וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה מול המצלמות: זהו החשוד בעוקץ שנחשף בוואלה

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 11:49

יניב עמר-רהב, בעלי חברת "המחשב שלי" שעקצה לכאורה עובדים בחברה כפי שנחשף בתחקיר וואלה, הגיע לדיון בבית משפט לאחר שביקש לשחרר חלק ממיליון וחצי השקלים שחולטו מחשבונותיו ע"י המשטרה. כעת מתברר כי הוא חשוד גם בהלבנת הון. נציג המשטרה: "משקר בכל בקשה"

דיון על בקשתו של יניב עמר לשחרר את הכספים שלו שחולטו/רוני כנפו

בית משפט השלום בירושלים אישר למשטרה להחזיק כ-1.4 מיליון שקלים שחולטו מחשבונות הבנק של יניב עמר-רהב, בעלי חברת "המחשב שלי", שסיפורו נחשף בתחקיר של וואלה והביא למעצרו בעקבות התחקיר. בית המשפט דחה את בקשתו לשחרר לו את הכסף, לאחר שנודע כי בעודו מוכרז כפושט רגל, שלשל לכיסו, על פי החשד, מאות אלפים ללא ידיעת הכנ"ר (כונס הנכסים הראשי) ונושיו ואף השיג לעצמו הפטר בסיום ההליך.

חוקרי מפלג הונאה של משטרת ירושלים בוחנים כעת את 110 התלונות שהוגשו נגד עמר-רהב מצד קורבנות עוקץ המחשב שלי ועבודה מהבית, חקירה שבמסגרתה נתפסו כ-750 אלף שקלים בחשבון הבנק שלו. בחקירה עלה כי עמר חשוד גם בביצוע עבירות הלבנת הון, ובמשטרה הוציאו צו נוסף לתפיסת 600 אלף שקלים נוספים שהוחזקו בחשבונו.

יניב עמר החשוד בפרשת העוקץ שנחשפה בוואלה. ינון שלום יתח
"מתמסכן בכל פעם שהוא מעלה בקשה לביהמ"ש, טוען שאין לו מה לאכול".יניב עמר/ינון שלום יתח

אלא שעמר לא ויתר, והגיש בקשה לבית המשפט לשחרור חלק מהכספים שנתפסו. במהלך הדיון שהתקיים השבוע בבית משפט השלום בירושלים, חשף נציג המשטרה כי גם משרד המשפטים מעורב בחקירה, שצפויה להסתיים כבר בשבועות הקרובים. "בנוסף לקבלת דבר במרמה, סחיטה באיומים, עמר-רהב חשוד כעת גם בהלבנת הון. במהלך השנים האחרונות יש כמה עסקים תחת השם שלו דרכם הוא מוציא כספים במרמה. כמו כן המשיב היה פושט רגל בין השנים 2017-2021 ,כאשר הצהיר על הכנסה של כ-100 אלף שקל, אך לא הצהיר לכונס הרשמי על הכנסה בגובה 400 אלף שקלים בשנת 2021", הסביר נציג המשטרה. "מתוקף זה, עולה גם חשד לעבירות של הלבנת הון, ולכן ביקשנו לתפוס את הכספים עצמם".

עוד ציין נציג המשטרה כי "עמר-רהב מתמסכן בכל פעם שהוא מעלה בקשה לביהמ"ש, אך בחשבונות הבנק שלו יש מאות אלפי שקלים ויותר. הוא הגיש לבית המשפט בקשה בשנת 2022 תחת הטענה שאין לו מה לאכול, כשבפועל היו בחשבונו כ-300 שקלים באותה תקופה".

"המשיב עצמו הגיש גם בקשה הזויה לרשות המיסים בגין אובדן הכנסה במלחמת חרבות הברזל וטען כי נהרגו לו שני קרובי משפחה וזאת על מנת להוציא עוד כספים מהמדינה", הוסיף נציג המשטרה. "עמר-רהב משקר בכל בקשה לבית המשפט, וכן גורם לאחרים לשקר על מנת להוציא כסף נוסף. נבקש להוציא את כל הכספים ולתפוס אותם עד שיוגש כתב אישום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הודעת האיומים נגד העובד להפעיל נגדו הוצאה לפועל. צילום מסך, אתר רשמי
"הכספים שביקש הם לכאורה רק קצה הקרחון של תוצאות מעשיו". התכתבות מאיימת בין חברת המחשב שלי לעובדת/אתר רשמי, צילום מסך

בתום הדיון, שופט השלום גד ארנברג דחה את בקשתו של עמר והורה על השארת הכספים בידי המשטרה, "לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, הגעתי למסקנה כי החשד שהוצג בפני מבוסס היטב בחומר החקירה שהוגש מולי. לכן, אין מקום להורות, בשלב זה, על שחרור הכספים שנתפסו".

עורך דין אביחי אלקובי המייצג מאות מנפגעי עוקץ המחשב שלי נכח אף הוא בדיון, ומסר בתגובה כי "אנחנו רואים התקדמויות בתיק הזה רק בצעדים קטנים, קטנים מדי. בזמן שיניב מהתל במערכת המשפט עם בקשות שווא, הוא כבר הספיק להקים תרגיל עוקץ חדש ומשוכלל. כרגע, יניב ביקש מהמדינה לשחרר לו כספים שחולטו במהלך החקירה, כספים שהם לכאורה רק קצה הקרחון של תוצאות מעשיו. אנו מקווים מאד שמערכת המשפט תתעשת ותדע לעצור אותו לאלתר. כל יום שהבחור הזה מסתובב בחוץ - יותר ויותר אנשים תמימים נופלים קורבן למעלליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully