי. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה מצב ששליש מהציבור לא לוקח חלק בצבא. התהליך הזה לא יקרה מעצמו".

הפגנת חרדים קיצוניים (הפלג הירושלמי) נגד לשכת הגיוס בירושלים 11 באפריל 2024. רוני כנפו
"מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה מצב ששליש מהציבור לא לוקח חלק בצבא". הפגנת חרדים נגד גיוס/רוני כנפו

טל הוסיף כי חברי כנסת נוספים מהקואליציה איתם הוא דיבר שוקלים שלא להצביע בעד החוק: "אני מדבר עם הרבה חברי כנסת. לעוד חברי כנסת מהקואליציה יהיה קשה להצביע בעד החוק הנוכחי אם הוא לא יעבור שינויים משמעותיים שיעשו שינוי מגמה ביכולת לגייס מהמגזר החרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully