וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות באיראן מחשש לתקיפה ישראלית: "לא רוצים מלחמה - אבל אנחנו מוכנים"

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 23:48

גורם איראני אמר לרשת אל-ג'זירה כי איראן לא מעוניינת במלחמה, אולם במידה ותכפה עליה - אפשרויותיה לתגובה "רחבות" - כולל באמצעות "נשק שלא נעשה בו שימוש בעבר". בינתיים, החשש מחלחל גם לציבור האיראני: "שום מקום לא יהיה בטוח - איך אוכל להגן על ילדיי?"

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

חשש מלווה באיום: גורם איראני התייחס היום (שני) לאפשרות של תגובה ישראלית למתקפה האיראנית על ישראל לפני יומיים, וטען כי איראן לא מעוניינת במלחמה. אולם, כך הבהיר לרשת אל-ג'זירה: "אנחנו מוכנים מלחמה אם תיכפה עלינו - והאפשרויות שלנו רחבות".

"יש לנו את הרצון המלא להגיב שוב צבאית ובצורה חזקה יותר - באמצעות נשק שלא נעשה בו שימוש בעבר", אמר הגורם האיראני.

עוד התייחס לאפשרות של תגובה ישראלית היועץ הבכיר של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, איראג' מסג'די, שטען כי איראן לא מעוניינת במלחמה, אולם גם "לא תגלה איפוק במידה והקווים האדומים שלה יחצו". עוד התייחס לנושא גם מפקד צבא איראן, מייג'ור גנרל עבדול רחים מוסומי, שמסר כי איראן "לא תהסס להגיב בצורה סוערת ואחידה" לכל פעולת תקיפה.

יירוט טילים איראניים מעל שמי דימונה 14.04.24. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
"אם תיכפה עלינו מלחמה, האפשרויות רחבות". יירוט טילי המתקפה האיראנית/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

החשש באיראן מחלחל לציבור

בכירים במשמרות המהפכה הזהירו לאחרונה שוב ושוב מפני תגובה ישראלית - שתוביל לטענתם להסלמה ולתגובה חריפה אף יותר מטהרן. החשש מפני תגובה ישראלית, כך נראה, מחלחל גם לציבור האיראני.

"שום מקום לא יהיה בטוח", אמר חסם, מורה בן 45, תושב העיר אמול שבצפון איראן. "הלחץ הכלכלי יגבר, והביטחון שלנו יתערער. עלינו להימנע מעימות בכל מחיר - אני לא רוצה מלחמה. איך אוכל להגן על שני ילדיי?"

פרוואנה, תושבת העיר יזד שבמרכז המדינה, חוששת שהמתקפה הישראלית עלולה להיות מכת מוות לכלכלה האיראנית - שנחלשה בשנים האחרונות בעקבות הסנקציות שהטיל המערב על המדינה. "אנחנו האיראנים סבלנו די והותר במשך שנים. מלחמה מביאה רק אסון. בעלי הוא עובד במפעל. אין לנו אפילו מספיק כסף לקנות מוצרי יסוד", אמרה בת ה-37.

מנגד, ישנם אזרחים שדווקא תמכו בעימות הישיר מול ישראל. "אני כל כך גאה במתקפה על ישראל. הם התחילו את זה והיינו צריכים להגיב. ישראל לא יכולה לעשות שום דבר - הם יודעים שאיראן חזקה מאוד חזקה", אמר חוסיין סבאהי, בן 30, עובד ממשלתי בעיר תבריז.

בטלוויזיה הממלכתית באיראן הציגו לאחר המתקפה על ישראל כמה הפגנות תמיכה קטנות בכמה ערים במדינה - שבהם קראו המפגינים "מוות לישראל" ו-"מוות לאמריקה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חגיגות ברחובות איראן לאחר התקיפה על ישראל. 14 בדצמבר 2024. רויטרס
חגיגות ברחובות איראן לאחר התקיפה על ישראל. 14 בדצמבר 2024/רויטרס

האזרחים מתוסכלים ובמשמרות המהפכה חוששים מחידוש המחאות

באיראן חוששים מפני התקוממות אזרחית בעקבות החרפת העימות מול ישראל. לאחר המתקפה, ועם הדיווחים על הכוונה בישראל להגיב החלו במשמרות המהפכה לנסות להשתיק ביקורת ציבורית. יחידת המודיעין של משמרות המהפכה של איראן פרסמה כבר ביום ראשון הצהרה חריגה שבה הזהירה מפני פרסומים פרו ישראליים ברשתות החברתיות - כך לפי כלי תקשורת במדינה.

"אנשים רבים מתוסכלים מהמצוקות הכלכליות והמגבלות חברתיות", אמר פקיד לשעבר באיראן, "תקיפה ישראלית עלולה לשחרר את הכעס העצום שלהם ולהחיות את המחאות - שזה הדבר האחרון שאנחנו צריכים כשאנחנו מאוימים על ידי אויב זר".

גלנט: מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה כנגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
גלנט: מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה כנגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ברקע הדברים, שר הביטחון, יואב גלנט, אמר אמש במהלך שיחת טלפון שקיים עם שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין, כי "לישראל אין ברירה אלא להגיב למתקפה האיראנית" - כך, אמרו בכיר אמריקני ומקור נוסף שעודכנו בפרטי השיחה.

כמו כן, בביקור שביצע היום ראש המטה הכללי הרצי הלוי בבסיס נבטים, בו דווח מוקדם יותר כי בניגוד להצהרות צה"ל התבצעה פגיעה בכלי טיס במהלך המתקפה האיראנית, הבהיר הלוי: "כשאנחנו מסתכלים קדימה אנחנו שוקלים את צעדינו. שיגור של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט וכטב"מים לשטח מדינת ישראל - יענה בתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully