וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיכולים ממוקדים ועד תקיפה ישירה: כך ישראל עשויה להגיב למתקפה האיראנית

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 10:51

התגובה הישראלית למתקפת הטילים והכטב"מים האיראנית יכולה להתחלק לכמה תחומים: החל מפגיעה בתשתיות צבאיות, מחסני נשק ועד לסיכול ממוקד נגד אישים איראנים. גורם ביטחוני: "מאחר ואנחנו מעריכים שהאיראנים לא אמרו את המילה אחרונה צה"ל נערך למהלכים נוספים"

הרמטכ״ל בבסיס נבטים: טילים לשטח מדינת ישראל יענו בתגובה/דובר צה"ל

שלושה ימים אחרי מתקפת הטילים והכטב"מים החריגה של איראן, ובעולם עדיין מחכים לתגובה הישראלית. בעוד שבארצות הברית דווח מוקדם יותר הבוקר (שלישי) כי לפי ההערכות התגובה של ישראל תהיה מוגבלת בהיקפה, גורם ביטחוני בכיר אמר כי "מאחר ואנחנו מעריכים שהאיראנים לא אמרו את המילה אחרונה צה"ל נערך למהלכים נוספים".

התגובה הישראלית יכולה להתחלק לכמה תחומים:

  • פגיעה ישירה בצורה קינטית או במרחב הקיברנטי בלב איראן נגד תשתית צבאית או תשתית איראנית תומכת פעילות צבאית
  • המתנה דרוכה והוצאה אל הפועל של סיכול ממוקד נגד אישים איראנים בלב איראן
  • פגיעה באינטרסים איראנים ברחבי המזרח התיכון ולא בהכרח בלב איראן של אישים איראנים. מתחילת המלחמה חוסלו 17 אישים איראנים ביניהם שניים בכירים
  • פגיעה בשליחים איראנים בצורה מאסיבית למשל במחסני נשק, אישים, מערכות נשק, תשתיות תומכות טרור ועוד
הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

הגורם הביטחוני רמז כי כל מי שמדמיין התקפות רחבות על האינטרסים האיראנים צריך להבין כמה נקודות חשובות. "הדרג המדיני, נכון לעכשיו, החליט כי זירת הלחימה העיקרית היא רצועת עזה. יש דחיפות. הכוונה להפעיל אמצעי לחץ על חמאס בגלל התהליך התקוע במו"מ לשחרור חטופים".

עוד אמר הגורם הביטחוני כי לשם כך צה"ל אישר תוכניות מול דרג מדיני וממתין להתפתחויות שלא קשורות לצה"ל אלא לקומה המדינית, אך גם אמר "הוחלט על תגובה. שר הביטחון והרמטכ"ל אמרו את דעתם. על הדרך והאופן טרם החליטו אבל הם צריכים לתמוך את האינטרסים של מדינת ישראל בעת הזו. עכשיו שהאיראנים יעשו את החישובים שלהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
חברי קבינט המלחמה. רה"מ נתניהו והשרים גלנט וגנץ/ראובן קסטרו

בנוסף אמר כי לאף אחד בצמרת הביטחונית אין כוונה להשלים עם המשך פעילות איראנית ישירה או באמצעות שליחים נגד ישראל, ולכן יבוצעו מהלכים תומכים את התפיסה הישראלית. "מאחר ואנחנו מעריכים שהאיראנים לא אמרו את המילה אחרונה צה"ל נערך למהלכים נוספים", אמר. גורמים במערכת הביטחון הדגישו כי האינטרסים האיראנים הם באיראן אך גם מפוזרים במזרח התיכון ומייצרים דרכי פעולה רבים לישראל.

ברקע הדברים, שר הביטחון, יואב גלנט, אמר במהלך שיחת טלפון שקיים עם שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין, כי "לישראל אין ברירה אלא להגיב למתקפה האיראנית" - כך, אמרו בכיר אמריקני ומקור נוסף שעודכנו בפרטי השיחה.

תיעוד מפגיעת טיל איראני בתשתית בנייה בבסיס נבטים/דובר צה"ל

כמו כן, אתמול ביקר ראש המטה הכללי הרצי הלוי בבסיס נבטים שספג פגיעה בתשתיות כתוצאה מהמתקפה האיראנית. "כשאנחנו מסתכלים קדימה אנחנו שוקלים את צעדינו. שיגור של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט וכטב"מים לשטח מדינת ישראל - יענה בתגובה", אמר הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully