וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בבסיס נבטים שנפגע מהשיגורים מאיראן: טילים לשטח ישראל - יענו בתגובה

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 21:06

במהלך ביקורו בבסיס הדרומי, שלפי הדיווח ספג פגיעה בכלי טיס בניגוד להודעת צה"ל בה נמסר על פגיעה קלה בלבד בתשתיות, הבהיר ראש המטה הכללי הלוי כי תתבצע תגובה למתקפה האיראנית. "איראן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל - זה דבר שלא היה בעבר"

הרמטכ״ל בבסיס נבטים: טילים לשטח מדינת ישראל יענו בתגובה/דובר צה"ל

ראש המטה הכללי ביקר היום (שני) בבסיס נבטים, בו דווח מוקדם יותר כי בניגוד להצהרות צה"ל התבצעה פגיעה בכלי טיס במהלך המתקפה האיראנית על ישראל לפני כיממה.

"בסיפור קצר, איראן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל. זה דבר שלא היה בעבר", אמר במהלך הביקור תוך פניה לכוחות חיל האוויר. "ההיערכות שנעשה במבצע 'מגן ברזל' הביאה את איראן לפגוש גם עליונות אווירית שאתם ביטאתם אותה בצורה מאוד טובה".

"ביום שני שעבר ראינו את מה שמתארגן", הוסיף. "מדינת ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד, אבל עם איום כל כך מרובה וכל כך רחוק אנחנו תמיד שמחים שיש מי שאיתנו", הוסיף. "בשני שעבר בוצע טלפון למפקד פיקוד המרכז האמריקאי, גנרל קורילה - ובחמישי בבוקר הוא כבר נחת בארץ והתחלנו תיאומים משותפים. יש משהו באמירה הזו - איראן פוגשת פה יכולת בינלאומית מאוד מאוד חזקה".

הרמטכ"ל על חודש הרמדאן: הכוחות דרוכים בכל הזירות. דובר צה"ל
"טילים לשטח ישראל יענו בתגובה". הלוי/דובר צה"ל

עוד התייחס הלוי לאפשרות של תגובה למתקפה. "כשאנחנו מסתכלים קדימה אנחנו שוקלים את צעדינו. שיגור של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט וכטב"מים לשטח מדינת ישראל - יענה בתגובה", הבהיר.

בתוך כך, דובר צה"ל חשף את הפגיעה בבסיס נבטים אחרי המתקפה של איראן, ואמר כי "הבסיס מתפקד בצורה מלאה. בזכות הטייסים המתקפה האיראנית סוכלה כמעט מבלי שחדרו לשטחנו. פגיעה אחת כאן בבסיס נבטים הייתה ליד מסלול המראה, אחת בשטח פתוח ועוד אחת סמוך למבנה בבנייה".

תיעוד מפגיעת טיל איראני בתשתית בנייה בבסיס נבטים/דובר צה"ל
  • עוד באותו נושא:
  • הרצי הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully