וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר לנתניהו: כנס את הקבינט והטל סנקציות על הרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 13:19

בתגובה לפרסום בוואלה לפיו ארה"ב צפויה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, השר לביטחון לאומי דרש מרה"מ לכנס את הקבינט לצורך הטלת סנקציות על הרשות הפלסטינית. "מדובר בחציית קו אדום בוהק, שתכליתו להפעיל מנופי לחץ על ישראל מסיבות פוליטיות ולהיטיב עם אויבינו"

בן גביר: כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע/על פי סעיף

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לצורך הטלת סנקציות על הרשות הפלסטינית. בן גביר דורש זאת במענה להחלטת ארה"ב שפורסמה לראשונה בוואלה, לפיה יוטלו סנקציות על גדוד נצח יהודה בצה"ל.

במכתבו לנתניהו, כתב יו"ר עוצמה יהודית: "אמש פורסם כי בכוונת הממשל האמריקני להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה. זאת בהמשך לשורה של סנקציות שהטיל הממשל על מתיישבים, אזרחים ישראלים. מדובר בחציית קו אדום בוהק, שתכליתו להפעיל מנופי לחץ על ישראל מסיבות פוליטיות ולהיטיב עם אויבינו ברשות הפלסטינית".

איתמר בן גביר, רה"מ בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"מדובר בחציית קו אדום בוהק". בן גביר ונתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

עוד הוסיף כי "לאור הדברים האמורים, אבקשך להורות בדחיפות על כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני הערב, ובו להחליט על שורה של סנקציות מיידיות נגד הרשות הפלסטינית: חילוט מיידי של כל כספי הרשות המועברים אליה דרך ישראל, והנחיית משרד האוצר לגבש שורה נוספת של סנקציות חמורות נגד הבנקים הפלסטינים".

אמש, בתגובה לפרסום, בן גביר פנה לשר הביטחון יואב גלנט ואמר כי "אם במשרד הביטחון לא יהיה מי שיגבה את הגדוד כנדרש, אבקש לקלוט אותם במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. שורות מג"ב פתוחות כדי לקבל את הגדוד החשוב הזה". מקורבי השר אמרו כי אם אכן גדוד נצח יהודה יעבור למג"ב הם יקבלו "יחס של גיבורים וגיבוי מלא", כלשונם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
חיילי גדוד נצח יהודה/דובר צה"ל

כאמור, לפי הפרסום של עיתונאי וואלה ברק רביד, שר החוץ של ארצות הברית טוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על הסנקציות - כך מסרו שלושה מקורות אמריקנים. הסנקציות מגיעות על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית.

בכיר בממשל האמריקני אמר לוואלה כי ההחלטה של בלינקן מבוססת על תקריות שהתרחשו לפני ה-7 באוקטובר והתרחשו בגדה המערבית בלבד. אחד המקורות ציין כי בלינקן החליט לא להטיל סנקציות על כמה יחידות נוספות בצה"ל ובמשטרת ישראל שהיו תחת חקירה כיוון שתיקנו את התנהלותן.

אם המהלך אכן יצא לפועל זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשל פעילותה בגדה המערבית. המקורות ציינו כי הסנקציות האמריקניות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד "נצח יהודה", ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני.

הסנקציות מבוססות על חוק משנת 1997 של הסנאטור הדמוקרטי לשעבר פטריק לייהי, שאוסר על מתן סיוע צבאי אמריקני או אימונים של צבא ארצות הברית לכוחות ביטחון, צבא או משטרה שיש לגביהן מידע מהימן על הפרת זכויות אדם.

גדוד "נצח יהודה" הוקם במקור כיחידה צבאית מיוחדת עבור חרדים, בה כל החיילים והקצינים הם גברים. במהלך השנים, לאור המספר הנמוך של חרדים שהתגייסו לצה"ל, החלו להיקלט ביחידה גם נערי גבעות וצעירים חרדים-לאומיים שמחזיקים בעמדות ימין-קיצוני ולא נקלטו ביחידות קרביות אחרות בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully