וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בעוקץ "העבודה מהבית" ממשיך בשלו: ההסתבכות החדשה | תחקיר וואלה

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 10:54

10 חודשים מאז שנחשף התחקיר שבמסגרתו יניב עמר (רהב) חשוד כי עקץ עובדים, לידי וואלה הגיעו עדויות והתכתבויות שמעידות כי הוא הקים אתר חדש שדומה לאתר "דרושים IL" ומבצע לכאורה את אותה שיטת עוקץ. "תשלמי או שנתבע", כתבה מנהלת הגבייה שלו. כל הפרטים

דיון על בקשתו של יניב עמר לשחרר את הכספים שלו שחולטו/רוני כנפו

החקירה עדיין נמשכת, אבל יניב עמר, "גיבור" תחקיר וואלה על עוקץ העבודה מהבית, לא עוצר: טענות חדשות שהגיעו לידי וואלה מעלות כי עמר, המציג את עצמו גם כיניב רהב, ממשיך לבצע עוקצים וכעת עשה זאת לכאורה בדמות אתר מפוקפק שזוהה כאתר המוכר "דרושים IL".

יניב עמר, בדיון בקשה לשחרר את הכספים שלו שחולטו, בית משפט השלום ירושלים, 11 בפברואר 2024. רוני כנפו, צילום מסך
יניב עמר המציג עצמו גם כיניב רהב/צילום מסך, רוני כנפו

על אף שכבר נעצר בחשד למעשים חמורים לאחר תחקיר וואלה על העוקץ שביצע עמר לכאורה דרך החברה שלו בשם "המחשב שלי", הוא המשיך מאז לפעול כרגיל באותה שיטת פעולה באתרים אחרים, שגם המעשים הללו נחשפו בוואלה, והחליף את שמות החברות שלו שוב ושוב. עמר פתח אתר אינטרנט המציע משרות פשוטות למשתמש לאחר הליך הרשמה סטנדרטי ופשוט למדי ולמרות זאת, אותם אנשים נדהמו לגלות בהמשך שכאשר חתמו במשבצת שלפיה הם קראו והסכימו לתקנון האתר, הם למעשה התחייבו להעביר תשלום כספי בסך כ-1,500 שקלים.

נראה כעת שעמר בחר להשתמש פעם נוספת בשיטה זו באתר בשם "אתר דרושים"- שמבדיקת וואלה עולה כי כתובת ה-Domain שלו מקושרת לחברה שבבעלותו. משתמשים רבים סיפרו שהפעם הם סברו כי הוא אמין ובטוח משום שהניחו בין היתר כי מדובר בכלל באתר המוכר "דרושים IL".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כך נראה אתר הדרושים של יניב עמר. ללא, צילום מסך
כך נראה אתר הדרושים של יניב עמר/צילום מסך, ללא
דרישת התשלום בתקנון באתר של יניב עמר. ללא, צילום מסך
דרישת התשלום בתקנון באתר של יניב עמר/צילום מסך, ללא

בהודעת הגבייה שנשלחה למשתמשים נכתב כך: "בהתאם לסעיף 4 בתקנון, היית אמור לשלם את דמי המנוי ללא הגבלת זמן בסך 1,529 ש"ח וזאת מאחר שלא הודעת על רצונך לבטל את השירות בטרם חלפו 30 ימים שבהם קיבלת גישה לאתר ללא עלות ממועד ההרשמה". עוד נכתב באיום כי יש לבצע את התשלום הכספי על מנת להימנע מהליכי הוצאה לפועל ועיקולים.

חלק מהנפגעים נותרו כמובן מבולבלים ושאלו מדוע ועל מה מחייבים אותם. "תגידי את מטומטמת או סתם עושה את עצמך?", ענתה בגסות מי שהציגה עצמה כ-"ליבנת, מנהלת מחלקת גבייה באתר". "אין לי פנאי לשטויות האלו. קראי את ההסבר הראשון בתקנון ותביני שמבחינת החוק אישורו מהווה חתימה דיגיטלית לכל דבר ועניין. לא יהיו הסברים נוספים. תשלמי או תביעה. זה עד כדי כך פשוט".

איום בתביעה מצד החברה של יניב עמר. ללא, צילום מסך
איום בתביעה מצד החברה של יניב עמר/צילום מסך, ללא
התכתבות בין מנהלת הגבייה לאחת המתלוננות. ללא, צילום מסך
האיומים של מנהלת הגבייה/צילום מסך, ללא

כשהם נדהמים ומפוחדים, נפגעים רבים פנו לאתר "דרושים IL" וזאת מאחר שסברו שזה האתר המדובר שאליו נרשמו. "שלחו לי בקשה לתביעת תשלום על סך 1,529 ש"ח בטענה שעשיתי אליכם מנוי", כתבה אחת המתלוננות בפנייה נואשת לאתר. "מי שהתכתבה איתי קראה לי מטומטמת, מה שלא נראה לי שהייתם עושים. תחזרו לאמת לי שזה אתם". אחת נוספת שסברה זאת הגישה גם כן פנייה דומה. "קיבלתי הודעה שטוענת שאתר דרושים הולכים להפעיל נגדי אמצעים משפטיים וגבייה על משהו. נשמע כמו משהו לא אמין. רציתי לוודא".

צוות האתר, שתחילה לא הבין כלל על מה המהומה והתלונות, פתח בבדיקה והסיק כי מדובר בכלל באתר אחר תחת ניהולו של עמר, שפועל פעם נוספת לכאורה בדרך נכלולית. "בשבועות האחרונים פנו אלינו כמה גולשים שקישרו את שמנו בשמו של אתר אחר שפנה אליהם בדרישת תשלום", נמסר מהאתר "דרושים IL". "מהכתבה עולה כי מדובר בעוקץ שלמיטב הבנתנו חוזר על עצמו פעם אחר פעם על ידי אותו אדם שנוהג לשנות את שמו ואת החברות באמצעותן הוא מבצע את העוקצים לאנשים תמימים. אין בין אתר דרושים IL לבין www.atardrushim.com או חברה אחרת של אותו אדם שום קשר עסקי או מקצועי. אנו מצרים על העוול שנגרם לגולשים וממליצים לפנות לרשויות החוק".

התכתבות בין מנהלת הגבייה לאחת המתלוננות. ללא, צילום מסך
התכתבות בין מנהלת הגבייה לאחת המתלוננות/צילום מסך, ללא
התכתבות בין מנהלת הגבייה לאחת המתלוננות. ללא, צילום מסך
התכתבות בין מנהלת הגבייה לאחת המתלוננות/צילום מסך, ללא

בימים אלו, כ-185 תיקים לפחות עומדים נגד עמר בחשד לעבירות הונאה וחוק איסור הלבנת הון ומנוהלים על ידי מפלג הונאה ופשיעה כלכלית ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. במשטרה טוענים כי הראיות שנאספו מוכיחות את אשמתו של עמר וכי הוחלט שעם סיום החקירה, התיק יועבר לבחינה במחלקה הכלכלית של הפרקליטות לקראת הגשת כתב אישום נגדו.

הוכחת הבעלות שאתר הדרושים שהקים נמצא בבעלותו של יניב עמר. ללא, צילום מסך
הוכחת הבעלות שאתר הדרושים שהקים נמצא בבעלותו של יניב עמר/צילום מסך, ללא

לאחר שמעצרו של עמר הוארך מעת לעת, בית המשפט הורה לבסוף על שחרורו למעצר בית תחת תנאים מגבילים. בהמשך עלה החשד שעמר מנצל זאת על מנת לשבש את הליכי החקירה באמצעות כך שהעביר את בעלות האתר לאדם אחר ואת כתובת ה-Domain למדינת קולורדו שבארה"ב.

"עולה כי המשיב משבש חקירה באופן עקבי, מדריך נחקרים אחרים ופועלת להעלמת נכסים וטשטוש העקבות של הפעילות העבריינית שלו", נכתב בבקשה להארכת התנאים המגבילים שהוטלו עליו. כמו כן, היחידה החוקרת הגישה בקשה להורות על סגירת אחד מהאתרים שאותם מנהל עמר, אך בית המשפט טרם הכריע בסוגייה. בתוך כך, במסגרת חקירת המשטרה, נתפסו מחשבונותיו של עמר כ-1.6 מיליון שקלים, כספים שהשיג לכאורה במרמה.

יניב עמר בחר שלא להגיב לכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully