וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לשר ההגנה האמריקני: לישראל אין ברירה אלא להגיב על המתקפה האיראנית

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 19:09

בכיר אמריקני ומקור נוסף שמעורה בשיחה אמר כי שר הביטחון הדגיש בפני מקבילו האמריקני שישראל לא תוכל לקבל מציאות חדשה שבה יורים עליה טילים בליסטיים והיא אינה מגיבה. אוסטין אמר לגלנט שיש לעשות הכל כדי למנוע הסלמה נוספת באזור

הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חה״א, ר׳ אמ״ץ ור׳ אמ״ן 14 באפריל 2024/דובר צה"ל

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר לשר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין במהלך שיחת הטלפון ביניהם ביום ראשון כי לישראל אין ברירה אלא להגיב על מתקפת הטילים והכטב"מים חסרת התקדים שאיראן שיגרה נגד ישראל במהלך סוף השבוע - כך אמרו בכיר אמריקני ומקור נוסף שעודכנו בפרטי השיחה.

למה זה חשוב:

  • ממשל ביידן וכמה מבנות בריתה של ישראל במערב דוחקות בממשלת נתניהו לא למהר למתקפת נגד - כיוון שזו עלולה להביא להסלמה אזורית.
  • בכירים אמריקנים אמרו שהנשיא ביידן אמר לראש הממשלה נתניהו במהלך שיחתם בשבת כי עליו לשקול בצורה "זהירה ואסטרטגית" את אופן התגובה והציע לו להסתפק בניצחון של בלימת המתקפה האיראנית.
שר הביטחון יואב גלנט במפגש עם מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב גנרל אריק קורילה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
לישראל אין ברירה אלא להגיב על המתקפה. גלנט עם מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במוקד החדשות:

  • קבינט המלחמה התכנס היום פעם נוספת כדי לדון בתגובה הישראלית למתקפה האיראנית.
  • ישיבת הקבינט שהתקיימה אתמול הסתיימה ללא הכרעה.
  • שר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן אמר: "ההתקפה האיראנית היתה חסרת תקדים בהיקפה - הפעם הראשונה בה איראן תקפה ישירות את ישראל. ארה"ב מחויבת להגן על ישראל. מה שסוף השבוע הראה הוא שישראל לא צריכה להגן על עצמה לבדה כשהיא קורבן למתקפה. ביממה האחרונה אנחנו מתאמים תגובה דיפלומטית למתקפה האיראנית ומנסים למנוע הסלמה. כוח ותבונה צריכים להיות שני הצדדים של אותו מטבע. אנחנו נמשיך בקשר עם מנהיגים באזור. אנחנו לא רוצים הסלמה אבל נמשיך לתמוך בהגנה על ישראל ולהגן על הכוחות שלנו באזור".
  • שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולאהיאן אמר בשיחת טלפון עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון כי איראן לא מעוניינת בהסלמה נוספת באזור אך הדגיש כי "אם ישראל תחפש הרפתקאות, התגובה הבאה שלנו תהיה מיידית, חזקה יותר ונרחבת יותר", כך נמסר בהודעה של משרד החוץ האיראני.

מאחורי הקלעים:

  • במהלך שיחת הטלפון בין גלנט לבין אוסטין ביום ראשון אמר שר הביטחון כי ישראל לא תוכל לקבל מציאות חדשה שבה יורים עליה טילים בליסטיים והיא אינה מגיבה - כך לפי בכיר אמריקני ומקור שמעורה בתכני השיחה.
  • המקורות ציינו שגלנט הדגיש שישראל גם לא תוכל להשלים עם מצב שבו בכל פעם שהיא תפעל בסוריה, איראן תגיב בהתקפה משטחה נגד ישראל.
  • אוסטין מצדו העביר לגלנט מסר דומה לזה שהנשיא ביידן העביר לראש הממשלה נתניהו במהלך שיחתם בשבת והדגיש כי יש לעשות הכל כדי להימנע מהסלמה נוספת באזור.
שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין, 29 בינואר 2024. רויטרס
יש לעשות הכל כדי להימנע מהסלמה נוספת באזור. שר ההגנה אוסטין/רויטרס

מה הם אומרים:

  • מלשכת שר הביטחון ובפנטגון סירבו להגיב לדברים.
  • בהודעה הרשמית של לשכת שר הביטחון לגבי השיחה נמסר כי גלנט הביע הערכה רבה לשיתוף הפעולה ולתיאום בין צה"ל לבין הצבא האמריקני כדי להדוף את ההתקפה האיראנית.
  • לפי ההודעה, גלנט הדגיש כי מערכת הביטחון נותרה בכוננות מול איומים נוספים.
  • בהודעה של משרד ההגנה האמריקני לגבי השיחה נמסר כי אוסטין הדגיש בפני גלנט שלמרות שארה"ב אינה מעוניינת בהסלמה, היא תמשיך לבצע את כל הצעדים הנחוצים כדי להגן על ישראל ועל הכוחות האמריקנים באזור.
חגיגות בטהראן בעקבות המתקפה של איראן על ישראל, 14 באפריל 2024. רויטרס
אוסטין וגלנט שוחחו על המאמצים להקים קואליציה בינלאומית נגד איראן/רויטרס

התמונה הגדולה:

הפנטגון ומשרד הביטחון אמרו שאחד הנושאים עליהם שוחחו אוסטין וגלנט היה המאמצים להקים קואליציה בינלאומית ואזורית נגד איראן.
אוסטין עידכן את גלנט על שיחותיו עם השותפות ועם בנות הברית של ארה"ב "במטרה לחזק את הנחישות הבינלאומית מול התוקפנות האיראנית", נמסר בהודעת הפנטגון.
בהודעת משרד הביטחון הישראלי נמסר כי גלנט אמר לאוסטין שיש הזדמנות לייסד "ברית אסטרטגית כדי לבלום את האיום מצד איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully