וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי באולם האירועים העלה שוב את השאלה: מי באמת שולט באשדוד?

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 10:34

ארגוני הפשיעה בעיר הדרומית שוב הרימו ראש, והלילה בוצע ירי לעבר אולם אירועים בעיר במהלכו נפצע באורח קשה שוטר. הרקע המסתמן לאירוע הוא ה"קרב של עולם הפשע על אשדוד", שמתכלל בתוכו סכסוך בין אנשיו של ראש ארגון הפשע אייל נגר, הכנופיה הגרוזינית וארגונים אחרים

ירי באולם האירועים "טרויה": 4 פצועים - בהם אחד קשה/דוברות המשטרה

קרבות השליטה על העיר אשדוד חזרו הלילה (בין שני לשלישי) לתודעה, עם הירי שבוצע לעבר אולם אירועים בעיר ובמהלכו נפצע באורח קשה שוטר. כוח של היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי שנקרא למקום החל בחקירת האירוע, ומסתמן כי הרקע הוא ה"קרב של עולם הפשע על אשדוד" - סכסוך בין אנשיו של ראש ארגון הפשע אייל נגר, הכנופיה הגרוזינית וארגוני פשע אחרים. בעיר הדרומית מתרחשים בתקופה האחרונה מאבקי שליטה בעיר: רימונים שנזרקים, הצתות ומסרים שמועברים בדרכים אלימות.

בקרבות על השליטה בעיר ניצבים כמה צדדים: ארגונו של שלום דומרני ומנגד הכנופיה הגרוזינית ואייל נגר, מי שהיה מקורבו ואיש סודו של ראש ארגון הפשע בני שלמה, שחוסל באוקטובר 2022. לאחר החיסול של שלמה נוצר ואקום באשדוד, שאותו החלו למלא נגר וחברי הכנופיה הגרוזינית. מנגד, ארגונו של דומרני מנסה אף הוא לנגוס בעיר באמצעות "חיילים", שחלקם השתחררו בעת האחרונה מהכלא ומצאו את מקומם בעיר ופועלים להפעלת קווי הלוואות וסמים.

ירי באולם האירועים "טרויה": 4 פצועים - בהם אחד קשה. דוברות משטרת ישראל
זירת הירי באולם האירועים טרויה באשדוד/דוברות משטרת ישראל
אייל נגר. אתר "פוסטה", אתר רשמי
אייל נגר/אתר רשמי, אתר "פוסטה"

מי שנמצא בתווך הם האחים אופיר ועמוס לביא. לפי מקורות במשטרה, הם נותנים גיבוי לנגר, שאיתו עשו סולחה לאחר חיסולו של שלמה, אך הם עדיין לא נכנסים לבוץ הקרבות מול דומרני ואנשיו. גורם בכיר במשטרה סיפר לוואלה! כי גם אנשיו של שלמה בעבר, שחברו מאז לדומרני, מנסים להשיג שליטה על קווי ההימורים וההלוואות בעיר ומבהיר כי שום דבר לא נעלם מעיני המשטרה בקרבות בין הארגונים.

"תוכנית התקיפה של מרחב לכיש במחוז הדרומי, שזכתה לכינוי 'חריש עמוק', שמה במוקד הקשב את העבריינים המשפיעים ביותר על מפת הפשיעה במרחב", הסביר הגורם הבכיר. "היא מטפלת באופן ממוקד במפגני הכוח שאותם מנסים העבריינים להראות אחד לשני. רימוני הרסס הפכו מתחילת המלחמה לזמינים יותר ובמזל לא הובילו התקריות לנפגעים בגוף".

שלום דומרני. גדעון מרקוביץ', פלאש 90
שלום דומרני/פלאש 90, גדעון מרקוביץ'
העבריינים אופיר ועמוס לביא. דייב בויימוביץ'
צילום מסך, עיבוד תמונה
האחים לביא/עיבוד תמונה, דייב בויימוביץ' צילום מסך

הגורם ציין גם כי "בהתאם למדיניות של מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן ותוכנית התקיפה של מרחב לכיש בראשות ניצב משנה רועי ולדמן, כל האמצעים כשרים כאשר מדובר במאבק בארגוני הפשיעה והצלת חיי אדם ומושקעים בכך כלל המשאבים המודיעיניים והטכנולוגיים, שבאמצעותם מסמנים שוטרי הימ"ר ותחנות המשטרה את מקורות ההכנסה של הארגונים במטרה לייבש אותם. לדוגמה, קווי הסמים וכריית חולות הובילו למעצרם של שבעה חשודים מאשקלון והסביבה המשתייכים לארגונו של דומרני".

אשדוד נחשבת לעיר עם "פוטנציאל" עבור העולם התחתון. מהימורים, דרך סחר בסמים ועד הברחות. "באשדוד יש הרבה כסף", מסביר הגורם הבכיר במשטרה. "אשקלון כבר נשלטת על ידי דומרני ויש מצב לשנות את המשוואה. בתקופה האחרונה ביצענו לא מעט סיכולים ותפסנו אמצעי לחימה, שחלקם היו אמורים להגיע לידי העבריינים ולבסוף לפגוע בחיי האדם", הדגיש הבכיר שציין כי אחת הדרכים להתמודד עם הבעיה היא הרחקת העבריינים מהעיר. "זה רק כלי אחד מתוך רבים שיש בידינו כדי לצמצם ולגדוע את שרשרת העבירות הפליליות. בסוף נבוא חשבון עם כל אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully