וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שעשרות אלפים מפגינים, סמוטריץ' בשלו: "רפיח, עכשיו"

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 23:08

שר האוצר פרסם הודעה בזמן שעשרות אלפי ישראלים מפגינים למען עסקת חטופים, וטען כי ממשלת ישראל צריכה להתמקד בדבר אחד - מבצע ברפיח. "לממשלת ישראל יש מנדט אחד בלבד - לנצח. עסקת כניעה שתביא לסיום המלחמה ללא ניצחון מוחלט היא אסון"

שר האוצר סמוטריץ' במסר לנתניהו: "ללא מבצע ברפיח - לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום"/ללא קרדיט

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס הערב (שבת) לדיווחים על התקדמות בעסקת חטופים, והבהיר כי בראש סדר העדיפויות של הממשלה צריך לעמוד מבצע ברפיח. "לממשלת ישראל יש מנדט אחד בלבד. לנצח. עסקת כניעה שתביא לסיום המלחמה ללא ניצחון מוחלט היא אסון. רפיח עכשיו", נכתב בהודעה שיצאה מטעמו של סמוטריץ'.

השר איתמר בן גביר יישר קו עם סמוטריץ' ואמר כי "אני מברך על ההחלטה של ראש הממשלה לא להוציא את המשלחת הישראלית לקהיר. אני מקווה שהוא אף יעמוד בשאר ההתחייבויות שהוא התחייב בפניי בפגישה שקיים עימי בשבוע שעבר: לא לעסקה מופקרת, כן לרפיח. ראש הממשלה יודע היטב מה המחיר של אי קיום ההתחייבויות האלו".

משה גפני ועדת כספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
"חוסר אחריות ציבורית". השר גפני/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

לאחר שבמהלך השבת התפרסמו שתי הודעות מטעם "גורם מדיני בכיר" שלפיהן ישראל לא הסכימה להפסיק את המלחמה למען עסקה, השר בני גנץ פרסם הודעה שבה נאמר: "טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל - יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז, מציע ל'גורמים המדיניים' ולכלל מקבלי ההחלטות להמתין לעדכונים רשמיים, לנהוג בקור רוח ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים."

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר על כך: "אני מגנה את ההודעה שבני גנץ הוציא בשבת קודש, שאין בה פיקוח נפש והייתה יכולה להידחות למוצאי שבת. חוסר אחריות ציבורית של שר בממשלה וחבר הקבינט". גפני התעלם מהתגובה של הגורם המדיני הבכיר, שגם היא פורסמה בשבת.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"רפיח, עכשיו". שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

גם משפחות חטופים מטעם פורום תקווה פנו לרה"מ עם צאת השבת ודרשו ממנו לצאת למבצע צבאי ברפיח שיפעיל לדבריהם לחץ כבד על חמאס ויעזור בשחרור החטופים. לטענת המשפחות אי כניסה לרפיח משמעותה ויתור על מטרות המלחמה.

"תחת הנהגתך מתפתח 'אביב חדש', שהוא ביטוי מכובס למדינה פלשתינאית, שעוד תקום עלינו ותגרום לבנינו להינמק בשבי. אם אינך יכול לעמוד בלחצים ולהורות לצה"ל לנצח, אנא קום והתפטר", כתבו לראש הממשלה.

כאמור עשרות אלפי ישראלים יצאו לרחובות גם הערב, כמו בכל מוצאי שבת, להפגין למען עסקה שתביא לשחרורם של 132 החטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה. עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, מסרה בהצהרה בתל אביב כי "זה היום ה-211 שבו בני משפחותינו נמצאים בגיהינום של עזה. יש כעת עסקה על השולחן, חמאס אותת שהוא מסכים לה אבל נתניהו יוזם מהלך נוסף לטרפוד העסקה. זה פשע, הוא מפקיר אותם למותם. סיימו את המלחמה, החזירו את החטופים לפני הכל".

עינב צנגאוקר בהפגנת משפחות החטופים ליד בניין ההסתדרות בתל אביב, 18 באפריל 2024. אדר כהן, אתר רשמי
"נתניהו יוזם מהלך נוסף לטרפוד העסקה". עינב צנגאוקר/אתר רשמי, אדר כהן
עצרת משפחות החטופים במחאה לקיום עסקה והשבתם ארצה 04 במאי 2024. אורי סלע
עצרת משפחות החטופים במחאה לקיום עסקה והשבתם ארצה 04 במאי 2024/אורי סלע
אלפים מפגינים בשדרות קפלן בתל אביב בקריאה לבחירות והחלפת הממשלה 04 במאי 2024. גלעד פירסט Gilad Furst, אתר רשמי
אלפים מפגינים בשדרות קפלן בתל אביב בקריאה לבחירות והחלפת הממשלה 04 במאי 2024/אתר רשמי, גלעד פירסט Gilad Furst

אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, הוסיפה כי "נתניהו מעדיף את בן גביר וסמוטריץ על פני הצלת חיים. חייבים לסיים את המלחמה ולהחזירם הביתה". גם דני אלגרט, שאחיו איציק עדיין חטוף בעזה, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרת משפחות חטופים, ואמר: "המלחמה הסתיימה, אל תעבוד עלינו. אתה מושך זמן כי אתה פוחד מבן גביר. הכניסה לרפיח היא גזר דין מוות לחטופים - אין לך מנדט להרוג 132 אזרחים כדי להיות ראש ממשלה. ימי הממשלה ספורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully