וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא של חטופה מהנובה: "יש פה הנהגה שצריכה לקבל החלטה, ושלא תהפוך את הנושא לפוליטי"

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 9:04

מירב לשם גונן, אמה של רומי, שיתפה בריאיון ל-103fm את תחושותיה על רקע המו"מ המתגבש לעסקה: "אנו זהירים מאוד במשפחה. מצד אחד עוקבים בשקיקה, אך מאוד בבקרה". על ההתנגדות של סמוטריץ' ובן גביר לעסקה אמרה: "זה בסדר שדעתם השונה, אבל הם פשוט לא הרוב"

בווידאו: משפחות החטופים מול הקריה: "הילדים שלנו נאנסים ונתניהו מתכנן קמפיין"/צילום: שלומי גבאי

רומי גונן נחטפה ב-7 באוקטובר ממסיבת ה'נובה' בקיבוץ רעים, ונמצאת כבר 212 ימים בשבי חמאס. מירב לשם גונן, אמה של רומי, התראיינה הבוקר (ראשון) אצל אודי סגל וטל שלו ב-103fm על רקע המשא ומתן המתגבש לעסקת החטופים, והתייחסה לאופן הניהול של הממשלה להגיע להסכמה.

"לכל אחד יש את הדרך שלו להתמודד. אנו זהירים מאוד במשפחה ויודעים שחלק מהדברים שמתפרסמים בתקשורת זו דרך מסוימת להשפיע בצורה כזו או אחרת על המשא ומתן, ושמה שיש מאחורי הקלעים זה לאו דווקא מה שבחוץ", אמרה מירב בפתח השיחה.

"אנו עוקבים בשקיקה מצד אחד, אך מאוד בבקרה. אני חושבת שגילינו שאין אמת אחת ושיש הרבה מאוד דברים שצריך לעשות. לפעמים הממשלה נעזרת בנו ככלי כדי ללחוץ על מדינות אחרות", תיארה מירב. "יש 23 אזרחויות שונות בין החטופים ולקח זמן לרתום חלק מהמדינות לבוא לקראתנו. בין החטופים, יש את כל הקשת הפוליטית, אז זה לא משהו פוליטי. אך יש פה הנהגה והיא צריכה לקבל החלטה. הייתי ממליצה שההנהגה לא תהפוך את זה למשהו פוליטי, אלה צעקות מאוד לגיטימיות", הוסיפה.

מעיין הופמן משנה למנכל אסטרטגיה וחדשנות קבוצת הג׳רוזלם פוסט מירב לשם גונן אמא של רומי גונן שנחטפה על ידי החמאס. Amin Akhtar u. Martin U. K. Lengemann/WELT,
"יש פה הנהגה והיא צריכה לקבל החלטה". מירב לשם גונן/Amin Akhtar u. Martin U. K. Lengemann/WELT
עצרת משפחות החטופים במחאה לקיום עסקה והשבתם ארצה 04 במאי 2024. אורי סלע
"לכל אחד יש את הדרך שלו להתמודד". עצרת משפחות חטופים. אמש/אורי סלע

מירב התייחסה להתנגדות של השרים סמוטריץ' ובן גביר לעסקה ואמרה: "אנחנו מדברים עם כל מי שאפשר לדבר. אצלנו במדינה יצא שמי שצועק חזק הוא הרוב. זה לא באמת ככה. לא כולם מסכימים איתם. אני מקבלת את הרושם שהם קול קטן אבל קיים, וגם שמי שהצביע להם לא ממש מסכים איתם. זו אחריות של כולם להגיד את דעתם. בסדר שדעתם היא שונה, אבל הם פשוט לא הרוב. עבר מספיק זמן".

אמש, על רקע ההמתנה לתשובת חמאס לגבי מתווה לעסקת החטופים, משפחות חטופים ופעילי מחאה הפגינו בשער בגין מול הקריה. בעקבות המגעים לקראת עסקה המתגבשת קראו בני המשפחות להסכים לסיום המלחמה - הדרך היחידה שתאפשר עסקה שתחזיר את כולם. בתום ההפגנה יצאו המשפחות משער בגין לעבר כיכר הבימה. חלק מהמפגינים המשיכו צפונה, והתפתחו עימותים עם המשטרה. מפגינים חסמו לסירוגין את איילון צפון. גם איילון דרום נחסם לזמן קצר. המשטרה עכבה כמה מהמפגינים ושוחררו מאוחר יותר.

במקביל להפגנה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לדיווחים על התקדמות לעסקה, והבהיר שבראש סדר העדיפויות של הממשלה צריך לעמוד מבצע ברפיח. "לממשלת ישראל יש מנדט אחד בלבד. לנצח. עסקת כניעה שתביא לסיום המלחמה ללא ניצחון מוחלט היא אסון. רפיח עכשיו", נכתב בהודעה שיצאה מטעמו של סמוטריץ'.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 9.8.23. חיים גולדברג/ פלאש 90, עיבוד תמונה
"לממשלת ישראל יש מנדט אחד בלבד. רפיח עכשיו!". סמוטריץ'/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/ פלאש 90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יישר קו עם סמוטריץ' ואמר: "אני מברך על ההחלטה של ראש הממשלה לא להוציא את המשלחת הישראלית לקהיר. אני מקווה שהוא אף יעמוד בשאר ההתחייבויות שהוא התחייב בפניי בפגישה שקיים עימי בשבוע שעבר: לא לעסקה מופקרת, כן לרפיח. ראש הממשלה יודע היטב מה המחיר של אי קיום ההתחייבויות האלו".

תגובותיהם של השרים הגיעו לאחר שבמהלך השבת התפרסמו שתי הודעות מטעם "גורם מדיני בכיר" שלפיהן ישראל לא הסכימה להפסיק את המלחמה למען עסקה, השר בני גנץ פרסם הודעה שבה נאמר: "טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל - יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז, מציע ל'גורמים המדיניים' ולכלל מקבלי ההחלטות להמתין לעדכונים רשמיים, לנהוג בקור רוח ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully